Multikabel gaat de verkeerde kant op.

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik heb gisteren een klacht ingediend bij Multikabel. Samengevat. 3-in-1 bundelhouders (televisie-telefoon-internet) krijgen nog wel snelheidsupgrades, andere abonnees niet. Ik ben behoorlijk pissig hierover aangezien ik net gekozen heb voor Multikabel als provider in mijn nieuwe huis, juist omdat ik uit ervaring bij mijn ouders thuis weet dat elke zoveel maanden de snelheid wordt verhoogd. Mijn ouders zijn ~8 jaar begonnen met 512kb down / 64kb up en zitten nu op 16mbit down / 3mbit up. Ik neem geen telefonie af (wel tv) bij Multikabel dus ik krijg geen snelheidsverhoging meer, weg reden om Multikabel te kiezen.

Ik hoop dat er mensen zijn die zich op eenzelfde manier belazerd voelen, ik zal wel weer een te felle mening hebben hierover. Natuurlijk, het is enkel een service, ze zijn het niet verplicht te verhogen... maar om mee te komen met ADSL, waar ik net zo snel voor zou kunnen kiezen nu, bieden ze opeens een belabberde dienst.

Dit is mijn klacht die ik aan ze gericht heb (het is een schot in het donker aangezien ze totaal geen klachtenformulieren aanbieden... frappant genoeg):
Sinds 5-5-2008 zijn de internet snelheden verhoogd voor bundelhouders. Ik ben lid geworden van Multikabel omdat ik weet dat de snelheden vaak worden verhoogd en de dienst betrouwbaar is. Ik ben inmiddels ervaringsdeskundige. Ik heb in mijn ouderlijk huis (lidmaatschap *******) in de afgelopen 8 jaar talloze snelheids upgrades meegemaakt en ik twijfelde dus ook niet over de internet en televisie provider voor mijn eigen huis kortgeleden (lidmaatschap *******). Het was zelfs de grootste reden voor de keuze want laten we eerlijk zijn de talloze ADSL abonnementen zijn veel goedkoper tegenover uw kabel abonnementen, de snelheidsupgrades hielden mij altijd uiterst tevreden.

Echter vind ik dat ik nu gediscrimineerd word, ik ben geen bundelhouder, dus ik heb geen recht op een snelheidsverhoging. Ik vind dat zeer jammer en zelfs een tikkeltje kinderachtig. Voor telefonie ben ik ook geen klant bij een andere provider. Ik heb helemaal geen telefonie nodig en indirect zet u mij voor een dilemma waar ik niets mee kan. Er is voor mij geen reden om alsnog telefonie bij u onder te brengen, ik heb zelfs geen telefoon in huis. Dat ene gesprek per week gaat via de zakelijke mobiele telefoon.

Ik zie in de toekomst graag dat ook gewone internet abonnementen meegaan in de snelheidsverhoging. Mijn punt is dat voor mij op deze manier totaal geen meerwaarde meer is voor kabel boven een goedkopere ADSL verbinding. In plaats van mij en wellicht ook anderen over de streep te trekken en te gaan voor een zogenaamd goedkoop 3-in-1 pakket zou ik liever gaan shoppen voor losse abonnementen.

Alvast bedankt voor uw reactie, die u overigens ook naar mijn mobiele nummer mag richten.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 16:16
Schop naar Internetproviders en Hosting Deze hoort niet huis in Telecomproviders ;)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Die had ik even gemist :>

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Ik begrijp dat je het vervelend vindt, maar zoals je zelf al zegt het is slechts een gunst. (Ik ga zelfs iets verder dan service).

Natuurlijk moeten ze voor de ADSL providers uit blijven. Maar ik denk dat ze dat toch wel redelijk behaald hebben. Ik heb me niet verdiept in de prijzen en abonnementen van MultiKabel, maar de 16 down / 3 up die je noemt daar kan menig ADSL gebruiker slechts van dromen. Ook met ADSL2+ komt een ADSL lijn vaak niet hoger dan 10/1 hoor. (Mijn modem traint in op 9/1 op een 20/1 abbo) Alleen als je echt dicht bij de centrale zit kun je daarmee 20/1 halen.

Ik denk dat ze op deze manier wat overcapaciteit hebben geprobeerd te benutten. Blijkbaar niet genoeg om iedereen een snelheidsverhoging te geven, dus dan maar alleen de mensen die het meest betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nijn op 06-05-2008 20:08 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:07

The Zep Man

🏴‍☠️

Wacht eerst eens 6 maanden. Grote kans dat ze de snelheidsverhoging van de onafhankelijke abonnementen nog even uitstellen, zodat meer mensen hierdoor overstappen op het 'snellere' triple-play pakket.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:22

Onbekend

...

Er zitten strijdige kanten aan het verhaal.
De 3 in 1 bundel is sneller dan een internetverbinding alleen.
Maar dáárover wordt juist geen reclame gemaakt.

Mensen zullen geen snelheid vergelijken van de Family internetverbinding en de Family 3 in 1 bundel.

Ik heb hier een Power-abonnement met 12Mbps. Maar volgens mij kom ik niet boven de 10 uit vanwege m'n Sweex routertje, en daarom vind ik die snelheidsverhoging niet zo belangrijk meer...

Speel ook Balls Connect en Repeat

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hou er rekening mee dat het bedrijf er baat bij heeft om klanten op triple-play over te laten stappen. Om dat te bereiken maken ze de triple-play pakketten interessanter. Dat kan door te stunten met de prijs, maar ook door snelheden beschikbaar te maken die niet op andere wijze te krijgen zijn.

Ik snap ook niet zo je probleem. Dit is een consumentenmaatschappij. Als consument ben je vrij om de provider en de tier te kiezen die jou het beste uitkomt. Snelheden, prijzen en secundaire voorwaarden veranderen continu. Als je ontevreden bent met je huidige aanbod moet je gewoon kijken naar de alternatieven, zowel bij je huidige provider als ook bij de concurrentie. Heb je nog steeds datgene wat het beste bij jouw behoeftes past? Verander dan niets. Zie je een beter aanbod? Ga daarvoor.

Zinloos klagen en mopperen over wat anderen krijgen schiet je niets mee op. Puur juridisch gezien krijg je nog exact hetzelfde voor dezelfde prijs, dus is er niets aan de hand, en los daarvan is het nijdig doen over wat anderen krijgen zonder zelf enige moeite te doen nu niet bepaald iets wat een positieve indruk achterlaat...

Oslik blyat! Oslik!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Wat voor moeite doe ik dan niet?

Ik gaf zelf al aan dat ik weet dat het niet hun plicht is. Alleen hebben ze jaren lang de indruk gewekt, beetje jammer dat het dan zo loopt. Ik heb 8 jaar geroepen dat Multikabel de beste provider is van Nederland, als ik dan aangeef wanneer ik ga verhuizen en op dat moment internet en televisie wil hebben (geen probleem meneer, zo geinstalleerd). En ze presteren het vervolgens 4 weken te laat te leveren omdat er "het een en ander is misgegaan". Vervolgens bellen ze me 2 keer die maand tijdens het eten dat ik heel goedkoop ook telefonie bij ze kan afnemen, ik ben niet bepaald blind, ik heb dat vakje Telefonie n.v.t. niet per ongeluk aangevinkt.

Ik wilde gewoon weten of meer mensen hier last van hebben, niet dus. Je zegt dat de keuze aan mij is, zo simpel is het helaas niet. Ik heb best wat ervaring met internet providers / switchen en de contracten er omheen. Het laatste wat je wil als consument is veranderen van ISP, dat weten wij en dat weten de ISPs, het gaat wel eens goed maar gaat vaker fout en een paar dagen tot weken zonder internet zitten vind ik tamelijk onaanvaardbaar. Als je goed gelezen had klaag en mopper ik niet zinloos over wat anderen krijgen. Als jouw bakker alle klanten de helft laat betalen voor een brood maar jij betaalt het volle bedrag omdat je er niet maandelijks een potje jam bij koopt dan vindt je dat ook niet fair (zeker niet als je een gruwelijke hekel hebt aan jam). Ik vind dat ik een behoorlijk redelijk punt heb, ik krijg momenteel de helft van de snelheid geleverd die mensen ontvangen die er ook een telefoon abonnement bij hebben maar wel dezelfde kosten.

Ik heb niet onder een steen geleefd, je wordt doodgegooid met 3-in-1 bundels. Tuurlijk is het "in", oh wat heeft de consument het makkelijk opeens. 1 rekening, 1 provider etc... Persoonlijk vind ik dat bs, de klanten die voor zichzelf willen zorgen hoeven daar toch niet de pineut van te zijn? Een paar jaar geleden bood Multikabel geen telefonie aan, toch werden de snelheden elk jaar geupgrade. Ze hebben op z'n minst een verwachting geschept voor de toekomst op zo'n manier?

The Zep Man, je hebt waarschijnlijk gelijk, ik ken Multikabel zo ook helemaal niet, ze zijn wel onlangs samen gegaan met @Home en Casema dus ik heb het vermoeden dat ze hun bundel quota nog moeten halen, jammer dat het ten koste gaat van sommige klanten.

@Nijn, ze hebben niet te weinig overcapaciteit om alle abonnementsvormen te voorzien. Kabel is opgewassen tegen nog heel wat hogere snelheden en die kunnen ze reeds ruim aan.

Maar goed, ik begrijp vooral dion_b's tegengas niet helemaal, geef op z'n minst toe dat het krom is, beetje jammer dat ik hier dan te horen te krijgen dat ik zeg maar een zeikerd ben. Als de consument niet af en toe voor z'n rechten probeert op te komen of erover onderhandelt blijven ze juridisch bekeken totaal terecht over je heen lopen.

Verwijderd

Het is niet krom, het is een commerciele beslissing, waar hele logische redeneringen achter zullen zitten. Het lijkt voor jou krom, maar helaas is dat geen maatstaf. Misschien heeft je klacht zin, maar ik acht de kans zeer klein.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pixal schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:24:
Wat voor moeite doe ik dan niet?
Gewoon even objectief kijken naar je opties en dan kiezen.
Ik wilde gewoon weten of meer mensen hier last van hebben, niet dus. Je zegt dat de keuze aan mij is, zo simpel is het helaas niet. Ik heb best wat ervaring met internet providers / switchen en de contracten er omheen. Het laatste wat je wil als consument is veranderen van ISP, dat weten wij en dat weten de ISPs, het gaat wel eens goed maar gaat vaker fout en een paar dagen tot weken zonder internet zitten vind ik tamelijk onaanvaardbaar.
Kabel naar DSL of omgekeerd heb je daar totaal geen last van aangezien ze binnen komen via andere infra en dus prima even een paar weken naast elkaar kunnen draaien. Daarnaast is een overduidelijke optie het blijven bij je huidige ISP maar overstappen op een van die triple-play pakketten...
Als je goed gelezen had klaag en mopper ik niet zinloos over wat anderen krijgen. Als jouw bakker alle klanten de helft laat betalen voor een brood maar jij betaalt het volle bedrag omdat je er niet maandelijks een potje jam bij koopt dan vindt je dat ook niet fair (zeker niet als je een gruwelijke hekel hebt aan jam). Ik vind dat ik een behoorlijk redelijk punt heb, ik krijg momenteel de helft van de snelheid geleverd die mensen ontvangen die er ook een telefoon abonnement bij hebben maar wel dezelfde kosten.
Als een telefoon + internet abo evenveel kost als een internet abo zonder telefoon en ook nog eens sneller is, zou ik het potje met jam (telefoon) er met een glimlach bij nemen en met dezelfde glimlach in de prullenbak deponeren en genieten van mijn groter brood, oftewel die telefoonlijn er lekker bij nemen en niet gebruiken. UPC had een tijdje terug ook zoiets, een Power abo met telefonie was goedkoper dan een Power abo zonder telefonie 8)7

* dion_b heeft ondertussen dus een Power abo met telefonie en een vaste telefoonlijn die niet gebruikt wordt :z
[...]

ze zijn wel onlangs samen gegaan met @Home en Casema dus ik heb het vermoeden dat ze hun bundel quota nog moeten halen, jammer dat het ten koste gaat van sommige klanten.
Ten koste :? :?

Je krijgt nog exact waar je voor betaalt tegen dezelfde prijs wat je ervoor betaalde :o

Dit klinkt wel erg naargeestig en misgunnend. De kabelaar mag niemand anders een bonus aanbieding doen tenzij hij het jou ook geeft... :Z
@Nijn, ze hebben niet te weinig overcapaciteit om alle abonnementsvormen te voorzien. Kabel is opgewassen tegen nog heel wat hogere snelheden en die kunnen ze reeds ruim aan.
Uhm, de kabel wel, maar er zijn bij kabelinternet genoeg bottlenecks. Een enkele downstreamkanaal kan bij EuroDOCSIS max 50Mbit/s vervoeren. Op één zo'n kanaal zitten afhankelijk van de overboeking wel honderden modems. Je hoeft geen wiskundige genie te zijn om te zien dat als er ook maar een fractie van die honderden modems allemaal tegelijk gaan downloaden je in de knoop komt. Dat wil trouwens niet zeggen dat capaciteit achter dit onderscheid zit, dit is pure marketing om het aantrekkelijk te maken over te stappen op een bepaald pakket.
Maar goed, ik begrijp vooral dion_b's tegengas niet helemaal, geef op z'n minst toe dat het krom is, beetje jammer dat ik hier dan te horen te krijgen dat ik zeg maar een zeikerd ben. Als de consument niet af en toe voor z'n rechten probeert op te komen of erover onderhandelt blijven ze juridisch bekeken totaal terecht over je heen lopen.
Je rechten? Als je meent dat je RECHT hebt op een snelheidsverhoging mag je dat dmv schriftelijke stukken eens bewijzen...

De enige "consument" die over zich heen laat lopen is de consument die klant blijft bij een bedrijf waar hij ontevreden mee is. Iemand die zeikt en zeurt, maar niet bereid is om een bedrijf vaarwel te zeggen is iemand die je als bedrijf gewoon kunt negeren. IMHO heb je in dit geval niets om over te zeuren, maar als jij het niet met me eens bent, doe er wat aan. Je straft een bedrijf af door je geld elders uit te geven. Brieven, emails, petities en zo nog meer dingen over "rechten" die niet onderbouwd worden door schriftelijke bewijsstukken dienen vooral om de mensen op de klantenservice te laten lachen. Tenzij er een opzegging of een dagvaarding aan vast hangt zullen ze nooit de marketinglui bereiken die dit soort actie verzinnen.

Oslik blyat! Oslik!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:48:
[...]

Gewoon even objectief kijken naar je opties en dan kiezen.

[...]

Kabel naar DSL of omgekeerd heb je daar totaal geen last van aangezien ze binnen komen via andere infra en dus prima even een paar weken naast elkaar kunnen draaien. Daarnaast is een overduidelijke optie het blijven bij je huidige ISP maar overstappen op een van die triple-play pakketten...

[...]

Als een telefoon + internet abo evenveel kost als een internet abo zonder telefoon en ook nog eens sneller is, zou ik het potje met jam (telefoon) er met een glimlach bij nemen en met dezelfde glimlach in de prullenbak deponeren en genieten van mijn groter brood, oftewel die telefoonlijn er lekker bij nemen en niet gebruiken. UPC had een tijdje terug ook zoiets, een Power abo met telefonie was goedkoper dan een Power abo zonder telefonie 8)7

* dion_b heeft ondertussen dus een Power abo met telefonie en een vaste telefoonlijn die niet gebruikt wordt :z

[...]

Ten koste :? :?

Je krijgt nog exact waar je voor betaalt tegen dezelfde prijs wat je ervoor betaalde :o

Dit klinkt wel erg naargeestig en misgunnend. De kabelaar mag niemand anders een bonus aanbieding doen tenzij hij het jou ook geeft... :Z

[...]

Uhm, de kabel wel, maar er zijn bij kabelinternet genoeg bottlenecks. Een enkele downstreamkanaal kan bij EuroDOCSIS max 50Mbit/s vervoeren. Op één zo'n kanaal zitten afhankelijk van de overboeking wel honderden modems. Je hoeft geen wiskundige genie te zijn om te zien dat als er ook maar een fractie van die honderden modems allemaal tegelijk gaan downloaden je in de knoop komt. Dat wil trouwens niet zeggen dat capaciteit achter dit onderscheid zit, dit is pure marketing om het aantrekkelijk te maken over te stappen op een bepaald pakket.

[...]

Je rechten? Als je meent dat je RECHT hebt op een snelheidsverhoging mag je dat dmv schriftelijke stukken eens bewijzen...

De enige "consument" die over zich heen laat lopen is de consument die klant blijft bij een bedrijf waar hij ontevreden mee is. Iemand die zeikt en zeurt, maar niet bereid is om een bedrijf vaarwel te zeggen is iemand die je als bedrijf gewoon kunt negeren. IMHO heb je in dit geval niets om over te zeuren, maar als jij het niet met me eens bent, doe er wat aan. Je straft een bedrijf af door je geld elders uit te geven. Brieven, emails, petities en zo nog meer dingen over "rechten" die niet onderbouwd worden door schriftelijke bewijsstukken dienen vooral om de mensen op de klantenservice te laten lachen. Tenzij er een opzegging of een dagvaarding aan vast hangt zullen ze nooit de marketinglui bereiken die dit soort actie verzinnen.
Het bundelpakket is niet hetzelfde geprijsd als losse pakketten. Echter ligt het wel dichter bij elkaar dan ik dacht, dat had ik beter kunnen uitzoeken voordat ik mijn frustraties uitte, alsnog dwingen ze me (NEE NIET LETTERLIJK NEE) om een duurder abo te nemen, hoe weinig het ook scheelt (ik ben ervan overtuigd dat dit verschil groter was toen ik mijn abonnement afsloot).

TV+Internet = 45.85 p/m
TV+Internet+Telefonie = 49.95 p/m

Als ik dus een niet zeikerige consument zou zijn zou ik de telefonie voor lief nemen en voor 4.10 euro extra per maand wel meeliften op de snelheidsverhogingen. Vooralsnog hou ik even het advies aan van The Zep Man want het zou best kunnen dat ze na enige vertraging alsnog hun oude upgrade patroon aanhouden.

dion_b, ik begrijp je standpunt maar ik vind je quote / reactie manier en overal letterlijk op in gaan wel een beetje annoying. Als ik zeg dat ik als consument voor mijn rechten op wil komen hoef je me er niet voor de derde keer op te wijzen dat ik niet in mijn recht sta, ik heb zelf al aangegeven dat ik me daarvan bewust ben en ik geef in diezelfde zin notabene aan dat ze juridisch volkomen terecht over me heen lopen. Ik kwam hier ook niet zozeer voor juridisch advies, voor een dosis consumentenrecht kan ik wel terecht bij een aantal advocaten of hun assistenten hier op kantoor, ik wilde gewoon peilen of ik niet de enige was die zich een tikkeltje achtergesteld voelt. Ik denk dat de grote meute gewoon een bundel pakket heeft genomen en dus niet in mijn situatie zit, het wordt nog steeds niet helemaal geaccepteerd dat je geen huistelefoon meer hebt in deze tijd. Vaste telefonie gaat toch echt harstikke dood, alle providers zijn daar al volledig op voorbereid... dat koper in de grond kost ze bakken met geld meer dan alles mobiel doen.

Nogmaals, ik vind niet dat klachten per definitie juridisch moeten worden gestaafd. Een klacht moet worden gehoord en er moet op worden gereageerd. Als ze mij vertellen dat de gewone abo's pas later een upgrade krijgen of zeggen dat deze abo's nooit een upgrade krijgen is mijn klacht/vraag verholpen, pas NA antwoord kan ik als consument een afweging maken tussen blijven en verder zoeken, ik vind het voorbarig om direct conclusies te trekken.

Daarbij vind ik dat de keuze om over te stappen niet zo simpel ligt, ik zit vast aan een jaarcontract. En ja, ik weet dat ik daar zelf bij was.

In het begin van de kabeltijd merkte je inderdaad dat het 's nachts sneller kon gaan dan overdag, en dat er dipjes in de verbinding zaten. Daar zijn ze heel snel op terug gekomen door een strategie aan te gaan dat iedereen tegelijk moest kunnen internetten zonder verschillen. Ze hebben vast niet gezorgd voor overcapaciteit, dat zou onbetaalbaar zijn maar ze adverteren wel als enige al jaren met het feit dat de snelheid niet afneemt als de hele buurt zou gaan internetten, dit door "geavanceerde technieken". Ik ken die techniek erachter niet maar vertrouw hier volledig op aangezien ik sindsdien nooit een dipje meer heb meegemaakt. Het lijkt me ook dat ze niet mogen liegen in reclame die ze hierover hebben gemaakt.

"De kabelaar mag niemand anders een bonus aanbieding doen tenzij hij het jou ook geeft..." Je verdraait bijna al mijn woorden, nu gun ik het ze opeens niet ofzo? Ik krijg al jaren die bonus, zij wijken van hun patroon af voor de zogenaamde "ondergeschikte" abo's en ik ben daar niet blij mee aangezien ik bij de eerste 100 aanmeldingen zat in ons dorp, toen was dat het enige abo dat ze hadden. Uiteraard gefinancierd door mijn ouders maar zonder mij hadden mijn ouders nu nog steeds ingebeld. Tuurlijk zie ik het allemaal met een roze bril maar voor iemand die op de Multikabel (toen Sonera) internet trein stapte toen die nog stil stond voel ik me een tikkeltje belazerd.

Maar goed, genoeg over dit, dion_b, ik weet niets van je maar als ik naar je functie moet gokken ben je een commercieel bedrijfsadviserend type :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pixal schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:51:
[...]

Nogmaals, ik vind niet dat klachten per definitie juridisch moeten worden gestaafd. Een klacht moet worden gehoord en er moet op worden gereageerd. Als ze mij vertellen dat de gewone abo's pas later een upgrade krijgen of zeggen dat deze abo's nooit een upgrade krijgen is mijn klacht/vraag verholpen, pas NA antwoord kan ik als consument een afweging maken tussen blijven en verder zoeken, ik vind het voorbarig om direct conclusies te trekken.
Moet? Moet? Daar ga je weer :z

Als je vindt dat een ander iets moet, mag je aannemelijk maken waarom. In een zakelijke overeenkomst heeft je onderbuik weinig relevantie.
Daarbij vind ik dat de keuze om over te stappen niet zo simpel ligt, ik zit vast aan een jaarcontract. En ja, ik weet dat ik daar zelf bij was.
Dus? Niets let je om nu alvast op te zeggen met als datum het eind van dat contract.
In het begin van de kabeltijd merkte je inderdaad dat het 's nachts sneller kon gaan dan overdag, en dat er dipjes in de verbinding zaten. Daar zijn ze heel snel op terug gekomen door een strategie aan te gaan dat iedereen tegelijk moest kunnen internetten zonder verschillen. Ze hebben vast niet gezorgd voor overcapaciteit, dat zou onbetaalbaar zijn maar ze adverteren wel als enige al jaren met het feit dat de snelheid niet afneemt als de hele buurt zou gaan internetten, dit door "geavanceerde technieken". Ik ken die techniek erachter niet maar vertrouw hier volledig op aangezien ik sindsdien nooit een dipje meer heb meegemaakt. Het lijkt me ook dat ze niet mogen liegen in reclame die ze hierover hebben gemaakt.
Zie hieronder ;)
Maar goed, genoeg over dit, dion_b, ik weet niets van je maar als ik naar je functie moet gokken ben je een commercieel bedrijfsadviserend type :)
Valt behoorlijk mee :z - ik werk zelf bij een (andere) internetprovider op een technische afdeling en ben intern vaak behoorlijk kritisch op vage marketinggedoe. Maar als volwassen consument heb je gewoon een zakelijke relatie met een bedrijf. Als het bedrijf die zakelijke beloftes niet nakomt, heb je een sterk en afdwingbaar punt- daar waar mijn werkgever dat niet (voldoende) doet ben ik intern erg kritisch, en ik zal het ook niet opnemen voor een ander bedrijf wat dat doet (zie m'n posts in een topic over Caiway modem-vervangingsperikelen, bijvoorbeeld). Komt het bedrijf z'n beloftes wel na, dan heb je als volwassen klant niet te klagen. Niet klagen, gewoon doen. 'Consument zijn' is niet iets passiefs maar iets actiefs. Klagen en verwachten dat een ander er dan maar wat aan "moet" doen hoort niet in een consumentenmaatschappij - en wordt dus ook volledig genegeerd door bedrijven in zo'n maatschappij.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Tja, je kunt nu weinig doen dan de reactie afwachten en, indien deze afwijzend is, stemmen met je voeten. Dus dan gewoon per direct per aangetekende brief je verbinding opzeggen per einddatum jaarcontract. Dat is, naast klagen, het enige middel wat je als consument hebt.

(Ik neem triple-play af van Casema, maar in jouw geval zou ik dus ook stemmen met mijn voeten als ze dit onderscheid zouden gaan maken.)

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:08:
Moet? Moet? Daar ga je weer :z

Als je vindt dat een ander iets moet, mag je aannemelijk maken waarom. In een zakelijke overeenkomst heeft je onderbuik weinig relevantie.
Ik vind het meeste van wat je hier zegt terecht, dion_b, maar je trekt het "moeten" hier wel erg uit de context. Heel simpel gezegd: als een klant een klacht heeft, maakt niet uit wat het is, dan hoort een leverancier de klant aan te horen, en daarop te reageren. Of het niet voldoen aan die verplichting juridische implicaties kan hebben durf ik niet te zeggen (in principe niet, zou ik zeggen, maar de aard van de klacht kan hier mogelijk invloed op hebben), maar ja, dat _moet_ de leverancier ja. Zeker bij telecomproviders, daar heeft de Consumentenbond dit intussen duidelijk afgedwongen.

Verwijderd

Ik ben ook sinds eind jaren 90 multikabel powerklant. Vorig jaar heb ik KPN de deur uitgedaan en telefoon via Multikabel genomen in een bundel.
Multikabel heeft steeds gezegd, ook tegen de losse abonnementhouders, dat voor hun meegaan met de tijd niet betekent dat de prijzen tot cash'n'carry niveau dalen, maar dat ze gewoon je snelheid verhogen. Je bent je power abonnement indertijd aangegaan voor de snelheden 512 down en 64 up. Kijk je getekende 'contract' er maar op na! ( in jou geval dat van je ouders). Je was daar toen tevreden mee. Waarom nu dan niet? De prijs is al die jaren nagenoeg gelijk gebleven. toen rond 42 euro nu 44 voor power.

Dan je argument dat de providerkeuze de snelheidskeuze is. Maar waarvoor? waarom zveel snelheid? voor gewoon internetverkeer is de 12 mb down royaal voldoende. En haal je af en toe een stukje software over, dan gaat dat gewoon lekker snel. Waarom nog sneller sneller sneller?
Ik heb liever een provider die :
- weinig uitval kent
- probleemloze verbinding geeft
- meerdere emailadressen, we begonnen met 5, nu zijn het er al 10 van 250MB opslag per adres.

Dan wat je vaak hoort van mensen met ADSL abonnementen die goedkoop lijken, minder snelheid en stabiliteit geven, beperkingen stellen (probeer maar eens met Planet een emailbox op je eigen domeinnaam via SMTP te bereiken voor berichtverzending. lukt niet!) en vaak verborgen kosten kennen (!)
Zeg namelijk je KPN telefoonlijn maar eens op als je nog ADSL hebt.... lukt niet! want je krijgt dan de lijnhuur die in het KPN abonnement zit via je provider bovenop de abonnementsprijs ADSL gepresenteerd. Dan zie je de WERKELIJKE kosten van ADSL pas. gem 25 euro abbo + ruim 13 euro lijnhuur per maand is dan normaal... is maar 5 euro goedkoper dan jouw power abonnementje maar bied minder snelheid...

Anders gezegd betaal je nu dus maar ietsje meer dan een "goedkoop" adsl abbonement (overigens, als je dat neemt zoals je zelf zegt, dan zul je toch een telefoonlijn moeten nemen of bestaat er al draadloos ADSL?), maar je hebt meer stabiliteit, meer mogelijkheden en hogere snelheid voor dat geld. En wil je sneller... wat let jou een extreme abonnement te nemen dan? dat is pas snelheid !!!

Ikzelf zou nooit, echt nooit, een keuze maken op basis van eventuele snelheidsverhogingen alleen. Dat is helemaal niet belangrijk, veel belangrijker is de kwaliteit van de verbinding, de online-time ervan en de extra zaken als emailadressen, homepage etc zoals die bij het huidige apkket zitten en niet wat er in de teokomst misschien bijkomt en dan doen alsof je daar recht op hebt.

Je koopt immers ook geen VW-polo in de hoop dat de garage er elke onderhoudsbeurt een grotere wagen voor teruggeeft tot je een touareg hebt oid ?

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik heb 4mbit, die is recentelijk bij de bundelhouders naar 8mbit gegaan. Ik ga snel genoeg, down kan me vanaf deze snelheid niet ernstig boeien al zijn alle beetjes heel welkom. Ik ben een flinke downloader maar bind er nooit een tijdslimiet aan, vandaar ook dat ik niet de duurste verbinding heb genomen, ik download niet met haast. Het gaat me voornamelijk om de upload en elke kb die je erbij krijgt is zeer wenselijk.

Natuurlijk was de uptime en kwaliteit een factor bij de keuze maar ik weet dat ze maar zelden een storing hebben en dat die meestal is opgelost voordat ik uit mijn werk kom.

Als je polo elke keer wordt opgewaardeerd als je naar de dealer gaat dan klaag je natuurlijk niet en dan schept dat een bepaalde verwachting, als je dan toch op een gegeven moment een auto wil kopen koop je zeker weer een polo :D

Ze hebben wel volkomen het recht om de verbinding op 512/64 te laten staan zoals in het contract stond maar ik denk dat ze dan gegarandeerd klanten kwijt raken. Een internetverbinding is niet geheel hetzelfde als een brood, van de bakker verwacht je niet dat het brood elk jaar wat groter wordt, van een internet verbinding verwacht je dat hij met de techniek meegroeit. Als ze nu 40 euro voor 512/64 zouden rekenen zou dat bijna oplichting zijn en klanten zouden een andere provider kiezen. Als de verbinding met de techniek meegroeit zullen ze iets minder winst maken maar wel een hele goede reputatie houden, die verdienen ze wat mij betreft echt aangezien 3 storingen in 8 jaar en een zeer snelle verbinding te allen tijde best wat waard is. Maar dan vind ik het dus jammer, en daarom ook dit topic, dat een "gewoon" internet abonnement opeens als minderwaardig wordt bestempeld.

Verwijderd

Pixal schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:43:
Als je polo elke keer wordt opgewaardeerd als je naar de dealer gaat dan klaag je natuurlijk niet en dan schept dat een bepaalde verwachting, als je dan toch op een gegeven moment een auto wil kopen koop je zeker weer een polo :D
Ja, maar als de dealer dan effectief per polo verlies draait, dan wil de dealer eigenlijk geen polo's meer verkopen. En dan gaat jouw favoriete auto ten onder aan slecht financieel management.
Ze hebben wel volkomen het recht om de verbinding op 512/64 te laten staan zoals in het contract stond maar ik denk dat ze dan gegarandeerd klanten kwijt raken.
En jij denkt dat je met deze uitspraak het wiel uitvindt? Denk je niet dat Multikabel daar al lang en breed over nagedacht heeft? En een beslissing genomen heeft? Voor een deel misschien gebaseerd op 'gut-feeling' zoals jij dat ook hebt gedaan, maar voor een deel gebaseerd op marktonderzoeken, sales- en churncijfers uit het verleden, marktprognoses, customer lifecycle programma's, loyaliteitscijfers, die dan weer gelinkt worden aan marketingforecasts en salestargets.

Vergeet niet, marketing en sales zijn tegenwoordig redelijk complexe onderwerpen, en de klant kan allemaal wel leuke ideeen daarover hebben, maar je mag er wel vanuit gaan dat alles wat jij bedenkt al eens bedacht is door je leverancier. ;)

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:49:
[...]

Ja, maar als de dealer dan effectief per polo verlies draait, dan wil de dealer eigenlijk geen polo's meer verkopen. En dan gaat jouw favoriete auto ten onder aan slecht financieel management.

[...]

En jij denkt dat je met deze uitspraak het wiel uitvindt? Denk je niet dat Multikabel daar al lang en breed over nagedacht heeft? En een beslissing genomen heeft? Voor een deel misschien gebaseerd op 'gut-feeling' zoals jij dat ook hebt gedaan, maar voor een deel gebaseerd op marktonderzoeken, sales- en churncijfers uit het verleden, marktprognoses, customer lifecycle programma's, loyaliteitscijfers, die dan weer gelinkt worden aan marketingforecasts en salestargets.

Vergeet niet, marketing en sales zijn tegenwoordig redelijk complexe onderwerpen, en de klant kan allemaal wel leuke ideeen daarover hebben, maar je mag er wel vanuit gaan dat alles wat jij bedenkt al eens bedacht is door je leverancier. ;)
Jullie gaan er allemaal vanuit dat ik tamelijk naief ben, dit zeggen jullie niet maar dat blijkt wel een beetje uit de reacties. Ik stel misschien hoge eisen aan bedrijven en leveranciers maar dat is enkel omdat je in deze wereld al genoeg bij de neus genomen wordt. Ik ben op de hoogte van wat reclame met een mens kan doen, je ziet het aan mensen die er vatbaar voor zijn (vrouwen :P) maar wat veel gevaarlijker is is dat je zelf denkt er niet vatbaar voor te zijn, terwijl je onbewust toch gestuurd wordt.

De consument moet steeds maar denken dat hij zelf op het idee komt iets nieuws in het winkelwagentje te flikkeren maar die 33% grotere kauwgum is natuurlijk niet jouw idee, dat wordt je min of meer opgedrongen door de plaatsing in het schap, door reclame, door een iets opvallender verpakking en doordat de normale even niet zo duidelijk te vinden is. Ik heb als bijbaantje bij AH gewerkt en bij het bouwen en inrichten van de winkel mag geen millimeter afgeweken worden van de tekeningen. Daar is door een team! aan gewerkt. Zo gaat alles inderdaad in deze wereld.

Om antwoord te geven op je vraag, nee ik dacht niet dat ik met die opmerking het wiel uitvond.

Maar als ik zeg dat het redelijk is dat klanten af en toe een snelheidsverhoging krijgen, krijg ik een sneer van een willekeurig persoon hier. Als ik zeg dat een bedrijf klanten kwijtraakt als ze hun service niet af en toe updaten ben ik spuit 11. Het enige wat ik kan zeggen lijkt wel, ik vind het belachelijk maar helemaal terecht. Ik blijf overigens het contract even uitzitten en als later dit jaar de snelheden inderdaad omhooggaan dan ben ik op zich ook blij, meer kan ik ook niet doen tenzij ik 2 abo's naast elkaar wil draaien.

Ik heb het topic geopend omdat ik wilde peilen en wellicht van me afschrijven omdat ik het niet eens ben met de werkwijze. Dat dat niet met open armen ontvangen werd... best. Maar als iemand me zou vertellen dat bijna alle reacties door een gebrainwashed team van Multikabel zijn gegeven zou ik het ook geloven. Ik kwam hier niet om me de les te laten lezen, in plaats van alles te slikken wat een leverancier besluit en ja en amen zeggen omdat de leverancier nou eenmaal een ander pad wil inslaan, dat ligt me niet goed.

Verwijderd

Pixal schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:17:
Maar als ik zeg dat het redelijk is dat klanten af en toe een snelheidsverhoging krijgen, krijg ik een sneer van een willekeurig persoon hier. Als ik zeg dat een bedrijf klanten kwijtraakt als ze hun service niet af en toe updaten ben ik spuit 11. Het enige wat ik kan zeggen lijkt wel, ik vind het belachelijk maar helemaal terecht. Ik blijf overigens het contract even uitzitten en als later dit jaar de snelheden inderdaad omhooggaan dan ben ik op zich ook blij, meer kan ik ook niet doen tenzij ik 2 abo's naast elkaar wil draaien.

Ik heb het topic geopend omdat ik wilde peilen en wellicht van me afschrijven omdat ik het niet eens ben met de werkwijze. Dat dat niet met open armen ontvangen werd... best. Maar als iemand me zou vertellen dat bijna alle reacties door een gebrainwashed team van Multikabel zijn gegeven zou ik het ook geloven. Ik kwam hier niet om me de les te laten lezen, in plaats van alles te slikken wat een leverancier besluit en ja en amen zeggen omdat de leverancier nou eenmaal een ander pad wil inslaan, dat ligt me niet goed.
Okay, om even samen te vatten: je begrijpt dus best waarom Multikabel jou niet die korting geeft. Maar je bent er wel 'pissig' over, en je voelt je 'belazerd'. Maar je vindt het wel terecht. Kan je je voorstellen dat dit eventueel mixed signals zijn voor ons?

Dan terug naar wat je wilde bereiken met dit topic. Je had liever 'ja ik ook!!' reacties gehad? En eventueel een grote gezamelijke actie samen met de Consumentenbond op touw zetten om dit Grote Onrecht te corrigeren? Jij dacht dat de gemiddelde tweaker wel een anti-globalist was met een grote hekel aan de samenzwering van de corporate world tegen de kleine consument, die altijd maar weer in de kou staat? Ik chargeer natuurlijk, maar je snapt mijn punt vast wel.

Sommige mensen hier zijn realist. Als die dan ook nog weten hoe dingen werken, dan kan je wel eens andere reacties krijgen dan je eventueel verwachtte. En of ik vind dat je naief bent: geen idee, maar je topic is dat wel. Naief is misschien niet het juiste woord. Ik vind dat je oogkleppen op hebt, en jezelf tot De Consument bombardeert, en er vanuit gaat dat de hele wereld er wel hetzelfde over zal denken als jij. Als dat dan niet zo blijkt te zijn, dan ben je ook nog eens verontwaardigd dat je daarop gewezen wordt.

En dan even naar wat je echt wilt bereiken, naast de reacties in dit topic, met je verhaal: als De Consument nou minder laks zou zijn, en constant van leverancier zou wisselen op het moment dat een leverancier niet presteert, dan zou de kwaliteit misschien wel eens omhoog kunnen gaan, of de aanbiedingen meer 'fair' gemaakt kunnen worden. Maar de meeste gebruikers laten het er maar bij zitten, en zien wel wat er van komt. Daar maken dienstenleveranciers natuurlijk zoveel mogelijk misbruik van. Als je eens wist hoeveel mensen er nog zijn in NL die dik betalen voor een MxStream lijntje van 512/64, simpelweg omdat ze geen zin hebben om er iets aan te doen, tsja, wat voor signaal is dat aan KPN?

Dus: zeg op wanneer het kan. Ik persoonlijk denk echter dat je met Multikabel een van de betere ISP's te pakken hebt in NL, als het om kwaliteit en service gaat. Dat geef je weer op als je naar een ander gaat, en wie garandeert je dat je die kwaliteit weer terugkrijgt?

Een snellere internetverbinding 'eisen' terwijl je akkoord gegaan bent met een bepaalde snelheid voor een bepaald bedrag is net als klagen als je hoort dat nieuwe collega's meer verdienen dan jij, terwijl je er al 3 jaar zit. Dat is misschien wel unfair, maar het bedrijf moet iets doen om die nieuwe collega's binnen te harken. En jij hebt (vast naar alle tevredenheid) getekend voor een bepaald contract met een bepaald salaris. En ze gaan echt niet vrijwillig meer weggeven aan jou, alleen maar uit het idee van eerlijkheid, het draait in eerste instantie toch echt om de poen. Ben je het daar niet mee eens? Zoek een andere job. Heb je na een tijd wel hetzelfde probleem, maar je hebt wel een signaal afgegeven. Maar vergeet niet dat er maar een reden was dat je meer wilde: omdat je zag dat anderen meer hadden, en niet perse omdat je vond dat je zonodig meer verdiende.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:22:
[...]

Okay, om even samen te vatten: je begrijpt dus best waarom Multikabel jou niet die korting geeft. Maar je bent er wel 'pissig' over, en je voelt je 'belazerd'. Maar je vindt het wel terecht. Kan je je voorstellen dat dit eventueel mixed signals zijn voor ons?

Dan terug naar wat je wilde bereiken met dit topic. Je had liever 'ja ik ook!!' reacties gehad? En eventueel een grote gezamelijke actie samen met de Consumentenbond op touw zetten om dit Grote Onrecht te corrigeren? Jij dacht dat de gemiddelde tweaker wel een anti-globalist was met een grote hekel aan de samenzwering van de corporate world tegen de kleine consument, die altijd maar weer in de kou staat? Ik chargeer natuurlijk, maar je snapt mijn punt vast wel.

Sommige mensen hier zijn realist. Als die dan ook nog weten hoe dingen werken, dan kan je wel eens andere reacties krijgen dan je eventueel verwachtte. En of ik vind dat je naief bent: geen idee, maar je topic is dat wel. Naief is misschien niet het juiste woord. Ik vind dat je oogkleppen op hebt, en jezelf tot De Consument bombardeert, en er vanuit gaat dat de hele wereld er wel hetzelfde over zal denken als jij. Als dat dan niet zo blijkt te zijn, dan ben je ook nog eens verontwaardigd dat je daarop gewezen wordt.

En dan even naar wat je echt wilt bereiken, naast de reacties in dit topic, met je verhaal: als De Consument nou minder laks zou zijn, en constant van leverancier zou wisselen op het moment dat een leverancier niet presteert, dan zou de kwaliteit misschien wel eens omhoog kunnen gaan, of de aanbiedingen meer 'fair' gemaakt kunnen worden. Maar de meeste gebruikers laten het er maar bij zitten, en zien wel wat er van komt. Daar maken dienstenleveranciers natuurlijk zoveel mogelijk misbruik van. Als je eens wist hoeveel mensen er nog zijn in NL die dik betalen voor een MxStream lijntje van 512/64, simpelweg omdat ze geen zin hebben om er iets aan te doen, tsja, wat voor signaal is dat aan KPN?

Dus: zeg op wanneer het kan. Ik persoonlijk denk echter dat je met Multikabel een van de betere ISP's te pakken hebt in NL, als het om kwaliteit en service gaat. Dat geef je weer op als je naar een ander gaat, en wie garandeert je dat je die kwaliteit weer terugkrijgt?

Een snellere internetverbinding 'eisen' terwijl je akkoord gegaan bent met een bepaalde snelheid voor een bepaald bedrag is net als klagen als je hoort dat nieuwe collega's meer verdienen dan jij, terwijl je er al 3 jaar zit. Dat is misschien wel unfair, maar het bedrijf moet iets doen om die nieuwe collega's binnen te harken. En jij hebt (vast naar alle tevredenheid) getekend voor een bepaald contract met een bepaald salaris. En ze gaan echt niet vrijwillig meer weggeven aan jou, alleen maar uit het idee van eerlijkheid, het draait in eerste instantie toch echt om de poen. Ben je het daar niet mee eens? Zoek een andere job. Heb je na een tijd wel hetzelfde probleem, maar je hebt wel een signaal afgegeven. Maar vergeet niet dat er maar een reden was dat je meer wilde: omdat je zag dat anderen meer hadden, en niet perse omdat je vond dat je zonodig meer verdiende.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Behalve dat je denkt dat ik het allemaal zwaarder opvat op de punten waar je hoofdletters gebruikte. Ik had ingeschat dat meer mensen in dezelfde situatie zaten als ik en daar wellicht ook meer informatie over hadden dan ik. Bijvoorbeeld mensen die al een klacht hadden ingediend etc. Of mensen die bij Multikabel werken (het is toch tweakers) en die me konden vertellen dat dit wellicht tijdelijk is of juist altijd. Maar meestal als je een felle mening hebt lok je ook felle reacties uit.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wees even realistisch. Er lopen hier op GoT zeker Multikabel medewerkers rond. Maar als zij zouden doen wat jij hier vraagt (jou vertellen wat voor marketingsacties Multikabel in de toekomst gaat lanceren) zijn zij niet lang meer Multikabel medewerkers. Als je verwacht dat ze dat er voor een mede-Tweaker over hebben, ben je wel degelijk erg naief nog los van het feit dat de meeste Multikabel medewerkers dat soort info sowieso niet hebben, aangezien bedrijven ook intern niet bepaald scheutig zijn met dit soort gevoelige info.

Natuurlijk zitten er meer mensen in dezelfde situatie als jij - maar zij zullen zeker niet allemaal jouw "felle mening" toegedaan zijn. Jouw mening steunt op de aanname dat jouw overeenkomst met Multikabel meer is dan alleen datgene wat er zakelijk vastgelegd is. Dat is een erg merkwaardige aanname die je nog altijd onvoldoende toelicht (of voor jezelf even toetst). Totdat je dat doet zul je weinig weerklank vinden...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

De service neemt gewoon af bij Multikabel, zoals Pixal terecht aangeeft dat de snelheid bij deze provider niet voor alle klanten meer automatisch omhoog gaat. Raar dat er mensen zijn die dat gaan verdedigen. Veel klanten zullen verdwijnen want naast dat de snelheid niet omhoog gaat is het aantal zenders dat je ontvangt ook steeds minder en zowel het rtv pakket als easy internet zijn duurder geworden.

Verwijderd

tja, ik kan me wel in de klacht vinden , het is tegenwoordig meer zo van niet alles in een ,dan ben je niet interesant , niet te vergeten dat de telefonie ruweg beroerd is, het zal er wel aan liggen waar ik woon, maar de buren en de meeste hebben gewoon slechte telefonie bij de 3 in bundels , en dat kunnen wij ons helaas niet permiteren , na 2 maanden telefonie gehad te hebben kon @home mij de maas op, terug naar kpn, duurder maar wel teminste telefoon, en dan vinden ze het raar dat ze klanten verliezen zo, snelheid is niet alles, kwaliteit en service naar de klant misschien nog wel belangerijker

Verwijderd

Uhm, racer13, leuk verhaal, maar volgens mij wordt er hier niet geklaagd over de kwaliteit en service van Multikabel. Sterker nog, volgens mij heeft Multikabel het aardig goed voor elkaar als het om die zaken gaat.

En jan321, twee dingen:

1) De service neemt gewoon af? Omdat jij het zegt? Of heb je onafhankelijk onderzoek uitgevoerd en hier statistisch correcte informatie over? Dit soort tendentieuze postings zijn wat mij betreft waardeloos en geven een heel verstoord beeld van de werkelijkheid.
2) Waarom er mensen zijn die Multikabel 'verdedigen'? Wat dacht je, ik lees gewoon de hele thread maar niet? Gelukkig leest de TS beter dan jij, die begrijpt de reacties tenminste.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:22

Onbekend

...

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 15:35:
Uhm, racer13, leuk verhaal, maar volgens mij wordt er hier niet geklaagd over de kwaliteit en service van Multikabel. Sterker nog, volgens mij heeft Multikabel het aardig goed voor elkaar als het om die zaken gaat.

En jan321, twee dingen:

1) De service neemt gewoon af? Omdat jij het zegt? Of heb je onafhankelijk onderzoek uitgevoerd en hier statistisch correcte informatie over? Dit soort tendentieuze postings zijn wat mij betreft waardeloos en geven een heel verstoord beeld van de werkelijkheid.
2) Waarom er mensen zijn die Multikabel 'verdedigen'? Wat dacht je, ik lees gewoon de hele thread maar niet? Gelukkig leest de TS beter dan jij, die begrijpt de reacties tenminste.
Racer13 heeft gelijk wat betreft het rtv-aanbod.
Afgelopen Januari zijn er weer zenders geschrapt, maar de de prijs is "vanwege inflatie" gestegen.
De zenders zijn wel via het digitale pakket te ontvangen, maar dat kost wel weer wat euro's

Afgezien van wat storingen, is verder de internetsnelheid zeer stabiel. In mijn buurt raad ik Multikabel aan boven ADSL voor internet. Voor telefonie raad ik het niemand in mijn buurt aan. KPN is wat duurder, maar het aantal storingen daar is aanzienlijk lager.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik ben vanmiddag gebeld door een medewerkster van Multikabel die de klacht ontvangen had. Hoewel ze zelf ook geen verdere informatie had over de snelheid gaf ze aan dat meer mensen zonder bundel deze reactie hadden gegeven. Aangezien ze aan het fuseren zijn met een aantal andere kabelaars tegelijk krijgt nog niet iedere klant evenveel aandacht, en veranderen procedures die eerder zo logisch waren, en daarvoor haar excuses. Ze kan helemaal niets zeggen over de upgrades voor normale klanten, alleen kon ze wel aangeven dat dit niet een definitieve beslissing is, ze zijn gewoon nog niet zover dat ze daar een regeling voor hebben bedacht. Het zou bijvoorbeeld zomaar kunnen dat de snelheid inderdaad later wordt aangepast, helemaal niet wordt aangepast of wellicht dat er een beperkte snelheidsupgrade komt.

Wat eigenlijk niet hoort als je een klacht met een klant afwikkelt maar waar ik me niet aan stoorde is dat ze zelf ook aangaf een power abo te hebben die niet is verhoogt, zij heeft niet bewust gekozen de telefonie te schrappen maar deze kon in haar regio nog niet aangeboden worden. Dat is dus een andere groep gebruikers die hier helemaal buiten de boot van de upgrades vallen, wat ook weer naar mijn mening (want dat moet ik in dit topic blijven zeggen) niet fair is.

Afwachten is dus gewoon de beste oplossing, ze gaf aan dat deze klacht samen met de soortgelijke klachten zeker bij de juiste afdeling komen te liggen. Ik hoop dat ze er zeker werk van maken, zoals ze zelf namelijk ook al aangaf zou het voor veel klanten een afhaak reden kunnen zijn en hoewel providers graag bundels verkopen willen ze echt geen klanten verliezen.

dion_b, ik ga me niet meer zitten storen aan je reacties waarbij je gewoon graag keer op keer wil aangeven dat ik me aanstel met mijn standpunt. Ik wil alleen nog even reageren op het feit dat jij denkt dat werknemers iets niet voor andere tweakers over hebben. Dat is je reinste onzin, ikzelf ben daar een voorbeeld van en je ziet het dagelijks nog veel meer. Ik verwacht niet dat iemand van de marketing afdeling van Multikabel zei van oh sorry ik ben nog niet aan de gewone abonnementen toegekomen.. ik verwacht iemand die bijvoorbeeld zegt, "ik werk daar, er komen meer klachten binnen maar er is nog geen uitspraak over gedaan door het nieuwe management".

Ik heb zelf bijvoorbeeld op de technische support bij Dell gezeten als startersbaantje, het verdiende geen ruk, je werd ontzettend gepushed klanten te naaien en op elke manier mogelijk met gebruik van de regels de service te weigeren en je werd flink gebrainwashed. (bekende problemen bestaan niet bij Dell, dat gaat aan je vreten hoor als de 10e met dezelfde klacht belt, de ene was nog wel in garantie en de andere niet). Zelfs de europese wetgeving werd daarbij genegeerd, een consument die een koop deed bij Dell ging namelijk akkoord met hun voorwaarden en niet de wet. Ze kochten de garantie gewoon af, laptop voor 300 euro en maar 3 maanden garantie, gaat hij na 4 stuk dan is de reparatie opeens 600 euro. Daar was ik het samen met de helft van de supporters niet altijd eens en als er dan op Tweakers iemand een vraag over zijn Dell systeem had kon ik tips geven over hoe hij de klacht het beste kon omschrijven om wel binnen de support te blijven en gaf ik bijvoorbeeld van te voren zijn/haar kansen aan. Ieder bedrijf kent intern wegen waardoor het wel lukt en de klant moet dan de juiste woorden gebruiken om die te bewandelen. Het kan ook anders, er zijn ook bedrijven die de klant proberen te helpen terwijl ze daartoe niet meer verplicht zijn. Eén week buiten garantie is bij Dell buiten garantie, bij andere bedrijven komt het woord coulance wel eens voor, dat is geen regel, geen algemene voorwaarde en geen recht van de klant of plicht voor het bedrijf, ik ben naief? Fijn, jij ziet de wereld veel te zwart/wit! Ik weet namelijk dat je niets krijgt als je er niet om vraagt, jij zegt min of meer, "vraag maar niet want je hebt er geen recht op". Natuurlijk, het ligt er maar net aan hoe je het vraagt, ik in de vorm van een klacht, anderen eerst op een hele nette manier. Daarom vinden mensen me hier waarschijnlijk irritant. Ik weet nu dankzij Multikabel zelf dat ik niet de enige ben.

Ik ga denk ik stoppen in dit topic, ik heb nu op veel snellere manier antwoord op mijn vraag gekregen dan in dit topic. Blijkbaar gewoon misverstand van me om aan te nemen dat iedereen net zo verbaasd was als ik. Daarbij verdoet iedereen inclusief ondergetekende zijn tijd met het schrijven en lezen van dit soort epistels waar niemand wat aan heeft. Ik heb gewonnen want ik heb naief als ik ben een voorlopig antwoord van Multikabel gekregen, dion_b heeft gewonnen want die heeft de wijsheid in pacht.

[ Voor 10% gewijzigd door Pixal op 10-05-2008 18:07 ]

Verwijderd

Tja Kryz, ik hoop voor Multikabel dat je niet bij hen op de helpdesk zit want dan raken ze veel klanten kwijt. Multikabel zal veel klanten verliezen als ze snelheid van de klanten met rtv en internet niet verhogen. Ik heb internet en telefonie opgezegd en daar geen moment spijt van gehad.
De prijzen gaan omhoog, minder zenders in het rtv pakket, klanten overzetten naar automatische incasso als je geen bezwaar maakt, het naar voren halen van de betaaldatum enz enz.
Duidelijk een ander beleid bij Multikabel. Je kan merken dat ze zijn overgenomen.

Verwijderd

Pixal schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:57:
dion_b heeft gewonnen want die heeft de wijsheid in pacht.
WTF, en ik dan?!??!
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 22:13:
Tja Kryz, ik hoop voor Multikabel dat je niet bij hen op de helpdesk zit want dan raken ze veel klanten kwijt.
Hahaha, nee, ik werk niet bij de helpdesk van Multikabel. Mijn helpdesktijd ligt alweer een aantal jaartjes achter me. Maar ik weet nog wel dat ik tot 2x toe onderdeel was van een 4-koppige helpdesk die tot helpdesk van het jaar uitgeroepen werd (verkiezingen van Provider Enquete). Maar tegenwoordig ben ik op een iets ander niveau bezig in de telecomwereld, dus helaas sta ik geen klanten meer te woord.
Multikabel zal veel klanten verliezen als ze snelheid van de klanten met rtv en internet niet verhogen. Ik heb internet en telefonie opgezegd en daar geen moment spijt van gehad.
Dit is dus de fout die veel mensen maken: hun eigen situatie tot De Waarheid voor alle klanten van een provider bombarderen. Ik heb geen idee hoe het staat met de klantaanwas bij Multikabel. Misschien verliezen ze wel een hoop klanten. Misschien niet. Jij weet het ook niet, dat durf ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen. Maar 1 ding is zeker: ze kiezen ervoor om mensen met 3-in-1 bundels commercieel te bevoordelen boven bestaande klanten die dit niet hebben. Hier zullen ze commercieel onderbouwde redenen voor hebben, en ze zijn helemaal vrij om dit te doen. Mijn punt: of ze nou klanten verliezen of niet, je kan als klant hoog of laag springen, je hebt geen poot om op te staan. Het enige wat de TS kan doen, is hopen dat Multikabel de klacht serieus neemt.

Echter, zoals dat met klachten vaak gaat, kan Multikabel ook denken: het is goedkoper om die 5 klagende klanten hun zin maar te geven, dan om voet bij stuk te houden. Niemand die erachter komt dat die 5 een commercieel voordeel krijgen, dus de rest krijgt dat alsnog niet, en die 5 kortingen kosten niets in vergelijking met een campagne van bijv. de Consumentenbond, wat na een vanuit de klant gezien onbevredigende uitkomst van een klachtenprocedure vaak het volgende station is. Magoed, dan heeft de TS tenminste wat ie wil, right? Eerlijk is het nog steeds niet, maar als de rest van de klanten niet klaagt, wat maakt het dan uit?

Ik zeg niet dat Multikabel hier zo mee omgaat - ik heb namelijk geen idee hoe ze klachten behandelen. Ik word alleen zo moe van dat geschreeuw van "IK BEN KLANT EN IK WIL HET DUS IK MOET HET OOK KRIJGEN WANT HET IS ONEERLIJK EN ANDERS LOOPT IEDEREEN WEG EN IEDEREEN VINDT HET KUT EN ANDERS GA IK NAAR DE CONSUMENTENBOND WANT DE HELE WERELD VINDT JULLIE BEDRIJF KLOTE"... Zeg dan gewoon wat je bedoelt: ik vind het kut, want ik voel me benadeeld, en het kan me eigenlijk geen reet schelen of de rest van de wereld het ook kut vind, IK wil gewoon korting.
De prijzen gaan omhoog, minder zenders in het rtv pakket, klanten overzetten naar automatische incasso als je geen bezwaar maakt, het naar voren halen van de betaaldatum enz enz.
Duidelijk een ander beleid bij Multikabel. Je kan merken dat ze zijn overgenomen.
Bij een overname verandert er altijd van alles. Er komen 3 bedrijven bij elkaar, en die willen de beste manier van werken introduceren. Dat betekent dus dingen samen nemen van alle bedrijven bij elkaar, en dan de beste opties kiezen (en 'beste' is 'het beste voor het bedrijf' - vaak is het in het belang van het bedrijf dat de keuze gemaakt wordt waar de klant het meest van profiteert, maar soms is dat ook niet zo). En dan even je klachten:

- RTV duurder? Ja, dat produkt wordt duurder, want steeds minder mensen nemen het af, maar de onderhoudskosten nemen niet af.
- RTV minder zenders: ja, weet je hoeveel bandbreedte 1 analoge zender in beslag neemt? Doe voor de grap even mee, en raad even, in Mbit/sec, hoeveel bandbreedte 1 analoge zender gebruikt (in te zetten voor DTV). Maw: hoe minder zenders in het analoge pakket, hoe meer hoge kwaliteitszenders (mensen willen HDTV!) er ingezet kunnen worden.
- Automagische incasso: kom op zeg, is dat echt een probleem? No offense, maar ik dacht dat alleen mensen van 80 nog liever een acceptgiro kregen die ze netjes in een mapje weg konden stoppen.
- Betaaldatum naar voren halen: da's een eenmalige actie, en ook dat zal vast weer zijn om zaken gelijk te trekken (let op, aanname, ik heb voor de rest ook geen idee). Is dat nou echt zo erg?

Veranderingen zijn lastig, zeker als je inderdaad 80 bent. Maar toch, de wereld verandert hoor. Als je je over dit soort dingen druk moet maken, dan denk ik: zuurpruim-alert! Als je je nou druk maakt om een internetverbinding die er 2 weken uitligt, of telefonie dat gewoon niet werkt, of spookfakturen, of geporteerde nummers die kwijtraken, dan zeg ik: helemaal gelijk, dat is gewoon klote. Maar dit soort dingen bagatelliseer ik eventjes, als je het niet erg vindt. :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:21

momania

iPhone 30! Bam!

Pff, loop niet zo te klagen man. Bij MK gaan de losse abo's en dan met name zelfs de hoogste abo's altijd als laatste mee in de snelheids verhogingen.

Ik heb daar ook wel eens over na zitten denken dat het niet echt eerlijk is, maar aan de andere kant: MK is nog steeds een van de beste ISP's imo.

Ik heb het snelste internet abo bij MK en haalt 24/7 m'n max snelheid.

Als je mee wilt in de ADSL hype waar iedereen op gelijke momenten upgrades krijgt moet je vooral lekker over stappen, maar daarna niet zeuren als je van de beloofde 16Mbit er maar 6Mbit haalt 80% van de dag.

Ik kijk liever naar de geleverde service (waar je dus uiteindelijk voor betaald) en of die ook geleverd wordt.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Dit is dus de fout die veel mensen maken: hun eigen situatie tot De Waarheid voor alle klanten van een provider bombarderen. Ik heb geen idee hoe het staat met de klantaanwas bij Multikabel. Misschien verliezen ze wel een hoop klanten. Misschien niet. Jij weet het ook niet, dat durf ik met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te stellen. Maar 1 ding is zeker: ze kiezen ervoor om mensen met 3-in-1 bundels commercieel te bevoordelen boven bestaande klanten die dit niet hebben. Hier zullen ze commercieel onderbouwde redenen voor hebben, en ze zijn helemaal vrij om dit te doen. Mijn punt: of ze nou klanten verliezen of niet, je kan als klant hoog of laag springen, je hebt geen poot om op te staan. Het enige wat de TS kan doen, is hopen dat Multikabel de klacht serieus neemt.
Kijk maar eens op het Mutikabel gebruikers forum, dat kan je lezen dat meer klanten dan voorheen ontevreden zijn over Multikabel. Je merkt gewoon aan alles dat ze elk product tegen het licht houden om er meer aan te kunnen verdienen. Dat je als klant niet veel te zeggen hebt is juist, dat komt omdat er niet genoeg concurrentie is .Digitenne is nog geen gelijkwaardig alternatief voor de kabel
Dat klanten die niet reageerden zijn overgezet naar automatisch betalen vind ik een brutale aktie, dat veel mensen zo betalen is heel iets anders.
Multikabel gaat de verkeerde kant op, het is voor veel klanten een goede provider maar de service neemt af en dat is geen goede zaak.
Pagina: 1