Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PS3 stuk door GTAIV

Pagina: 1
Acties:

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik ben in het bezit van één van de eerste versies van de PS3, met 4 USB poorten, 60GB harddisk, cardreader en backward compatibility. Nooit echt heel veel op gespeeld omdat ik die PS3 met name voor GTA4 gekocht had.

De spellen die ik wel speelde (Originele die erbij geleverd zaten en gedownloade (via PSN) spellen) werkten altijd prima.

Van de week GTA4 gehaald, geïnstalleerd en ben gaan spelen. In totaal 4 keer vastgelopen (het inmiddels bekende probleem). Na een reset werkte alles weer dus heb me er verder niet echt mee beziggehouden.

Vanmiddag speelde m'n broertje er ff op, spel liep vast dus hij heeft de console gereset. Daarna was de DVD-lezer (blu-ray lezer) stuk. Leest geen enkel spel meer, geen audio CD en ook geen DVD (film).

PS3 naar fabrieksinstellingen gezet, ook geformatteerd (full-format) maar dat heeft niet geholpen.

Morgen maar ff Sony bellen dus.

Wie heeft dit probleem nog meer? Dat dus echt de DVD-speler fysiek stuk is?

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:02
komt wel eens voor. De laser van de 40GB is van een iets andere kwaliteit dan die van de 60GB versie. Mijn vermoeden gaat uit naar een wat slechtere batch van lasers in de eerste 40GB modellen.

Opsturen naar Sony en binnen 3-5 weken krijg je een nieuwe / gerepareerde ps3 terug.

• ProCal
Ik heb dus een 60GB versie.

En een nieuwe wil ik niet, want dan krijg ik een 40GB PS3. Die dus (in mijn ogen) verminkt is. (20 gig kleinere harddisk, 2 USB poorten ipv 4, geen cardreader en geen BC (dat vind ik het belangrijkste))

[ Voor 79% gewijzigd door ProCal op 06-05-2008 19:16 ]

• Falcon Heavy
Komt ook wel voor maar een stuk minder :)
Remedie opsturen naar Sony

• ProCal
Frank J. schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:16:
Komt ook wel voor maar een stuk minder :)
Remedie opsturen naar Sony
Dan hoop ik dat Sony zo vriendelijk is om m'n huidige PS te repareren. Kan me haast niet voorstellen dat ze er een 40GB model voor teruggeven. Toch?

Dat worden dan alweer 2 pakketjes richting Sony. (Heb ook een HD camera die niet helemaal werkt zoals ie zou moeten...)

[ Voor 15% gewijzigd door ProCal op 06-05-2008 19:17 ]

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik had dit probleem ook, maar niet veroorzaakt door GTA4. Ik betwijfel echter ook dat jou ps3 kapot is gegaan door gta4. De laatste tijd zijn er steeds meer ps3's kapot gegaan als gevolge van een brakke blue-ray drive.
Het kan zijn doordat gta4 miss meer leeswerk vraagt van de blue-ray drive dat hij hierdoor sneller kapot is gegaan. Maar dit had naar mijn mening met iedere game kunnen gebeuren.
Naar het schijnt gaat de levering van een gerepareerde ps3 op het moment wat sneller dan bij mij (2,1 maand)

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:18

rg-mohwa

Phoe Hé

dat zou het zelfde zijn als je nieuwe auto binnen 2 dagen in de soep loopt en teruggaat dat je van een V6 3.0 naar een 1.4 zou gaan ofzo, Neem aan dat je ook gewoon een 60GB terugkrijgt

• ProCal
HammerNL schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:18:
Ik had dit probleem ook, maar niet veroorzaakt door GTA4. Ik betwijfel echter ook dat jou ps3 kapot is gegaan door gta4. De laatste tijd zijn er steeds meer ps3's kapot gegaan als gevolge van een brakke blue-ray drive.
Het kan zijn doordat gta4 miss meer leeswerk vraagt van de blue-ray drive dat hij hierdoor sneller kapot is gegaan. Maar dit had naar mijn mening met iedere game kunnen gebeuren.
Naar het schijnt gaat de levering van een gerepareerde ps3 op het moment wat sneller dan bij mij (2,1 maand)
Hmm, dat is fucked... Maar ik dacht eigenlijk dat het door GTA IV kwam, gezien de nieuwsberichten hierover, waarin ook melding wordt gemaakt van verrotte blu-ray drives...

@ rg-mohwa : Bedankt voor je antwoord. Ik ga er eigenlijk ook wel vanuit dat ik gewoon een nieuwe 60GB terugkrijg of dat die van mij gerepareerd wordt. Niet handig (van me) om te snel conclusies te trekken. Even afwachten maar hoe het loopt.

[ Voor 13% gewijzigd door ProCal op 06-05-2008 19:20 ]

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11 11:13
Ik heb een 60 Gb versie van het eerste uur en na de nodige uren spelen behalve het standaard probleem van het vastlopen van het spel nog geen hardware matige problemen gezien. Hopelijk gaat het bij mij niet ook nog mis met de hardware :(

Overigens denk ik niet dat de hardware specifiek door GTA stuk gaat maar dat het eerder een algemeen probleem is zoals HammerNL ook al zegt..

[ Voor 22% gewijzigd door Neo_TGP op 06-05-2008 19:21 ]

• ProCal
Neo_TGP schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:20:
Ik heb een 60 Gb versie van het eerste uur en na de nodige uren spelen behalve het standaard probleem van het vastlopen van het spel nog geen hardware matige problemen gezien. Hopelijk gaat het bij mij niet ook nog mis met de hardware :(
Ik hoop voor je dat de problemen beperkt blijven tot het vastlopen, totdat er een fix voor is. Maar als er wel iets fysiek stuk gaat, zou je het dan in het topic willen vermelden?
Overigens denk ik niet dat de hardware specifiek door GTA stuk gaat maar dat het eerder een algemeen probleem is zoals de persoon boven mij ook al zegt..
Dan ben jij misschien ook aan de beurt binnenkort, als je ook 1 van de eerste PS3's hebt... :(

[ Voor 18% gewijzigd door ProCal op 06-05-2008 19:21 ]

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

ProCal schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:17:
[...]

Dan hoop ik dat Sony zo vriendelijk is om m'n huidige PS te repareren. Kan me haast niet voorstellen dat ze er een 40GB model voor teruggeven. Toch?

Dat worden dan alweer 2 pakketjes richting Sony. (Heb ook een HD camera die niet helemaal werkt zoals ie zou moeten...)
Ik zou eerst even de support van Sony mailen zodat je zeker weet dat je de 60GB versie terug krijgt, wat ook eigenlijk de bedoeling is. Bij kassa waren een aantal mensen die een 40GB versie terug hadden gekregen terwijl ze een duurdere 60GB versie hadden.

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11 11:13
ProCal schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:21:
[...]

Ik hoop voor je dat de problemen beperkt blijven tot het vastlopen, totdat er een fix voor is. Maar als er wel iets fysiek stuk gaat, zou je het dan in het topic willen vermelden?

[...]

Dan ben jij misschien ook aan de beurt binnenkort, als je ook 1 van de eerste PS3's hebt... :(
Uiteraard, nou moet ik wel zeggen dat ik de PS3 al erg veel gebruikt heb, dus als het een slijtage iets is had het ook bij mij al wel mis moeten gaan..

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ProCal schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:19:
[...]

Hmm, dat is fucked... Maar ik dacht eigenlijk dat het door GTA IV kwam, gezien de nieuwsberichten hierover, waarin ook melding wordt gemaakt van verrotte blu-ray drives...
Tja momenteel zit er in een groot deel van de ps3's wereldwijd de GTA4 disk, als ps3's dan opeens kapot gaan lijkt de schuld makkelijk af te schuiven zijn op het spel zelf :P Maar ook voor de launch gingen er al aardig wat ps3's kapot alleen valt het dan wat minder op omdat er meer verschillende games worden gespeeld. Niet te min is het spel niet helemaal bug vrij, daarentegen gaat je ps3 er denk ik niet aan hardware matig aan kapot.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Ligt idd. niet aan de een bepalade game. (zoals bij sommige games bij de xbox, die meer vroegen waardoor hij sneller oververhit raakte) Het is gewoon een foute batch lasers. Je krijgt gewoon een 60GB terug. Je PS3 wordt gerepareert, als blijkt dat hij neit te repareren is krijg je gewoon een nieuwe (SONY heeft nieuwe 60GB's gemaakt, enkel voor de garantie). Daarom moesten sommige mensen ook langer als normaal op hun PS3 wachten, dit omdat er eerst nog nieuwe 60 Gb's gemaakt moesten worden. (De 60 GB versie wordt dus nie tmeer gemaakt, voor de twee personen die dit nog niet wisten :p)
HammerNL schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:24:
[...]

Tja momenteel zit er in een groot deel van de ps3's wereldwijd de GTA4 disk, als ps3's dan opeens kapot gaan lijkt de schuld makkelijk af te schuiven zijn op het spel zelf :P Maar ook voor de launch gingen er al aardig wat ps3's kapot alleen valt het dan wat minder op omdat er meer verschillende games worden gespeeld. Niet te min is het spel niet helemaal bug vrij, daarentegen gaat je ps3 er denk ik niet aan hardware matig aan kapot.
Dat "aardig wat ps3's die stuk gaan" valt relatief gezien heel erg mee hoor. Ongeveer even veel/weinig als de Wii. Het is voornamelijk een geval van slechte lasers die ingebouwd zijn. Deze houden er na een tijdje mee op door een productiefout. (daar had de PS2 ook last van). Het is dus geen structureel probleem, veroorzaakt door een ontwerpfout zoals bij een niet nader te noemen concurrerende spelcomputer. :+

[ Voor 45% gewijzigd door jdm8 op 06-05-2008 19:27 ]

• ProCal
SniperFox schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:22:
[...]

Ik eerst even de support bij Sony mailen zodat je zeker weet dat je de 60GB versie terug krijgt, wat ook eigenlijk de bedoeling is. Bij kassa waren een aantal mensen die een 40GB versie terug hadden gekregen terwijl ze een duurdere 60GB versie hadden.
Ja, ik bel die gasten morgen eerst wel ff. Voor de geïnteresseerden: http://www.sony.nl/view/S...NL+Contact&site=odw_nl_NL

Sony telefoonnummer: 020 658 1911

• Falcon Heavy
PS3 is gewoon defect, kan gebeuren aangezien elektronica nou eenmaal kapot kan gaan. Als je een 60GB versie hebt kan het misschien nog wel even gaan duren. Er gaan verhalen de ronde dat er speciaal voor defecte 60GB versies nog 60GB versies geproduceerd worden en dat hier een aardige wachttijd op zit.

zsm opsturen zodat je hem iig snel weer terug hebt.

[edit] spuit 11 hier :)

Wil je hier nou eigenlijk een algemeen PS3 is defect topic van maken aangezien je ervaringen wilt van anderen en je het helpdesk nummer zelf plaatst?

[ Voor 20% gewijzigd door Falcon Heavy op 06-05-2008 19:26 ]

• ProCal
Oke, allemaal bedankt voor de antwoorden. Ik zal morgen eerst eens bellen naar Sony en dan m'n bevindingen hier weer posten.

Toch ben ik nog steeds geïnteresseerd, als er mensen zijn bij wie de PS3 stuk is gegaan tijdens het gamen, dan lees ik het graag.

Ben ff eten.

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Mirror's Edge ziet er ook leuk uit. Deze ga ik sterk in de gaten houden. :)

http://www.gamevideos.com/video/id/18705

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• ProCal
Frank J. schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:24:
PS3 is gewoon defect, kan gebeuren aangezien elektronica nou eenmaal kapot kan gaan. Als je een 60GB versie hebt kan het misschien nog wel even gaan duren. Er gaan verhalen de ronde dat er speciaal voor defecte 60GB versies nog 60GB versies geproduceerd worden en dat hier een aardige wachttijd op zit.

zsm opsturen zodat je hem iig snel weer terug hebt.

[edit] spuit 11 hier :)

Wil je hier nou eigenlijk een algemeen PS3 is defect topic van maken aangezien je ervaringen wilt van anderen en je het helpdesk nummer zelf plaatst?
Ehm... Nee hoor... Het leek me alleen vriendelijk, als iemand ineens denkt: "Kut, m'n PS3 is stuk" en (net als ik) eerst op Tweakers kijkt of er meer mensen zijn met dat probleem, dat zij direct een telefoonnummer van Sony in het topic terugvinden...

En verder ben ik alleen benieuwd of meer mensen dit probleem hebben... Meer niet.
Maar als iemand denkt dat dit een algemeen "Mijn PS3 is kapot" topic is, dan vind ik dat prima :)

Ik ben ff eten.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Arx schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:27:

Ziet er inderdaad leuk uit, maar wat heeft dat hier mee te maken? :+ Verkeerde topic misschien?

[ Voor 4% gewijzigd door jdm8 op 06-05-2008 19:30 ]

• ProCal
Arx schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:27:

Lol.. wat is dit nou weer... :/

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44

scorpie

Supra Addict

Volgens mij heb ik niet lang geleden ergens gelezen dat Sony inmiddels nieuwe binnenwerken voor de 60Gb variant klaar had, aangezien het niet zo kan zijn dat als je een 60Gb versie inlevert, je een 40Gb versie terugkrijgt. Ik zal het eens proberen op te duikelen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• ProCal
scorpie schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:31:
Volgens mij heb ik niet lang geleden ergens gelezen dat Sony inmiddels nieuwe binnenwerken voor de 60Gb variant klaar had, aangezien het niet zo kan zijn dat als je een 60Gb versie inlevert, je een 40Gb versie terugkrijgt. Ik zal het eens proberen op te duikelen.
Oke, dank je wel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sinds wanneer is OH een dumpbak?

Move OH -> SPV

Oslik blyat! Oslik!

• ProCal
dion_b schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:56:
Sinds wanneer is OH een dumpbak?

Move OH -> SPV
Hmm ja... Softe Goederen --> Spielerij - Problemen & Vragen...
Naja whatever... Maakt mij niet uit :)

• ProCal
Nou,

Vanochtend eerst gebeld naar Sony Nederland (telefoonnummer voor PS3 vragen/problemen: 0495-57 48 17, voor de geïnteresseerden). Daar vertelden ze mij dat ik de PS3 kon opsturen, maar dat moet verzekerd en aangetekend. Is dus duur voor mij. Ze raadden me eerst aan om naar de winkel terug te gaan waar ik 'm gekocht had.

Dixons gebeld (had m in oktober via internet besteld), zij verwezen mij door naar een filiaal in m'n woonplaats.) Naar de Dixons dus, daar werd 'ie zonder moeilijkheden ingenomen. Ben 'm 4 tot 6 weken kwijt, dat is dus wel kut, maar wel een nette afhandeling van Sony en van Dixons.

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-11 08:33

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Vervelend om te horen dat je PS3 ermee opgehouden is.
Zelf heb ik ook een 60GB PS3, maar die is inmiddels wel alweer ouder dan een jaar.
Toch heb ik nog wel een vraagje, zonder daarmee overigens iets mee te willen impliceren, maar hoe heb je de PS3 uitgezet? Gewoon met de powerswitch aan de achterkant of met de softbutton aan de voorkant (paar seconden ingedrukt houden)?

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

• ProCal
Seraphus-Y schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 18:27:
Vervelend om te horen dat je PS3 ermee opgehouden is.
Zelf heb ik ook een 60GB PS3, maar die is inmiddels wel alweer ouder dan een jaar.
Toch heb ik nog wel een vraagje, zonder daarmee overigens iets mee te willen impliceren, maar hoe heb je de PS3 uitgezet? Gewoon met de powerswitch aan de achterkant of met de softbutton aan de voorkant (paar seconden ingedrukt houden)?
Ik heb inmiddels (tijdje terug al >:)) een nieuwe PS3 teruggekregen. Moest 'm wel ophalen in het filiaal daar, maar goed...

Enne uitzetten heb ik hard met de powerswitch aan de achterkant gedaan. Softbutton deed het niet meer. Ook niet na 10+ seconden...
Pagina: 1