co uitstoot verlagen voor apk

Pagina: 1
Acties:
  • 62.666 views

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Ik ben deze middag lekker gaan aanschuiven voor de autkeuring (apk in nl). Alles was in orde op twee zaken na: tankdop en co-meting.

Na deze tegenvaller ben ik naar men garage gegaan. Deze heeft de luchtfiler eruit gehaald en vervangen. Volgens hem zo het nu moeten lukken. De luchtfilter zag er zwart en zeer smerig uit, maar ik heb mijn twijfels of dit wel de oplossing is. De garage sprak ook over de mogelijkheid dat de lambdasonde stuk was (150euro).
Ik heb op het scherm meegekeken tijdens de meting en ik had iets van 1,6 à 1,9% (het maximum is 0,5%).
Ik heb nu geen zin om nog eens met een rode kaart naar buiten te gaan en wil dus zeker onder die 0,5% komen. Wat zijn de 'truukjes'? En is die prijs voor de lamdasonde aanvaardbaar?

De auto:
Ford Fiesta mk3.5
1.1 Fun
1996

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Diesel dus?

Eens in z'n 3 tegen 120 gaan raggen voor een tijd dat de pijp goed warm wordt? En de CO2 tegoei verwijdert wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Snake op 06-05-2008 16:07 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-11 14:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Lambdasondes zijn duur. Je zou er eentje op de sloop kunnen zoeken, maar die zijn natuurlijk ook gebruikt en hebben dus een kortere levensduur.
Ik zou zeggen: een fatsoenlijke onderhoudsbeurt. Als je al een pikzwart luchtfilter hebt dan zal het met de rest van het onderhoud ook niet zo geweldig gesteld zijn. Heb je de laatste 5 jaar wel eens een nieuw luchtfilter gemonteerd? Iig die vervangen (kost geen drol) en de motor zal je zeer dankbaar zijn.

@hierboven Fiesta 1.1 diesel? Dacht het niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Maasluip op 06-05-2008 16:08 ]

Signatures zijn voor boomers.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-11 19:40
lambdasonde kan kapot zijn, maar kan je van de sloop halen. Uitstoot is altijd lastig. Bougies enzo oke?

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 07-11 21:42

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De één heeft het over een diesel, de ander over bougies. Misschien is het duidelijker als de topicstarter even verteld wat het nu echt is.

This footer is intentionally left blank

• jvvv
De laatste keer dat de auto een grote beurt heeft gehad is 50k geleden en om de 2à3k krijgt ze een litertje olie erbij.
Op zich wil ik er geen grote kosten aan doen en vroeg ik me gewoon af hoe ik een zo laag mogelijke uitstoot kan behalen. Tot nu toe weet ik gewoon dat ik hem lekker warm moet rijden voor ik de meting laat uitvoeren (probleem is dat je 1u+ moet aanschuiven....)

Ohja, het is een benzine en met injectie.

[ Voor 4% gewijzigd door jvvv op 06-05-2008 16:15 ]

Verwijderd

Offtopic: Benzine injectie ligt ook vrij voor de hand. 1.1 is geen diesel, '96 met carb is vrij bijzonder.
En diesels hebben niet eens bougies...

• 418O2
Trek je hem wel eens door? Loopt de motor goed?

Bougies + luchtfilter kan al een hoop uitmaken ook...

• jvvv
418O2 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:28:
Trek je hem wel eens door? Loopt de motor goed?

Bougies + luchtfilter kan al een hoop uitmaken ook...
De motor maakt redelijk veel lawaai, maar loopt perfect. Hij start altijd goed en valt nooit stil. Doordrekken doe ik redelijk vaak aangezien invoegen met een 1.1tje niet de eenvoudigste zaak is :)

• 418O2
En het onderhoud, hoe zit het daarmee? Zoals Maassluip terecht vroeg

• jvvv
418O2 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:35:
En het onderhoud, hoe zit het daarmee? Zoals Maassluip terecht vroeg
Dat is, zoals ik hierboven al heb vermeld, minimaal. Laatste grote beurt was 50k geleden. Het enige wat ze krijgt is wat verse olie en 2ehands banden heeft ze ook een keertje gekregen.

Opzich zijn oude fiesta's bijna onverwoestbaar. Deze heeft een kleine 3k met bijna geen olie gelopen.

Maar zou zo'n wondermiddel dat je bij de brandstof gooit niet helpen om de co wat lager te krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door jvvv op 06-05-2008 16:39 ]

• 418O2
JA oke, maar als alles vol zit is dat niet bevordelijk. Ze gaan wellicht niet kapot, maar onderhoud heeft toch vrijwel elke auto nodig (vooral mbt uitstoot)...

• jvvv
418O2 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:39:
JA oke, maar als alles vol zit is dat niet bevordelijk. Ze gaan wellicht niet kapot, maar onderhoud heeft toch vrijwel elke auto nodig (vooral mbt uitstoot)...
Deze auto moet gewoon nu nog 2maanden legaal (met apk dus) rondrijden, dan gaat ie op de sloop. Dus echte duur onderhoud wil ik ze niet geven.

• 418O2
dan knal je er nieuwe bougies en een luchtfilter op. Als hij er dan door komt kan je hem zo weer doorverkopen voor een paar eypos

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-11 23:35
Er zijn ook truukjes zodat de uitstoot alleen voor de APK even minder is.
Een daarvan is een flesje brandstofreiniger (injectiereiniger), bij de benzine, en de motor even flink warmstoken.
Zo zijn er nog wel meer dingen, ik weet niet of jij ook een co schroef hebt, je zou hem tijdelijk terug kunnen draaien, je motor zal beroerd lopen, en ga er liever niet mee rijden, maar als hij daarmee door de keuring komt...

Al zou het de Lambdasonde zijn, is dat zo duur bij zo'n Fiesta? Ik neem aan dat de arbeidskosten wel mee zullen vallen, je zou op zich zo overal bij kunnen komen...

Ik heb ook wel eens gehad dat de garage alleen voor de APK die co schroef dicht draaide, waardoor hij door de APK kon. Vervolgens gewoon weer gezet zoals deze was...

[ Voor 28% gewijzigd door eX0duS op 06-05-2008 18:11 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Wat ook kan helpen is eens met een 'luxe' brandstof zoals V-Power, Excellium of iets dergelijks een week rondrijden en dan weer eens meten. Hielp mijn moeders Hondaatje door de APK toendertijd.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
jvvv schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:14:
De laatste keer dat de auto een grote beurt heeft gehad is 50k geleden en om de 2à3k krijgt ze een litertje olie erbij.
Op zich wil ik er geen grote kosten aan doen en vroeg ik me gewoon af hoe ik een zo laag mogelijke uitstoot kan behalen. Tot nu toe weet ik gewoon dat ik hem lekker warm moet rijden voor ik de meting laat uitvoeren (probleem is dat je 1u+ moet aanschuiven....)

Ohja, het is een benzine en met injectie.
Dus het ding rijdt al 50K met dezelfde olie, waar elke 3K km even een liter bij is gegooid? Nooit helemaal ververst na die grote beurt, nooit nieuw oliefilter en blijkbaar ook nooit nieuw luchtfilter?

• jvvv
_JGC_ schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:16:
[...]

Dus het ding rijdt al 50K met dezelfde olie, waar elke 3K km even een liter bij is gegooid? Nooit helemaal ververst na die grote beurt, nooit nieuw oliefilter en blijkbaar ook nooit nieuw luchtfilter?
That's kinda right. Nu je zegt, het klinkt niet echt al te goed idd :) Maar het ding loopt als een trein.

Iemand enig idee waar die 'co schroef' zit?

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Op de carburateur, die je niet hebt :+
Valse lucht (lucht na de luchtmassameter / map sensor) aan laten zuigen (slangetje los oid) zodat het mengsel armer wordt. Weet het niet helemaal zeker, kan iemand het bevestigen?

Klik mee voor GoT!........

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-11 10:21

me1299

$ondertitel

Valse lucht gaat niet helpen onder belasting. Is de co te hoog bij stationair of onder belasting?

Blijkbaar spuiten je injectoren teveel brandstof in waardoor het mengsel niet optimaal (schoon) verbrand. Als de lambda sonde kapot is zal hij waarschijnlijk op een tussenwaarde gaan lopen waardoor hij te rijk kan lopen.

Ook kan bv de katalysator kapot zijn en er voor zorgen dat hij teveel uitstoot heeft. Probeer anders de lambda sonde er eens uit te trekken als hij aan de 4gas tester hangt. Als hij dan hetzelfde blijft kun je concluderen dat hij kapot is.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-11 22:04

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Een flesje injectorreiniger kan op zich nooit kwaad. Mijn auto is er ook beter door gaan lopen. Als een injector vuil is, spuit hij niet goed meer, waardoor niet de fijne spray ontstaat die nodig is voor een goede verbranding. Het is ook niet raar als je lambda stuk is. Als hij al 300.000km met de sonde heeft gereden, kan je daar eigenlijk wel vanuit gaan. Een Lambda gaat over het algemeen tussen de 100 en 200.000 km mee, afhankelijk van de kwaliteit van de brandstof en of je veel korte of lange ritten maakt. Voor een Lambda-sonde geldt ook dat roetafzetting moordend is. Je kan proberen hem "schoon te branden" door een tijdje in een lage versnelling te rijden, waardoor de motor goed heet wordt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11 16:28
heb je wel een kat onder je auto ?

lambdasonde kost een 100-150 euro ofzo incl montage.
Is trouwens wel te testen geloof ik, met een multimeter...

• me1299

me1299

$ondertitel

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:33:
heb je wel een kat onder je auto ?

lambdasonde kost een 100-150 euro ofzo incl montage.
Is trouwens wel te testen geloof ik, met een multimeter...
De auto:
Ford Fiesta mk3.5
1.1 Fun
1996
Ja dus ;)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• jvvv
DeathKnight24 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:19:
Valse lucht gaat niet helpen onder belasting. Is de co te hoog bij stationair of onder belasting?

Blijkbaar spuiten je injectoren teveel brandstof in waardoor het mengsel niet optimaal (schoon) verbrand. Als de lambda sonde kapot is zal hij waarschijnlijk op een tussenwaarde gaan lopen waardoor hij te rijk kan lopen.

Ook kan bv de katalysator kapot zijn en er voor zorgen dat hij teveel uitstoot heeft. Probeer anders de lambda sonde er eens uit te trekken als hij aan de 4gas tester hangt. Als hij dan hetzelfde blijft kun je concluderen dat hij kapot is.
De vacuumslang lostrekken is een optie, maar ze kijken wel even onder je motorkap voor ze je CO meten, dus ik denk wel dat ze daar naar kijken. En is dat niet ook duidelijk hoorbaar aan het motorgeluid dat er te veel lucht wordt aangezogen?

Ohja, ze testen de uitsoot enkel stationair (wat ik ook niet kan afstellen met mijn injectie)

[ Voor 5% gewijzigd door jvvv op 06-05-2008 22:07 ]

• me1299

me1299

$ondertitel

jvvv schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:06:
[...]

De vacuumslang lostrekken is een optie, maar ze kijken wel even onder je motorkap voor ze je CO meten, dus ik denk wel dat ze daar naar kijken. En is dat niet ook duidelijk hoorbaar aan het motorgeluid dat er te veel lucht wordt aangezogen?

Ohja, ze testen de uitsoot enkel stationair (wat ik ook niet kan afstellen met mijn injectie)
Vacuumslangetje eraf is volgens mij geen apk afkeur en kan stationair zeker wel verschil uitmaken ;) Misschien kun je ook nog proberen om wat met je stationarschroef te rommelen als die er op zit. Ik heb zelfs van iemand gehoord die de brandstofslang naar de injectorrails af had geknepen om aan z'n co te komen :+

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Luchtfilter is dus al vervangen. Geef je je auto wel eens een grote beurt? (nieuwe olie, filter, bougies (let op electrodeafstand).

Wat je ook kan doen: accu er 10 minuutjes afhalen, en daarna weer een eindje rijden.
Een fiesta heeft een mm wat na een reset zich weer afstelt/inregelt naar gelang de sensordata.

Lambdasonde is inderdaad iets meer dan 100 euro, maar zou de co waarde niet veel hoger zijn met een kapotte sensor?

Maar het kan nog meer zijn: mij 1.3 fiesta (93) had een soort stellage op de motor de naar wat ik begreep uitlaatgas weer bij de cylinder inpompte ofzo (de meningen van experts (ook wegenwacht en ford garage!) waren hierover verdeeld), ook om co emissie tegen te gaan. Een 1.1 motor uit 92 had dat niet, maar ik weet niet hoe dat met '96 motor is.
Heb je een motor met onderliggende nokkenas?

"man is not truly one, but truly two,"

• me1299

me1299

$ondertitel

mr_petit schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:25:
Maar het kan nog meer zijn: mij 1.3 fiesta (93) had een soort stellage op de motor de naar wat ik begreep uitlaatgas weer bij de cylinder inpompte ofzo (de meningen van experts (ook wegenwacht en ford garage!) waren hierover verdeeld), ook om co emissie tegen te gaan. Een 1.1 motor uit 92 had dat niet, maar ik weet niet hoe dat met '96 motor is.
Heb je een motor met onderliggende nokkenas?
EGR? Dat zal die waarschijnlijk wel hebben ja. Daardoor kan het gasklephuis behoorlijk verstopt raken.

• jvvv
Ben terug naar de apk gegaan.... 0,89 was het laagste wat er gemeten is.

De nieuwe luchtfilter heeft dus een beetje geholpen. Elke dealer/garage waar ik heenga wilt me een nieuwe lambdasonde aansmeren. Als ik vraag of er andere opties zijn, krijg ik overal een 'nee'..

• 418O2
Heeft de auto gewoon altijd gereden? En nieuwe bougies al geprobeerd? Anders zou ik ff een lambdasonde van de sloop oppikken

• jvvv
418O2 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 15:49:
Heeft de auto gewoon altijd gereden? En nieuwe bougies al geprobeerd? Anders zou ik ff een lambdasonde van de sloop oppikken
Nieuwe bougies heb ik nog niet geprobeerd. De auto rijdt gemiddeld 1500km per maand. Maar zou een kapotte lambdasonde geen veel groter verschil maken?

Verwijderd

Dan word t toch echt een andere lambdasonde eronder gooien
En eventueel gelijk maar nieuwe bougies, scheelt miss ook een boel

• 418O2
Je verbranding is gewoon niet goed, dat kan aan een lambdasonde liggen die kapot is (teveel benzine door geen uitlezing en safemode) of bijv aan de bougies (geen goeie verbranding)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-11 23:35
Nou fijne garage dan. Kost je zo toch ook een hoop geld als je telkens opnieuw voor APK weg moet? Wat heeft dat nu gekost ondertussen?
Kan die garage er op de een of andere manier niet gewoon even voor zorgen dat alleen op dat moment die co goed is?

• Sick Nick
  • Laatst online: 05-11 20:26

Sick Nick

Drop the top!

Een beetje CO-meet apparaat meet ook de lambda waarde van de uitlaatgassen. Als je lamda kapot is zal die waarde niet netjes rondom 1.00 zitten. Doet die apk-meester wel flink gassen bij een warme motor? Dan zal je wel ff een hoge CO hebben maar daarna zakt ie als het goed is naar een mooie lage waarde.

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10 11:57

E-Rick

I love it :7

Probeer af te dwingen dat je je geld terukrijgt voor de aanschaf + installatie van de lambdasonde als ie dan alsnog niet door de apk komt (of zoek een apk-boer waar ze het niet zo nauw nemen met de regeltjes... ik heb verhalen gehoord over lui die vragen of je auto in orde is, als je ja zegt mag je 40 eu aftikken en je kan weer een jaar verder rijden... :X als je nee zegt kijken ze er even 5 minuten naar en is het ook oké)

Choose life

• 418O2
ze hebben geen RDW met steekproeven dan belgique ?

Verwijderd

eX0duS schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:11:
Nou fijne garage dan. Kost je zo toch ook een hoop geld als je telkens opnieuw voor APK weg moet? Wat heeft dat nu gekost ondertussen?
Kan die garage er op de een of andere manier niet gewoon even voor zorgen dat alleen op dat moment die co goed is?
Hoezo "lekkere garage"?

Het lijkt er (op dit moment) op dat de garage er met de diagnose niet zo slecht zat. Dat de TS daar niet voor wil betalen en een truucje zoekt om zijn auto nog 1 keer door de APK te slepen, daar kan die garage niks aan doen.

Als de TS nou inderdaad die nieuwe lambdasonde gekocht had en de auto weer niet door de APK kwam, dan kun je terecht "lekkere garage" zeggen.

• 418O2
beetje diesel door de benzine helpt ook toch?

• jvvv
Ik ga morgen ochtend gewoon nog eens langs en hopen op goede wil of een 'magic' oplossing. Als hij er niet door is, dan gaat ie lekker naar de sloop of naar een gek die er geld voor wilt geven. Ik ben die auto een beetje zat. Ik heb er nu al veel te veel tijd mee verloren!
418O2 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:29:
Lijkt me wat gek, niet?

[ Voor 25% gewijzigd door jvvv op 08-05-2008 16:31 ]

• 418O2
ja maar zoiets heb ik wel es gehoord. Maargoed, haal ff wat bougies (kost niets) en meet het dan weer even door. Je gaat toch wat centen uit moeten geven voor een apk. Misschien dat je het nog kan oplossen door je bougies een beetje schoon te maken

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-11 10:05

Bestla

Kvinne

Eerder een beetje benzine door de diesel wil wat helpen.

Ook wel het antivlokmiddel genoemt ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Bestla op 08-05-2008 16:38 ]

• jvvv
Ik ga de vacuumslang proberen los ter trekken. Waar moet ik het ding vinden en hoe trek ik het los op een manier dat ik hem er eenvoudig terug op krijg?

Ook heb ik ergens gelezen dat ik hem beter slechts een klein beetje lostrek zodat de motor niet als een dwijl loopt... klopt?

Is de vacuumslang het slangetje dat van de dop van de olietank loopt?

[ Voor 11% gewijzigd door jvvv op 08-05-2008 16:54 ]

• me1299

me1299

$ondertitel

Je kan ook een gat in je inlaat spruitstuk boren :+

Er is niet zoiets als de vacuumslang, zijn er meerdere. Probeer het eens uit zou ik zeggen.

Verwijderd

Als je al 50kkm geen onderhoud hebt gedaan zou het vervangen van het luchtfilter, bougietjes en verdelerkap/rotor (heeft jouw auto die nog?) weleens prima kunnen helpen. Zo ook kleppen stellen als dat niet hydraulisch gebeurt.

Een vacuumslang lostrekken lijkt me nou niet de handigste manier.
jvvv schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:38:
Is de vacuumslang het slangetje dat van de dop van de olietank loopt?
Neuh niet echt. En met de olietank bedoel je waarschijnlijk het vaatje voor de remvloeistof (wanneer heb je die voor het laatst ververst? Ik zou haast zeggen: blijf overal vanaf, voor je het weet trek je de vacuumleiding van de rembekrachtiger los.... :')

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2008 18:47 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
418O2 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:29:
Sloop je eerder dingen mee. Je motor gaat het iig niet of niet goed verbranden, waardoor je auto nog meer vervuilt. Andersom is het ook niet gezond.
Mijn pa heeft een keer 9 liter benzine getankt in mijn diesel voor hij erachterkwam dat de diesel ineens wel heel erg duur was. Vervolgens heeft hij het ding afgetankt met diesel. Het ging hierbij om een golf III 1.9D zonder elektronica, de rotzooi verbrandt wel wat en de motor houdt er weinig tot geen schade aan over, maar stinken doet je auto wel in zo'n geval.

• jvvv
Ziezo, nog een keertje gegaan met slangetje van de olietankdop (niet de remvloeitstof) los en de meter is nu blijven hangen op 0,71%. Een beetje lager dus. En gelukkig (of ongelukkig) had ik dezelfde man die hem teste. Hij heeft me doorgaan zonder te betalen.

Maar ik heb beslist. Mijn dierbare fiesta gaat weg. Naar de sloop of als ik er een gek voor kan vinden die me er een beetje geld voor wil geven. Vanaf volgende week heb ik toch geen tijd om me er mee bezig te houden en mijn dagen bij de garage en de apk te vergooien.

Mss zou hij er voor een paar tientjes aan bougies ofzo wel door komen, ik zal het nooit weten.

• 418O2
heb je het zo krap dat je dat niet kan missen dan? Als hij buiten de CO goed is zou ik er gewoon ff 40 euro voor bougies tegenaan gooien, dan verkoop je hem voor 250 en heb je toch winst

• jvvv
418O2 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 07:50:
heb je het zo krap dat je dat niet kan missen dan? Als hij buiten de CO goed is zou ik er gewoon ff 40 euro voor bougies tegenaan gooien, dan verkoop je hem voor 250 en heb je toch winst
Krap heb ik het niet, maar volgende week heb ik het gewoon extreem druk en daarna vertrek ik op vakantie. En op 23mei vervalt mijn 'rode kaart' en moet ik dan nog een boete betalen bij de herkeuring. Daarbij komt ook dat ik hem moet herkeuren op dezelfde plaats en dat ik vanaf volgende weken op 70km daarvan woon en wss pas eind juni tijd zal hebben om hem te kunnen laten herkeuren.

Bij al die kosten komen dan nog de verzekering en de belastingen die ik voor meer dan een maand moet blijven betalen voor een auto die ik toch de komende weken niet ga gebruiken aangezien ik dan een andere auto ter beschikking heb. Mss haal ik er een winst van 100euro uit, maar dat is de tijd en de moeite niet waard.

Ik plaats wel ergens op één of andere website en als niemand hem komt ophalen, rij ik hem naar de sloop (na een paar burnouts en andere automishandelingen :-) )

• Sick Nick
  • Laatst online: 05-11 20:26

Sick Nick

Drop the top!

Als ie gewoon nog rijd zijn er genoeg slopen die hem komen halen en je er een leuk bedrag voor geven (100 euro ofzo). Zo laatst een micra ('90 of '91 ofzo, dat vierkante model nog) van een maat van me, daar was iets goed kapot aan want de motor tikte en klopte als een idioot. De moeite niet waard om te fixen, dus de sloop gebeld en die kwamen hem dezelfde dag nog ophalen. Kreeg ie nog mooi 70 euro voor plus je hoeft geen moeite te doen.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Of je trekt even zelf Lambdasonde onder je auto vandaan, het stuk wat in de uitlaat moet kan je schoonmaken met een staalborstel. Kost niks, en wie weet helpt het!

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

Snake schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:06:
Diesel dus?

Eens in z'n 3 tegen 120 gaan raggen voor een tijd dat de pijp goed warm wordt? En de CO2 tegoei verwijdert wordt.
Weer 1 die het verschil tussen CO en CO2 niet kent..........

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 20:11

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Slechte bougies is imho toch wel een goede reden voor een slechte ontbranding. Niet geheel ondenkbaar na 50k kms.

.

• RonnyHer
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik 5X geweest co uitlaatgassen te hoog en lamdawaarden te hoog Cip Tuning verwijdert
nieuwe bougies gestoken, tweedehandskatalysotor, speciaal reinigingsbusje enz enz geen oplossing.
Toen heb ik de luchtfilter gewoon verwijderd eens goed doorgereden en dan meteen naar de keuring gegaan en probleem was meteen opgelost hij gaf zelfs 0 aan co uitlaatgassen
Dus goedkoopste oplossing dus

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Een dergelijk topic na >13 jaar nieuw leven inblazen heeft waarschijnlijk niet zoveel toegevoegde waarde meer. Ik sluit het topic.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.