Mijn systeem heeft last van regelmatige random korte freezes (circa 0,5-1 sec.). Dan hangt alles heel kort, muis beweegt niet, als ik ingame zit hangt het, films/muziek hangt, kortom het hele systeem komt even stil te liggen ongeacht wat ik aan het doen ben.
Ik heb mijn systeem gescanned op virussen en spyware met Norton 360 en met Spybot - Search & Destroy. Dit mocht niet baten. Hierna heb ik mijn schijf waarop windows staat geinstalleerd volledig (snel) geformatteerd en hierna windows xp pro sp2 weer geinstalleerd en ook alle laatste drivers voor elke stukje hardware wat in m'n kast zit. Ik heb ook de laatste bios versie. Dit ging een tijdje goed maar na 2 dagen was het weer zover.
Ik heb van te voren al even rond gekeken op het forum en dit heb ik onder andere al geprobeerd:
- tijdsynchronisatie uitgeschakeld ( link )
- TCP/IP geconfigureerd zodat deze niet blijft zoeken naar een DHCP-server ( link )
- schijven draaien niet op PIO modus ( link )
- Ik heb geen RAID opstelling ( link )
Mijn systeem:
Intel Q6600
Asus P5N32-E SLI
2x DDR2 Corsair XMS2 DHX (4GB totaal)
WD Raptor 150GB (WD1500ADFD)
Samsung 500GB (HD501LJ)
GeForce 8800GTX
Beide schijven zijn SATAII
Eerlijk gezegd weet ik niet of het een hardware of een software probleem is. Dat het een software probleem is leek mij voor de hand liggend, vandaar dat ik hem hier heb gepost.
Ik hoop dat jullie mij een stap verder kunnen helpen
Ik heb mijn systeem gescanned op virussen en spyware met Norton 360 en met Spybot - Search & Destroy. Dit mocht niet baten. Hierna heb ik mijn schijf waarop windows staat geinstalleerd volledig (snel) geformatteerd en hierna windows xp pro sp2 weer geinstalleerd en ook alle laatste drivers voor elke stukje hardware wat in m'n kast zit. Ik heb ook de laatste bios versie. Dit ging een tijdje goed maar na 2 dagen was het weer zover.
Ik heb van te voren al even rond gekeken op het forum en dit heb ik onder andere al geprobeerd:
- tijdsynchronisatie uitgeschakeld ( link )
- TCP/IP geconfigureerd zodat deze niet blijft zoeken naar een DHCP-server ( link )
- schijven draaien niet op PIO modus ( link )
- Ik heb geen RAID opstelling ( link )
Mijn systeem:
Intel Q6600
Asus P5N32-E SLI
2x DDR2 Corsair XMS2 DHX (4GB totaal)
WD Raptor 150GB (WD1500ADFD)
Samsung 500GB (HD501LJ)
GeForce 8800GTX
Beide schijven zijn SATAII
Eerlijk gezegd weet ik niet of het een hardware of een software probleem is. Dat het een software probleem is leek mij voor de hand liggend, vandaar dat ik hem hier heb gepost.
Ik hoop dat jullie mij een stap verder kunnen helpen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 19:35 ]