Na veel uitzoeken en testen zijn we een beetje ten einde raad, ik had nog een oud setje van 2002 staan en wilde dit verkopen. Ik geef dit mee aan de nieuwe eigenaar en het eerste probleem kwam er al tekens dat je nog maar aan de atx-stekker kwam viel de computer uit, dit bleek dat er aan de achter kant van het moederbord een soldeerpuntje los was dit even gesoldeerd en klaar. Alles aansluiten en alles verliep prima maar nu krijgt de hardeschijf geen stroom. Vanalles geprobeerd zoals andere voeding andere hardeschijf maar tevergeefs. Wat ik persoonlijk raar vindt is dat het altijd perfect heeft gewerkt en uit de case gehaald verpakt en afgeven dus zal het al tijdens het vervoeren fout moeten hebben gelopen wat ik betwijfel. Ik heb het met enkele mensen besproken en zei beweren telkens dat het aan de voeding enof de hardeschijf ligt maar dit kan niet doordat er met meerdere componenten getest is.
Specs.
Soltek NF2 Socket A
Amd xp2600+ barton 1.92ghz
2x256mb samsung cl3 pc3200
tnt2m64
getest met een 40GB en een 120GB pata hdd
getest met een 300w voeding en een 450w voeding
Windows XP home 32-bit wordt geïnstalleerd en heeft er ook altijd opgedraaid.
ik heb tevens ook de pcb gecontroleerd en hier is niets op aan te merken en ook gekeken of de condensators niet bol staan.
Het is zowel in als buiten de case getest ( mocht toch een afstandbusje verkeerd staan wat niet het geval was)
Even ter verduidelijking ik kreeg geen beeld.
Eenmaal dat je de stroomstekker in de voeding steekt begint de cpu fan te draaien(zonder dat je ook maar iets doet).
Ook was alles goed aangesloten mocht hier twijfel over zijn.
Specs.
Soltek NF2 Socket A
Amd xp2600+ barton 1.92ghz
2x256mb samsung cl3 pc3200
tnt2m64
getest met een 40GB en een 120GB pata hdd
getest met een 300w voeding en een 450w voeding
Windows XP home 32-bit wordt geïnstalleerd en heeft er ook altijd opgedraaid.
ik heb tevens ook de pcb gecontroleerd en hier is niets op aan te merken en ook gekeken of de condensators niet bol staan.
Het is zowel in als buiten de case getest ( mocht toch een afstandbusje verkeerd staan wat niet het geval was)
Even ter verduidelijking ik kreeg geen beeld.
Eenmaal dat je de stroomstekker in de voeding steekt begint de cpu fan te draaien(zonder dat je ook maar iets doet).
Ook was alles goed aangesloten mocht hier twijfel over zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Nicklazzz op 06-05-2008 21:16 ]