Hallo, ik heb uitgebreid gezocht, maar kon het antwoord niet vinden. Mijn probleem is als volgt:
Ik probeer doormiddel van een Velleman kit de lampen (en later eventueel meerdere apparatuur) via de PC aan te sturen. (en de eindeloze toepassingen die je hiermee kunt bedenken)
Nu komt er uit de 8 uitgangen die deze kit heeft een laag voltage, deze wil ik met een relais verbinden zodat ik het relais hiermee kan schakelen. de andere kant van het relais (weet zo niet hoe dat heet) zal dan de stroomkring van de lamp moeten onderbreken.
Nu zijn mijn vragen:
Ik probeer doormiddel van een Velleman kit de lampen (en later eventueel meerdere apparatuur) via de PC aan te sturen. (en de eindeloze toepassingen die je hiermee kunt bedenken)
Nu komt er uit de 8 uitgangen die deze kit heeft een laag voltage, deze wil ik met een relais verbinden zodat ik het relais hiermee kan schakelen. de andere kant van het relais (weet zo niet hoe dat heet) zal dan de stroomkring van de lamp moeten onderbreken.
Nu zijn mijn vragen:
- Is dit uberhaupt mogelijk of is dit erg dom? (stroomkring onderbreken met relais)
- Moet je bij het onderbreken van deze stroomkring 1 of beide draden uit de kabel van de lamp onderbreken dmv het relais??
dus is 1 genoeg of geeft dit problemen? - ik heb hier enkele relais, 1 waarop staat: 5 Volt - 400 V (deze heb ik nagevraagd en deze kan door 5 volt aan te bieden een stroomkring van max 400 volt onderbreken)
En een relais waarop alleen: 6 Volt staat.
hoe kan ik er achter komen hoeveel deze maximaal belast kan worden?
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen