Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Auto-rijlessimulator?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamesua
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 10-06-2015
Ik heb vandaag eindelijk mijn stuur binnen _/-\o_ (Thrustmaster RGT Pro Clutch Edition, 3 Pedals). Ik had al een programma genaamd 3D Rijsimulator, deze heeft een aantal rijlessen met instructies etc. en zelfs een examen. Alleen heb ik er dus 2 uur over gedaan om de gas- en rempedalen tegelijk te laten werken, en nu kan ik nog nergens mee schakelen (terwijl ik juist daarvoor deze stuur heb gekocht). Ik heb nog verder gezocht naar andere simulatiesoftware, maar kwam niet verder dan (een andere editie van) dezelfde 3d rijsimulator als ik nu heb, of enkele sites van autorijinstructeurs die zelf simulatielessen aanbieden. Ik wil graag een rijsimulatiespel waarmee ik dus het echte rijden kan simuleren. Een racespel met freeroaming zou denk ik ook voldoen, al zouden er dan natuurlijk geen instructies zijn, maar het gaat om het gevoel. Heeft er iemand een suggestie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:28
Wat heb je zelf gezocht :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:03
Mario Kart Wii >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23:33
Gamesua schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:59:
Ik heb vandaag eindelijk mijn stuur binnen _/-\o_ (Thrustmaster RGT Pro Clutch Edition, 3 Pedals). Ik had al een programma genaamd 3D Rijsimulator, deze heeft een aantal rijlessen met instructies etc. en zelfs een examen. Alleen heb ik er dus 2 uur over gedaan om de gas- en rempedalen tegelijk te laten werken, en nu kan ik nog nergens mee schakelen (terwijl ik juist daarvoor deze stuur heb gekocht). Ik heb nog verder gezocht naar andere simulatiesoftware, maar kwam niet verder dan (een andere editie van) dezelfde 3d rijsimulator als ik nu heb, of enkele sites van autorijinstructeurs die zelf simulatielessen aanbieden. Ik wil graag een rijsimulatiespel waarmee ik dus het echte rijden kan simuleren. Een racespel met freeroaming zou denk ik ook voldoen, al zouden er dan natuurlijk geen instructies zijn, maar het gaat om het gevoel. Heeft er iemand een suggestie?
NOFI, maar autorijden leer je echt niet in een simulator. Neem rijlessen, het rijden zelf is namelijk het minst moeilijk van alles. Het kijken en verkeerssituaties inschatten daar gaat het om.

En need for speed carbon kan je proberen. Daar kan je ook een beetje los rijden in de stad geloof ik :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Kijk eens naar test drive unlimited voor freeroaming. Loopt een topic over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamesua
Razor.Timo schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:01:
[...]

NOFI, maar autorijden leer je echt niet in een simulator. Neem rijlessen, het rijden zelf is namelijk het minst moeilijk van alles. Het kijken en verkeerssituaties inschatten daar gaat het om.

En need for speed carbon kan je proberen. Daar kan je ook een beetje los rijden in de stad geloof ik :)
Ik ben 17 dus kan nog geen lessen nemen :P Ik dacht, ik begin alvast hiermee. Als ik er 3 lessen mee bespaar heb ik mijn winst er al uit ;)

cardinal: misschien de TS maar lezen? :X

ChiMan: Het is een PC stuur en ik heb sowieso geen consoles behalve een oude PS2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21:47

_Apache_

For life.

Je kan hoogstens het schakelen een beetje oefenen in bijvoorbeeld Live For Speed, maar verder moet je echt leren rijden op het asfalt.. :), vooral anticiperen op medeweggebruikers moet je leren door het te doen.

Zonneboiler | Zonnepanelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

zelfs z'n 'echte' duizende euro's kostende simulator met allerlei Forcefeadback achtige dingen in de pedalen vind ik nog erg slecht lijken op echt autorijden (koppelen in versnellingen gaat relatief op de 'ram maar raak' manier bijv.), dit heeft enkel als voordeel dat je bepaalde situaties meester worden kan. (bijv. invoegen oefenen 10x na elkaar en drukke kruispunten).
Ik moet zelf nog aan m'n rijopleiding beginnen maar dit is iets wat ik merkte in 't verschil tussen de simulator waar ik in een verloren uurtje in heb gezeten bij m'n rijschool en m'n intest :+

En ik heb veel racegames gespeeld op m'n pc met stuur en dat doe ik nog steeds wel maar hier heb je 0,0 aan eigenlijk.

Met echte lessen leer je zo veel mooiere en betere 'trucjes' bijv allen al hoe je nu echt ff schakeld. Als je een goede instructeur hebt dan heeft ie daar goede tips voor als je af en toe de verkeerde versnelling pakt ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 25-11 16:28

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gamesua schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:03:
[...]

Ik ben 17 dus kan nog geen lessen nemen :P Ik dacht, ik begin alvast hiermee. Als ik er 3 lessen mee bespaar heb ik mijn winst er al uit ;)

cardinal: misschien de TS maar lezen? :X

ChiMan: Het is een PC stuur en ik heb sowieso geen consoles behalve een oude PS2.
Met 17 jaar kan je bij de ANWB al lessen nemen in hun simulator. Dat is het beste wat je voor weinig geld kan krijgen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamesua
Angeloonie schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:08:
[...]

Met 17 jaar kan je bij de ANWB al lessen nemen in hun simulator. Dat is het beste wat je voor weinig geld kan krijgen.
Yup, maar dat is dus alsnog een simulatie (al zal die beter zijn dan wat ik nu heb, ongetwijfeld). Maar nu heb ik voor €100 een goede stuur met pedalen en koppeling, waar ik anders voor elke les moest betalen, dus waarom niet uitproberen? Alleen, goede simulatiesoftware vinden is dus nog niet erg goed gelukt.

Ik ga al checken waar ik die test drive kan krijgen. Het lijkt me idd wel een goede freeroamspel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rauzer
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 07-04 20:06
er zijn wel wat laffe simulator programma's te vinden. maar deze kosten veel knaken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sannr
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23-10-2011

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:10
Toen ik aan het lessen was prutste ik wat met Midtown Madness. En toen ging ik daadwerkelijk lessen en dan besef je pas hoever dat van de werkelijkheid ligt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:36
GoldenSample schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:06:
dit heeft enkel als voordeel dat je bepaalde situaties meester worden kan. (bijv. invoegen oefenen 10x na elkaar en drukke kruispunten).
En dat kun je op je eigen PC met je racestuurtje ook al niet oefenen. Lastig kijken wat er in je dode hoek zit, met enkel een monitor recht voor je neus...

Slecht idee imo.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-11 01:46

Jimbolino

troep.com

misschien een beetje offtopic, maar kun je niet aan je pa (of een andere goede bekende) vragen of je op een zondag ochtend op een industrieterrein wat uurtjes mag oefenen?

het bespaart je veel geld en je leert er waarschijnlijk 10x zoveel van...

verder kun je alvast je theorie gaan leren, veel jongeren blijven daarop steken namelijk..

[Voor 34% gewijzigd door Jimbolino op 06-05-2008 17:34]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Om de techniek wat onder de knie te krijgen kan een racesim best helpen hoor. Ik zou bijv. Live for Speed proberen en dan gewoon op de skidpad (grote parkeerplaats) wat rustig rond gaan rijden met een low powered voorwielaangedrven auto (het liefst met een straat-setup). De koppeling blijft echter wat minder realistisch aanvoelen dan in het echt. Bij een echte auto voel je wanneer die hem 'pakt'. Dat mist bij racesims. Al kun je wel oefenen door de koppeling op te laten komen en een beetje gas bij geven, zodat je zonder rare geluiden soepel wegrijdt. Dan rustig doorschakelen, remmen, remmen op de motor door terug te schakelen (al is dat bij 'Het Nieuwe Rijden' volgens mij weer not done :z) etc. en je hebt de basics.

Het anticiperen op weggebruikers, spiegelen e.d. moet je uiteraard wel in het echt leren. Maar dat leer je wel makkelijker als je de techniek al een beetje onder de knie hebt.

[Voor 15% gewijzigd door Palomar op 06-05-2008 17:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Ik heb toen ik mn stuurtje net had ook eens die rijles-simulator geprobeerd.
Buiten wat verkeersregels en pointers voor wanneer je rijdt (zoals eerst spiegel kijken, pinken, spiegel kijken en dán pas afdraaien (de simulator stopt wanneer je dat niet doet)) leer je er écht niets mee.
De handling zuigt van hier tot de himalaya...

Met andere racegames die wél qua handling zijn aangepast aan een stuur leer je natuurlijk ook niet echt iets mee.
Het gemiddelde racestuur draait tot iets van een 80° (ruwe schatting) naar elke kant. Dan "stuur" je in de game al tot het uiterste. Bij een échte auto moet je daar je stuur 2x voor omgooien... :Y)

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Elvis schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:34:
Met andere racegames die wél qua handling zijn aangepast aan een stuur leer je natuurlijk ook niet echt iets mee.
Het gemiddelde racestuur draait tot iets van een 80° (ruwe schatting) naar elke kant. Dan "stuur" je in de game al tot het uiterste. Bij een échte auto moet je daar je stuur 2x voor omgooien... :Y)
Er zijn ook genoeg stuurtjes die een paar keer kunnen ronddraaien (270 graden oid).. Als je dat in het spel ook goed instelt dan moet je net als in het echt een paar keer ronddraaien als je bij lage snelheid scherp wilt draaien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Elvis schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:34:
Ik heb toen ik mn stuurtje net had ook eens die rijles-simulator geprobeerd.
Buiten wat verkeersregels en pointers voor wanneer je rijdt (zoals eerst spiegel kijken, pinken, spiegel kijken en dán pas afdraaien (de simulator stopt wanneer je dat niet doet)) leer je er écht niets mee.
De handling zuigt van hier tot de himalaya...

Dat is iets waar ik ook met m'n intake eerder hinder dan profijt van ondervond, wilde snel te kort sturen en stuurde dan steeds veder tot ik met m'n handen gekruist zat :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 24-11 11:53
De Logitech G25 kan wel 900° sturen, zoals in het "echt". Ik blijf het stront irritant vinden met het echte autorijden dat je dat stuur helemaal om moet gooien. Geef mij maar 270° , of iets in die richting qua maximale draaiing van het stuur in een echte auto. Maar misschien komt dat ook wel door gewenning van jaren lang racen achter de PC. >:)

Maarja, zoals al is gezegd, zoek een industrieterreintje op en ga in een echte auto rijden. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 00:19
Gamesua schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:10:
[...]

Yup, maar dat is dus alsnog een simulatie (al zal die beter zijn dan wat ik nu heb, ongetwijfeld). Maar nu heb ik voor €100 een goede stuur met pedalen en koppeling, waar ik anders voor elke les moest betalen, dus waarom niet uitproberen? Alleen, goede simulatiesoftware vinden is dus nog niet erg goed gelukt.

Ik ga al checken waar ik die test drive kan krijgen. Het lijkt me idd wel een goede freeroamspel.
Dan had je die 100 euro beter kunnen uitgeven aan lessen. Zoveel ga je der echt niet van opsteken. Koppelen moet je in het echt leren, want ik dacht dat doe ik ook wel even, na echt tijden te hebben gereden met een G25. In spellen zoals GTR2 en andere racegames maakt het geen flikker uit wanneer je de koppeling indruk, omhoog haalt. schakelen lukt je zonder ook wel, zonder al teveel tijd te verliezen. In de auto moet je echt timen, en op gevoel schakelen. Dat lukt je met de pc echt niet!

Verder, test drive, die heb ik meer ervaren als arcade, dat is niet echt simulatie in mijn ogen...

Specs!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daanmsvl
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 03-08 19:26
Ja, lessen in een BMW M3. Waarom in een panda/alto beginnen? Hou ik wel van....

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 25-11 12:34
pak gewoon je pa z'n auto. Tis echt nie moelijk ofzo :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

daanmsvl schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:54:
Ja, lessen in een BMW M3. Waarom in een panda/alto beginnen? Hou ik wel van....
IRL zijn er genoeg rijscholen die hun studenten laten rijden in dikke bakken, voornamelijk Mercedesjes... ;)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Mike-
  • Laatst online: 23-11 21:37
Rpol schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:59:
Ja lekker onverzekerd rondrijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
GJ-tje schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:03:
[...]
IRL zijn er genoeg rijscholen die hun studenten laten rijden in dikke bakken, voornamelijk Mercedesjes... ;)
Een Mercedes 190D is wel wat anders dan een BMW M3 ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Palomar schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:19:
Een Mercedes 190D is wel wat anders dan een BMW M3 ;)
offtopic:
Die zie je ook wel ja... Maar ik heb ook Mercedes C of E gezien hoor... ;) Check anders even dit topic ;)

Dus als die BMW M3 demo goed is en realistisch is, waarom niet? :)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daanmsvl
offtopic:
Mercedes = taxi. BMW M3 = Vette sportauto. Maar ik heb net de nieuwe Audi A4 3.2 TFSI S-line besteld dus waar heb ik het over? Audi FTW!

Ik heb het niet geprobeerd maar ik vond bij sourceforge CarWorld. En dat na een simpele google-zoek. Er is volgens mij best wel wat gratis software beschikbaar.

[Voor 14% gewijzigd door daanmsvl op 06-05-2008 21:02]

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daanmsvl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11-12-2019
-Mike- schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:15:
[...]

Inderdaad, en als je het niet vraagt en je pa is een dipsh1t. Dan kan tie je naaien voor joyriding ;) En dan komt er het rijden zonder rijbewijs bij, etc etc.
Uitleg?

[Voor 25% gewijzigd door rCk op 06-05-2008 23:30]

PSN= ThroNN-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 25-11 15:15
Koop een oude kar van 300-500 euro op marktplaats en ga rondjes rijden op een lokaal weilandje of op het industrie terrein ;) ...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kokkers
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 14:17
Haha, als GoT addict met je bleke harses en je Thrustmaster RGT Pro Clutch Edition, 3 Pedals edition stuurtje ga je echt helemaal 0,niks opsteken op het gebied van rijvaardigheid.

+1 kansloos

Face the sun! Ga naar buiten!

Voor een krat bier regel je dat een bekende je in een oude auto wat tips geeft op een afgelegen parkeerterrein waar het niemand wat kwaad kan. Dit is duizend keer meer waardevol dan op een forum om tips vragen voor een speelgoedstuurtje.

Het ergste wat je kan gebeuren is dat je oom agent tegenkomt, op een echt afgelegen plek zul je met een goed woord hier ook nog wel mee wegkomen.

Goed laat de moraalridders maar komen, autorijden leer je voor het eerst als je 8 bent en je bij je vader op schoot zit en mag sturen, niet achter je E6600 en 8600 GTS SLI.

Voertuigbeheersing is het makkelijke gedeelte van het autorijden. Het multitasken en vereiste verkeersinzicht is wat het lastig maakt en dit vereist oefening.

On-topic:
Auto-rijlessimulator voor de pc? Ik heb ze nooit gezien.
Live for speed, Midtown Madness, Test drive .... de enige overeenkomst is dat er polygonen in zitten die op auto's lijken.

/edit
Neem de toon uit het bericht met een korreltje zout, ik kom net uit de kroeg en heb mijn 'borrel-hoed' nog op.

[Voor 4% gewijzigd door Kokkers op 07-05-2008 00:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamesua
Ik dank iedereen voor hun verhelderende en nieuwe informatie die ik duidelijk nergens eerder had kunnen krijgen en wat ik zeker niet wist O-) Maar deze topic ging eigenlijk over of er andere rijsimulatiesoftware was, en niet hoe nuttig zo iets zou zijn. Ik ben me wel degelijk bewust dat dit erg afwijkt van een normale situatie waarin je auto rijdt, maar ik heb er zelf over nagedacht en heb besloten dat het wel enige nut heeft. Als jullie daar niet mee eens zijn, prima, maar je hoeft me er niet voor te dissen ofzo.

Trouwens, dee enige keer dat ik in mijn vaders auto mocht was vorig jaar op vakantie, in een huurauto van 30€ per dag met verzekering, op een verlaten weg ergens in midden Turkije, en dat voor 10 minuten. Er is precies 0,0 kans dat ik in zijn Mercedes ML270 mag rijden ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23-11 17:22

Wes46

Keep it simple.

Ik heb in een 3.5 Miljoen Euro kostende simulator van Volkswagen gereden maar dat lijkt al totaal niet op de werkelijkheid. Snelheid inschatten op een simulator is heel lastig. Ik denk niet dat je er wat aan hebt om alvast mee te oefenen.

Edit: Zie net dat je dit al ongeveer wist, maar goed. Rijles simulatie voor op de PC heb ik nog nooit gezien en ik denk ook niet dat je het makkelijk kan vinden en als je al wat kunt vinden is het nog maar de vraag of je er aan kan komen.

[Voor 33% gewijzigd door Wes46 op 07-05-2008 16:17]

iRacing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Rpol schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:59:
ja goedzo behalve de verzekerings kwestie ook lekker verkeerd dingen aan leren. Ik ervoer zelf al hoe lastig het soms is om iets nieuws geleerd constant toe te passen, ga dat dan eens doen als je ook nog iets anders af moet leren..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 24-11 18:48
Ik heb 3D rijsimulator ook een poosje geprobeerd met mijn Logitech Momo stuurtje, maar herken je problemen niet.
Als Windows je stuur en pedalen herkent, herkent dat 'spel' ze ook. Je moet alleen even instellen welk pedaal je waarvoor wilt gebruiken. Desondanks blijft het ruk-software.

Probeer ook eens de demo van RACE'07 (ook te downloaden via Steam). Die ondersteunt je koppeling ook, en is redelijk realistisch wat sturen en rijgedrag betreft, als je het mij vraagt.
Ik meen dat het dezelfde engine is als Live for Speed :?

Sierra schijnt ook een rijsimulator voor de pc te hebben uitgebracht, maar heb die nog niet kunnen vinden.

Die simulatoren in rijcentra zijn volgens mij primair bedoeld om te wennen aan het om je heen kijken en tegelijkertijd bedienen van je auto. Als je dat eenmaal een beetje door hebt zal dat wat hinder op de openbare weg kunnen schelen.

offtopic:
* frickY moet zelf ook nog beginnen met lessen, en zit een beetje met hetzelfde als de TS

[Voor 34% gewijzigd door frickY op 07-05-2008 17:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 02:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lichtjes offtopic, maargoed

Ik weet mij van die 10 dagen spoedcursus van ANWB nog te herinneren, je moet vooraf een intake test doen om te kijken in welke 'groep' je zou komen. Welke groep bepaald dus ook hoeveel je kwijt bent voor die 10daagse cursus (van weinig tot belachelijk veel).

Wat denk je? Wordt je in een afgechopte nepwagen gezet om 'stukje te rijden' in zo'n flutsimulator. Je hebt geen feeling, geen feedback, helemaal niets aan zo'n simulator. Hoogste wat ik haalde was groep D (van A t/m F dacht ik). Kom je later bij een normale rijschool wat rondjes rijden, blijk je volgens instructeur opeens 'aardige aanleg' te hebben.

Free raoming zou ik kijken naar Test Drive unlimited, deze werkte bijzonder goed met mijn G25 racestuur.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• patrickkk
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22-07-2008
Er was zo'n 'spel' 3d rijsimulator. Dan kan je situaties oefenen dacht ik :P :9

• Elektronicanet
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21-10 21:45

Elektronicanet

Leds do it!

patrickkk schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 02:04:
Er was zo'n 'spel' 3d rijsimulator. Dan kan je situaties oefenen dacht ik :P :9
Is gelukkig nog niet genoemd in de TS :+

Soldeerstations
USB2.0 Logic analyzers
Maha Powerex batterijen en laders

• Acheron
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 25-11 13:51

Acheron

updatepack.nl

Meest realistische race spel wat ik gespeeld heb is Richard Burns Rally. Met de nodige modificitaties en juiste stuurinstellingen kan je het weggedrag van de auto redelijk aanvoelen. In tegenstelling tot veel andere spellen is het niet verstandig om het gaspedaal constant te vloeren.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Parabellum
  • Laatst online: 16-07-2010
-Mike- schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:15:
[...]

Met als risico dat je iemand aanrijdt en de rest van je leven mag slijten aan de kosten van een ander, kan in de miljoenen lopen :)

Overigens jammer dat rijscholen nog niet een progamma bij een pakket meeleveren, je kan met de software alvast aan de slag, autosimulatie en leren te anticiperen op bepaalde situatie's. De echte feeling moet toch van het autorijden zelf komen, maarjah, Nederland melk land ;)

• Gamesua
frickY schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:19:
Ik heb 3D rijsimulator ook een poosje geprobeerd met mijn Logitech Momo stuurtje, maar herken je problemen niet.
Als Windows je stuur en pedalen herkent, herkent dat 'spel' ze ook. Je moet alleen even instellen welk pedaal je waarvoor wilt gebruiken. Desondanks blijft het ruk-software.

Probeer ook eens de demo van RACE'07 (ook te downloaden via Steam). Die ondersteunt je koppeling ook, en is redelijk realistisch wat sturen en rijgedrag betreft, als je het mij vraagt.
Ik meen dat het dezelfde engine is als Live for Speed :?

Sierra schijnt ook een rijsimulator voor de pc te hebben uitgebracht, maar heb die nog niet kunnen vinden.

Die simulatoren in rijcentra zijn volgens mij primair bedoeld om te wennen aan het om je heen kijken en tegelijkertijd bedienen van je auto. Als je dat eenmaal een beetje door hebt zal dat wat hinder op de openbare weg kunnen schelen.

offtopic:
* frickY moet zelf ook nog beginnen met lessen, en zit een beetje met hetzelfde als de TS
De stuur wordt herkend, ook door de 3d rijsimulator, alleen kan ik nergens koppelingen instellen behalve op de mainpage op opties, en daar staan de koppelingen onder 'toetsenbord'. Dus alles lukt behalve koppelen :(

• The - DDD
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 03-09-2019
Mijn vriendin is kort geleden begonnen met lessen, ze heeft eerst lessen in een rij-simulator gehad van de rijschool, daar heeft ze zeker baat bij gehad. Ze zegt zelf dat het in de verste verte niet lijkt op de werkelijkheid, maar voor het drillen van de verkeersregels vond ze het erg prettig.

Je kan de verkeersregels wel uit je kop kennen namelijk, maar als je elke keer bij een kruising niet direct weet of je voorrang hebt of niet...

En vanaf je 17de kun je bij veel rijscholen die over een simulator beschikken kan je zonder problemen al in de simulator ritten maken.

http://blog.leenarts.net/

• speedydre
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17-03-2010

speedydre

CompuFreak/PHP Programmer

Zelf zou ik gewoon bij een lesbedrijf in de simulator stappen, en als je 18 bent gewone rijlessen nemen

Van spelletjes leer je echt niet, TOTAAL niet

En nu in een gewone auto rijden KAN wel, maar dan moet je toch oppassen
Want als je NU verkeerde dingen aanleert, zal het je meer lessen kosten om het weer goed aan te leren
Van 0 aanleren gaat sneller (goedkoper) dan aanleren als je al wat gewend bent, maar wat totaal verkeerd is aangeleerd

NewTech.nl | NewTech-Hosting.nl | NewTech-Websolutions.nl | Traagpraat.nl

• -DG-
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17-11 12:13
Richard burns rally met de Franse tracks.
Qua feeling van de auto's vind ik dat nog een van de beste spellen. En dat je er totaal niet van leert ben ik het niet mee eens. Schakelen wordt dan veel sneller een automatisme en mits je een goed stuur hebt krijg je ook al wel een redelijk idee qua sturen van een auto.
Daar moet wel bij worden gezegd dat je in een echte auto niet zo moet rijden tuurlijk ;) . En met autorijles heb je dat schakelen en sturen in 1 of 2 lessen ook al wel geleerd dus erg veel schiet je er niet mee op, maar leuk is het wel. :D

En ja, voordat ik rijlessen deed heb ik ook al een tijdje achter de pc geklooid en de instructeur vroeg de eerste les wel 3 keer of ik niet al eerder had gereden. :P Ik moest alleen even wennen bij langzame bochten dat een auto wat vaker rond draait dan m'n pc stuurtje, maar met een 900 graden stuur is dat ook geen probleem.
Maar echt veel zal het niet schelen omdat autorijden vooral goed vooruit kijken en verkeerssituaties inzien is.

Als je al een stuurtje hebt kan het echt geen kwaad om wat spelletjes te spelen hoor, zolang je maar beseft met rijles dat het niet hetzelfde is. ;)

[Voor 7% gewijzigd door -DG- op 08-05-2008 11:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Warfare
  • Laatst online: 23-11 17:56
Ten eerste vind ik het geen goed idee dat mensen hier tips geven om zonder rijbewijs rond te scheuren op een industrieterrein of weiland. Misschien ben ik een ouderwetse }:O maar rijden doe je met (al dan niet professionele) begeleiding van een instructeur in een leswagentje.

Ik heb ooit eens een spel gehad dat een aardige simulatie was. Het was weliswaar een bus driver simulatie die grafisch niet briljant was, maar was goed de regels hanteerde. Jammer dat ik 'em niet meer heb, daar ik al 9 jaar met rijbewijs gewoon rond kan crossen, en het nut er niet van in zag. Ik weet niet of het met stuurtje werkt, maar het was wel aardig. Het doel van het spel was om passagiers van a naar b te brengen, met inachting neming van de verkeersregels binnen een bepaalde tijd.

Overigens heeft, dacht ik, de ANWB ook wat simulators op de weg gezet waarin je zelf moeilijke situaties kan naspelen (wat te doen bij pech in een tunnel enzo) die ook erg leerzaam zijn.

Natuurlijk is het slechts een vage nabootsing van de werkelijkheid maar je leert wel op meerdere zaken tegelijk te letten (bv. verkeerslichten, kruispunten en voorganger enzo).

Ik ga kijken of ik de titel van dat busding kan vinden!

Gevonden.....
Busdriver game:
http://www.busdrivergame.com/ 8)7 (niet al te moeilijk)

Virtueel tunnel rijden:
http://www.anwb.nl/verkee...tueel-door-de-tunnel.html

Succes ermee

[Voor 21% gewijzigd door Warfare op 09-05-2008 11:13. Reden: extra info]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 25-11 14:16

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Pagina niet gevonden

Helaas kan deze pagina niet gevonden worden.

}:O

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Warfare
  • Laatst online: 23-11 17:56
ETzPliskin schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:46:
[...]

Pagina niet gevonden

Helaas kan deze pagina niet gevonden worden.

}:O
Hehehe, tja... zover had ik het nou ook wel weer niet gekeken. In dit specifieke geval moet je moet je de link maar aan de ANWB vragen, die hebben iemand nog nooit de verkeerde kant op gestuurd :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21-11 16:15

DutchManticore

Cognac-liefhebber

OMG GASTEN...
Hij vraagt niet om een rijsimulator omdat hij daarmee wil leren rijden hij wil gewoon graag lekker cruisen met z'n stuur.

Al die comments over dat het niet realistisch is...

I5 8600k 16GB DDR4 3000mhz MSI GTX1080Ti Gaming X MSI Optix MAG27CQ 1440p 144hz T-mobile 500/500mbit

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True