Toon posts:

[php/mySQL/js] Turn-based Webgame vraagstuk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik zou voor de grap een webbased Yahtzee® variant maken.
Ik zit met de vraag of ik echt 3 (worpen) * 12 (invulmogelijkheden) = 48 requests op een webserver moet laten afvuren, voor 1 potje spelen.
Ik wil niet van mijn platform afstappen maar ik heb ook aan Java/Flash zitten denken (direct persistent connections). Een clientside Javascript oplossing gaat ook zeker niet werken. Dit alles omdat ik de gebruiker nooit zal vertrouwen (:P). Is het actieve geheugen van Java of Flash run-time te wijzigen? Dat zou me nog minder hoop geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat is er mis met zoveel requests? Je kan bepalen wat de gemiddelde tijd zal zijn om een potje te spelen en hoeveel spelers je verwacht te krijgen. Dan kan je een inschatting maken van het aantal aanvragen per seconde. Dus ik zou eerst een inschatting gaan maken of je wel tegen een grens aan loopt. Als je die grens niet bereikt, waarom zou je dan erg gaan puzzelen op dit probleem?

Als je wel tegen dit probleem aanloopt: animaties inbouwen :) Laat die dobbelstenen even een seconde rollen (animated gif bijvoorbeeld). Dat geeft je server wat rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

48 requests verspreid over een compleet potje yahtzee is toch helemaal niet veel? Eventueel zou je kunnen kijken naar een ajax achtige oplossing waardoor de requests klein worden, maar ik vind het aantal verre van schokkend eigenlijk.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had begrepen dat een HTTP request meer performance kost, dan de echte versturing van (grote partijen) data. Daarom een beetje mijn angst. Het zullen toch xml-responses worden.
Ik had (ondanks niet vermeld) al aan een tijdrekkende steen gedacht. Daar ga ik btw zeker gebruik van maken.
Ik ga de hoge aantallen request eens van een positieve kant bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:34
Een HTTP request die je met ajax maakt is het zelfde als een gewone aanroep van een pagina(Bijna)..

Ook door client side de data af te handelen neem je de server werk uit handen.. Hij hoeft namelijk niet een hele nieuwe pagina te renderen.

En zoals hierboven al vermeld, laat de dobbelstenen een x aantal seconden rollen, dan maakt dat spel in elk geval geen requests.,

En mensen die het spel verpesten kun je voorkomen door server side de dobbelstenen te rollen en deze door middel van een uniek id te koppelen in een database. Dan kunnen ze de dobbelstenen niet misleiden. Verder mogen ze best een andere combi aan doorsturen dan ze aanklikken, is hun eigen nadeel.. Immers niet geldige combi's worden gewoon genegeerd of de eerste en de beste gepakt.

Het is perfect te beveiligen en met ajax is het zeker te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Depress op 06-05-2008 23:26 . Reden: Onduidelijke zinsbouw ]