Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel] Radar Grafiek

Pagina: 1
Acties:

• Mobie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05-2021

Mobie

Little Idiot

Topicstarter
Stel ik heb een simpele reeks data die ik in een Radar Grafiek wil weergeven, is het mogelijk om de waardes in het midden van elk vak te plotten ipv aan de randen?

Voorbeeldje: hier

In dit voorbeeld zou ik dus de a en de waarde die daarbij hoort in het midden willen hebben van het eerste vak..enz. Is dit uberhaupt mogelijk in Excel?

Songbird | She's a little violet in my mind Singing songs she loves to pass the time

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
Mobie schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:28:
In dit voorbeeld zou ik dus de a en de waarde die daarbij hoort in het midden willen hebben van het eerste vak..enz. Is dit uberhaupt mogelijk in Excel?
Met rechtermuis -> chart options -> data labels kan je in ieder geval wel al aangeven dat je de waarde en de categorie naam (label en category name) weer wil geven. Individuele labels kan je iig handmatig verplaatsen. Het is dus mogelijk, maar heel makkelijk te automatiseren is het volgens mij niet.
Maar je wil de labels in het midden van een vak hebben; is dat niet onhandig? je zet de waardes namelijk uit op de ribben van je veelvlak en als je dan je waarde in het midden van een vak zet (ik neem dus aan dat je het dan in zo'n taartstuk wil (of hoe je het ook wil noemen), bij welke ribbe hoort het dan? Om verwarring te voorkomen zou ik je lables op of dicht bij de bijbehorende ribbe/as houden.

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best