Wij maken gebruik van handtekening in de e-mail.
Op dit moment is dat geregeld door de handtekening functie van outlook te gebruiken.
Hier hangen teveel nadelen aan voor mij.
Ik ga dus voorstellen om EXCLAIMER aan te schaffen voor o.a. de handtekening.
In de handtekening die exclaimer aanmaakt worden velden uit AD gebruikt om de handtekening
op te bouwen.
Door de communicatie sectie is bepaald dat de werkdagen van de mensen ook in de handtekening moeten.
Werkdagen zijn dynamisch hier, omdat er veel parttimers werken.
Voor de werkdagen wil ik een exchange extended attribute veld gebruiken.
Ik heb met VB script nu iets gemaakt waarmee ik dus dat veld in kan vullen.
Aangezien ik de gebruikers geen username in wil laten vullen, laat ik dat door het script doen, zodat hier geen fouten gemaakt kunnen worden.
Het enige wat de gebruikers dus nog hoeven in te vullen is de werkdagen.
Dit werkt allemaal perfect onder de administrator.
Maar een gewone gebruiker kan dit dus niet aanpassen.
Ik heb nu in mn test omgeving (virtual machines) AD ingericht per afdeling (in OU's)
Als test heb ik 1 global group, delegate control gegeven over de OU waar de gebruikers in zitten.
De delegate heb ik alleen rechten gegeven op het betreffende attribute veld dat ik wil gebruiken voor de werkdagen.
Dit werkt perfect
nu wil ik niet dat gebruikers in het VBSscript kunnen kijken en mogelijk aanpassen zodat ze met andere gebruikers gaan klooien (ok, 99% van de huidige gebruikers is hier niet toe in staat, maar dan nog is het riscovol)
dus heb ik nu een aantal vragen:
1) aan te raden om de vbsscript file op een of andere manier te encrypten
hoe te zorgen dat gebruikers niet in de vbs kunnen kijken?
vbs encrypten? hta maken?
2) wel wenselijk dat mensen op hun eigen OU delegate control hebben, aangezien ze dus in principe ook bij anderen in hun OU het attribute aan kunnen passen als ze in de vbs source kijken/aanpassen.
3) is er een (makkelijkere) andere oplossing?
4) misschien webserver gebruiken waarin het script dat ik heb, gebruikt wordt? welke taal dat te gebruiken voor de pagina's (ben niet bekend met vbs/asp alleen php)
software oplossingen:
www.tools4ever.com is leuke software maar waarschijnlijk te duur voor mijn organisatie en voor wat er gedaan moet worden..... want basicly is de vraag: hoe laat ik een gebruiker zijn eigen attribuut bewerken wanneer hij/zij dat wil zonder dat ik daarvoor nodig ben.
ps: exclaimer haalt ook spam weg en zet een disclaimer bij de mails.... allemaal punten die wij willen hebben....
Op dit moment is dat geregeld door de handtekening functie van outlook te gebruiken.
Hier hangen teveel nadelen aan voor mij.
Ik ga dus voorstellen om EXCLAIMER aan te schaffen voor o.a. de handtekening.
In de handtekening die exclaimer aanmaakt worden velden uit AD gebruikt om de handtekening
op te bouwen.
Door de communicatie sectie is bepaald dat de werkdagen van de mensen ook in de handtekening moeten.
Werkdagen zijn dynamisch hier, omdat er veel parttimers werken.
Voor de werkdagen wil ik een exchange extended attribute veld gebruiken.
Ik heb met VB script nu iets gemaakt waarmee ik dus dat veld in kan vullen.
Aangezien ik de gebruikers geen username in wil laten vullen, laat ik dat door het script doen, zodat hier geen fouten gemaakt kunnen worden.
Het enige wat de gebruikers dus nog hoeven in te vullen is de werkdagen.
Dit werkt allemaal perfect onder de administrator.
Maar een gewone gebruiker kan dit dus niet aanpassen.
Ik heb nu in mn test omgeving (virtual machines) AD ingericht per afdeling (in OU's)
Als test heb ik 1 global group, delegate control gegeven over de OU waar de gebruikers in zitten.
De delegate heb ik alleen rechten gegeven op het betreffende attribute veld dat ik wil gebruiken voor de werkdagen.
Dit werkt perfect
nu wil ik niet dat gebruikers in het VBSscript kunnen kijken en mogelijk aanpassen zodat ze met andere gebruikers gaan klooien (ok, 99% van de huidige gebruikers is hier niet toe in staat, maar dan nog is het riscovol)
dus heb ik nu een aantal vragen:
1) aan te raden om de vbsscript file op een of andere manier te encrypten
hoe te zorgen dat gebruikers niet in de vbs kunnen kijken?
vbs encrypten? hta maken?
2) wel wenselijk dat mensen op hun eigen OU delegate control hebben, aangezien ze dus in principe ook bij anderen in hun OU het attribute aan kunnen passen als ze in de vbs source kijken/aanpassen.
3) is er een (makkelijkere) andere oplossing?
4) misschien webserver gebruiken waarin het script dat ik heb, gebruikt wordt? welke taal dat te gebruiken voor de pagina's (ben niet bekend met vbs/asp alleen php)
software oplossingen:
www.tools4ever.com is leuke software maar waarschijnlijk te duur voor mijn organisatie en voor wat er gedaan moet worden..... want basicly is de vraag: hoe laat ik een gebruiker zijn eigen attribuut bewerken wanneer hij/zij dat wil zonder dat ik daarvoor nodig ben.
ps: exclaimer haalt ook spam weg en zet een disclaimer bij de mails.... allemaal punten die wij willen hebben....
[ Voor 13% gewijzigd door WPN op 07-05-2008 08:56 . Reden: vragen anders gestelt extra informatie ]
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum