Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Traaaag met afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb Vista Home Premium vanaf de fabriek op me Q6600 staan. Enkele specs: 2GB en 4GB ReadyBoost.
De pc start snel op maar het afsluiten of opnieuw opstarten is een ramp! Duurt zeker 5 minuten!

Uiteraard heb ik de tweak "WaitToKillTimeoutService" al geprobeerd. Heb de waarde op 200 gezet. Werkte niet en de waarde op 300 gezet ivm eventuele inconsistentie. Maakte niks uit.

Voor het afsluiten cq opnieuw opstarten sluit ik alle openstaande programma's. Ook dit maakt niks uit....

De pc is virus-vrij. Ook geen vreemde zaken tussen mijn "running procesess". Ik heb ook SP1 geinstalleerd maar wederom geen effect.

Is dit een bug van Vista en moet ik ermee leren leven? Lijkt me niet want me laptop met Vista sluit wel snel af...

Graag jullie input!

Groeten,
Eddy

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:22
Weet je zeker dat je pc afsluit en niet in de default slaapstand gaat. Bij die 2GB en 4GB (wat je nou precies bedoelt snap ik niet) moet ie alles naar de HDD kopieren als ie in slaapstand gaat en dat kan ff duren.

Probeer eens af te sluiten via de Vista Orb en dan op het pijltje rechtsonder en dan afsluiten.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb geen Vista, maar misschien dat je hier of hier wat aan hebt. Daar zitten aardig wat toepasselijke hits tussen.
Shivan_20 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:13:
[...] Bij die 2GB en 4GB (wat je nou precies bedoelt snap ik niet) [...]
2GB RAM en 4GB ReadyBoost (=flash geheugen)

[ Voor 30% gewijzigd door Room42 op 06-05-2008 19:18 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Shivan_20
Room42 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:14:

[...]

2GB RAM en 4GB ReadyBoost (=flash geheugen)
Ik weet wat Readyboost is maar het lijkt mij vreemd om meer Readyboost dan ram te hebben, maar dat terzijde.

Mocht je Readyboost zo groot zijn en op een USB stick staan of op een geheugenkaart dan moet je dat maar zsm uitzetten, dat is je vertraging. Hij moet dan 4GB met een snelheid van waarschijnlijk rond de 20 MB/s wegschrijven naar een tijdelijk bestand op je HDD. Readyboost werkt sowieso alleen echt goed op de Robson cache manier (veel hogere snelheden). Heb er met geheugenkaartjes en USB sticks eens mee zitten spelen, maar dat werkt nauwelijks sneller.

[ Voor 22% gewijzigd door Shivan_20 op 06-05-2008 19:22 ]

Verwijderd

Readyboost data word dacht ik helemaal niet naar disk geschreven bij het afsluiten, lijkt me ook niet logisch aangezien het geen vluchtig medium is en de data ook niet belangrijk is die er opstaat.

En het is juist handig om meer RB-RAM te heb dan echte RAM, dat is juist het punt als je te weinig van het laatste hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 19:27 ]

• Shivan_20
Mocht Blackspot helemaal gelijk hebben is dit misschien iets waar je wat aan hebt

Verwijderd

Topicstarter
All,

Die ReadyBoost is het zeker niet. Zonder die USB stick is ie net zo traag met afsluiten. En met het werken op de pc merk ik wel degelijk een (zeer) groot verschil. Hij is stukken sneller...

Ik heb ook een extra sleutel in me register gemaakt: HungAppTimeOut. Met waarde 2000. Werkt ook niet...

Geloof me, voordat ik een bericht plaats ga ik eerst googlen. Maar geen een tip die tot nu toe werkt....

Dus tja.....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Misschien een Service die een beetje loopt te bokken.

[url=ttp://technet.microsoft.com/en-us/magazine/cc162480.aspx]Windows Administration: Inside the Windows Vista Kernel: Part 2[/] is een interessant artikel daarover.

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 06-05-2008 19:51 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ho! Wacht!

Ik heb dus nog wat registeraanpassingen gedaan en toch ook nog ff de tip geprobeerd om die USB voor ReadyBoost te verwijderen bij afsluiten.
En wat denk je? Binnen de 10 seconden is ie uit!!!!! Nog een keer opnieuw getest met die stick erin. En ja hoor, 5 minuten voordat ie afsloot....

Kortom, met het werken op de pc is ie met die USB stick stukken sneller maar met afsluiten een ramp. Wel vreemd want bij Computerland hebben ze me die stick aangeraden omdat ie sneller zou werken dan RAM. Zou me ook nog eens in de kosten besparen.

Toch vreemd.....

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zet Time-Out eens op 3 seconden ipv default 30.

uitvoeren/msconfig/computer opstarten/time out (vul 3 in ipv 30)

Readyboost helpt voor geen meter.

[ Voor 19% gewijzigd door Haaglander op 06-05-2008 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vervolg...

Eigenswijs als ik ben toch nog ff opnieuw afgesloten met die USB ReadyBoost erin. En ja hoor, sluit nu ook binnen 10 sec af...
Kan dus niet anders concluderen dat de toevoeging in het register van HungAppTimeOut toch de oplossing is geweest. Tijdens bovenstaande berichten heb ik de waarde nog eens verlaagd van 2000 naar 1000.
Misschien dat het hier net op gehangen heeft?????

Nou ja, bij mij werkt het nu prima. Kostte wat hoofdbrekens maar hopelijk kan iemand wat met mijn verhaal.....

Thanks voor jullie input en ik ga nog eens opnieuw opstarten in de hoop dat het nog steeds perfect werkt....

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer.

Gaat als een trein. De gouden tip is dus het toevoegen van HungAppTimeout met waarde 1000.

Wellicht dat ik hier toch nog mensen blij mee maak!

Slotje?

• Flashwin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-08 09:35
Probeer eens indexing services op al je harde schijven uit te zetten. Bij mij was dat de reden voor ongelooflijk traag afsluiten in Vista.

Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton

Verwijderd

Topicstarter
Indexing heb ik als 1 van de eerste tweaks uitgezet.... Had in dit geval dus geen effect.
Maar is zeker een goeie tip. Liever langzamer zoeken dan langzamere prestaties....

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:08
Heb precies hetzelfde probleem.

Alleen met da Readyboost niet, heb 1x usb in mijn pc gedaan en nu blijft dat tekentje links onderin en wilt maar niet weggaan. ( van het veilig verwijderen van hardware waar hij maar juit 5 minuten in heeft gezeten. )

maar wat bedoel je eingelijk met:
Ik heb ook een extra sleutel in me register gemaakt: HungAppTimeOut. Met waarde 2000. Werkt ook niet... ???
Ik ben een newb en snap er helemaal niks van :(
Uiteraard heb ik de tweak "WaitToKillTimeoutService" al geprobeerd. Heb de waarde op 200 gezet
Dit werkt bij mij ook niet :(

Tot nu toe moet ik gewoon de pc knop inhouden voordat hij uit gaat. want duurt echt langer dan 20min. Heb alles geprobeerd netals jouw :( .

Verwijderd

Topicstarter
He fireblade,

Ff een antwoord op deze vraag:

maar wat bedoel je eingelijk met:

[...]

Ik ben een newb en snap er helemaal niks van :(

Ga naar uitvoeren via START. Dan UITVOEREN. Typ hier REGEDIT. Ga vervolgens hier naartoe: [HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]

Zoek hier naar HungAppTimeout (rechts). Zal er waarschijnlijk niet instaan maar dan voeg je hem toe en geef je hem de waarde 1000.
Tip: via REGEDIT zit je in het hart van je pc. Maak dus ff een backup of blijf er anders vanaf....

Probeer anders ook Google eens.

Gr.,
Eddy
Pagina: 1