Overklokken E8200 met ASUS P5K

Pagina: 1
Acties:

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:10
Hoi!

Onlangs voor de eerste keer zelf PC in elkaar gezet, erg spannend enz. (en duur :p)

ik raakte uiteraard snel geinteresseerd door het overklokken.
ben daar dan ook mee begonnen nadat ik enkele fora door had gespit en flink wat info in mijn hoofdje heb gestampt.

ben nu benieuwd wat sommige van jullie ervan vinden en mij nog wat tips kunnen geven.
Het is namenlijk zo dat er in die ASUS P5K BIOS nogal wat opties zitten 8)7

Ik helemaal verbijsterd door al die mogelijkheden... nóg meer fora bezoeken en lezen, lezen en nog eens lezen.

Toen kwam ik dus enkele malen tegen dat je sommige dingen in de bios beter niét op [AUTO] kan laten staan en andere weer wel.

Wat kan ik het beste op [AUTO] laten staan en wat niet, om mee te beginnen?
las ook iets over de PCIe snelheid die je kunt locken (heb ik nu gedaan op 110 MHz)

En ik heb mijn Vcore op 1.25 gezet, maar PCProbe II geeft 1.18 aan. Is dit ok ? :/
(kreeg van PCProbeII ook al 1x een waarschuwing dat ie op 1.18 stond :? )

Dus in het kort eigenlijk...

heeft iemand al een beetje ervaring met de P5K?

hier nog even mijn opstelling en een pic van mijn huidige overklok resultaten

PS, viel mij op dat de temp erg stabiel bleef na de FSB vanaf 200 tot 800 MHz te verhogen (55~57 graden ongeveer)

Afbeeldingslocatie: http://img386.imageshack.us/img386/3669/oc2er4.th.jpg

Mijn opstelling:

Asus P5K - Intel® P35 - LGA775 (90-MBB670-G0EAY10Z)
Cooler Master Powersupply eXtreme Power 650W (713002770-GP)
Corsair 2GB DDR2 SDRAM PC5300 CL5.0 (VS2GB667D2 G)
Intel Core 2 Duo E8200 2.66GHz 1333 6MB Box (BX80557E8200)
ooler Master Midi Tower Centurion 5 ATX No PSU (CAC-T05-UW)
PowerColor Videokaart PCI-e Radeon HD3870 PCS 512MB 2xDVIHDCP (R67D-TE3)
Western Digital 500GB SATA300 16MB (WD5000AAKS)

heel erg bedankt alvast! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Nachoman op 06-05-2008 18:58 ]

Verwijderd

www.google.nl

en dan zoeken C2D overclock guide ;)

• Nachoman
hehe, heb ik gedaan, heb me rot gelezen.
En das allemaal leuk en aardig die timings enz, maar eerlijk gezegd, ik lees een beetje verschillende dingen, het wijkt allemaal een beetje af van elkaar.

Dus ik denk ik kom hier om uitsluitsel te vragen zeg maar, een beetje zekerheid, want dadelijk fikt mijn mobo door of zo, weet ik veel :P

Geloof me ik ben een google persoon hoor, echt, ik zweer erbij.
maar al die info stijgt me naar mijn kop, haha.

Maar toch, bedankt voor de Guide, misschien precies wat iemand als ik nodig heeft ;)

ik zoek gewoon wat meer 'gestructueerde' informatie.

*EDIT*

Thx ! Deze guide was PRECIES wat ik zocht :D

[ Voor 4% gewijzigd door Nachoman op 06-05-2008 23:07 ]

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Kijk hier eens, http://forums.hexus.net/h...de-beginners-p5k-add.html

Als je niet extreem gaat overclocken, kun je behoorlijk wat instellingen op auto laten staan. Maar een aantal dingen kun je dan beter handmatig instellen :)

[ Voor 42% gewijzigd door pcgek op 07-05-2008 09:52 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 11:10

Lemmy18

H2O-cooling addict

bij asus bordjes uit de P5K Serie de cpu voltage damper aanzetten, reduceert vdroop tot 0,008v ;)

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

• Nachoman
Wow, thx voor jullie reacties :)

die vdroop heb ik ook ff snel heel wat over gelezen, das wel interessant.

Hij loopt nu prima stabiel, maar wordt al wel 63 graden die CPU #1, CPU# 0 however, die blijft dan 45 graden :S

vind ik weer maf, zal wel met de locatie te maken hebben? Vroeg me wel af welke grades ik nu aan moet houden.

ik neem aan de hoogste ? (lijkt me wel zo veilig) Las op een site van intel dat de max temp 72 graden is/mag zijn (100% load)

mja, hijs wel heet vind ik :P

heb er al wel een gepimpte koeler op gegooid maar die was ook maar 18 euro, dus jah.

misschien andere koelpaste, want ik heb die oude pasta van de stock koeler er nog op zitten (slecht he :p)

heb orthos 7 uur laten lopen, geen errors of zo, dus das wel fijn. kreeg wel telkens da rode balkje 'PAGING' of zo, maar dat zal wel laden zijn of zo, waarschijnlijk ram geheugen te traag t.o.v. de CPU ?

bedankt voor de link PCGEK, ik ga weer ff lezen :9

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

ik neem aan de hoogste ? (lijkt me wel zo veilig) Las op een site van intel dat de max temp 72 graden is/mag zijn (100% load)
[/quote]

Dat is dus de max temp die de cpu tussen de core,s in mag worden, de core,s zelf kunnen wel tegen de 100 graden aanlopen, voor hij in de beveiliging schiet(ligt aan de TJmax van je cpu)

63 graden op de core,s valt nog wel mee hoor. En wat voor koeler gebruikt je, waar heb je hem nu op geclockt, en met hoeveel voltage?

[ Voor 98% gewijzigd door pcgek op 09-05-2008 19:37 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Verwijderd

HEy Nachoman, hoe heb je de problemen bij de eerste boot nu weten op te lossen? Ik heb namelijk dezelfde problemen en ik ben benieuwd wat het is en hoe ik het op kan lossen (zie ook je andere post)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 11:56 ]

Pagina: 1