Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt,

Op mn receiver zit een component out en een hdmi out (passthrough) maar dat even terzijde.
Ik krijg enkel signaal uit mijn component out, geen enkel signaal op hdmi out.
Boek doorgekeken niets gevonden, v conversion staat aan evenals component i/p en hdmi i/p.

Herkend iemand dit probleem?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien kun je iets duidelijker zijn wat betreft je probleem en wat je zelf an gevonden hebt. Je krijgt enkel signaal op je component uitgang. Welk signaal is dat dan? Waar komt het vandaan en wat verwacht je dat er zou moeten gebeuren?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:32:
Misschien kun je iets duidelijker zijn wat betreft je probleem en wat je zelf an gevonden hebt. Je krijgt enkel signaal op je component uitgang. Welk signaal is dat dan? Waar komt het vandaan en wat verwacht je dat er zou moeten gebeuren?
Component is vaak video ;) dit komt van andere component ingangen(switching)
Ik heb zelf niets gevonden wat aangeeft wat het kan zijn helaas. Normaal lijkt mij dat uit beide uitgangen een (video)signaal hoort te komen. Dit is dus niet het geval, enkel uit de component(video) out. Ik vermoed zelf dat er iets stuk is. Ik kan namelijk verder niets vinden.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Natuurlijk is dat video. Mijn vraag was wat daar dan voor video uitkomt. Wat is de bron?

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:26:
[...]

Natuurlijk is dat video. Mijn vraag was wat daar dan voor video uitkomt. Wat is de bron?
Wat eruit hoort te komen, Wii, ps3, gc etc 480p/720p
Ik zie door de bomen het bos niet meer heb alles geprobeerd, denk dat ik morgen even langs de dealer ga.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

En hoe zijn die dingen aangesloten?

Als ik het goed begrijp kan deze receiver ook analoge video bronnen omzetten naar HDMI. Misschien dat je moet aangeven wat de receiver als output moet gebruiken, en hoe hij de conversie moet doen.

Helaas kun je de manual alleen downloaden met een login :(

Verwijderd

Topicstarter
Video conversie kun je alleen aan en uit zetten staat niet specifiek bij welke uitgang het om gaat.
interlace of progressive kan wel per uitgang, elke setting zonder resultaat :(

*(de geconverteerde video signalen worden alleen gereproduceerd via de monitor out aansluittingen)

Ik ben ver gaan zoeken en heb gevonden dat het waarschijnlijk een hdcp error is, de kabel die ik gebruik is: receiver HDMI>DVI beamer.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 23:20 ]

Verwijderd

voodooless schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:46:
En hoe zijn die dingen aangesloten?

Als ik het goed begrijp kan deze receiver ook analoge video bronnen omzetten naar HDMI. Misschien dat je moet aangeven wat de receiver als output moet gebruiken, en hoe hij de conversie moet doen.

Helaas kun je de manual alleen downloaden met een login :(
Heb zelf ook deze reciever. Heb ook de moeite genomen om de dikke handleiding eens door te nemen. Dit staat letterlijk in de handleiding en misschien van toepassing bij jou:

Analoge audiosignalen die binnenkomen via andere audioingangsaansluitingen
dan de HDMI IN 1 of HDMI IN 2 aansluiting
kunnen niet worden gereproduceerd via de HDMI OUT aansluiting.
Analoge videosignalen die echter binnenkomen via de composiet,
S-video en component video-aansluitingen kunnen digitaal worden
omgezet en opgewaardeerd naar HDMI zodat ze gereproduceerd
kunnen worden via de HDMI OUT aansluiting (zie bladzijde 79).

Handleiding is overigens te downloaden (zonder registratie):
http://www.yamaha-service.de/index.php?lang=h

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 09:57 ]

Pagina: 1