[2003] Geen security tab en rechten in te stellen op bestand

Pagina: 1
Acties:

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Beste Tweakers,

Ik heb op een windows 2003 een raar probleem, ik heb al een tijdje zitten zoeken hier op het forum en heb al een halve dag aan google besteed maar nog steeds geen oplossing.

Mijn probleem is als volgt:

Op mijn win2003 server heb ik 1 bestandje zonder de security tab (zie image).

Afbeeldingslocatie: http://img.ffis.nl/securitytab.png

Het volgende heb ik al geprobeerd:

1) Take ownership op de directory er boven aangepast.
2) Cacls (geeft alleen maar de melding Access is denied).
3) Rechten van de directory er boven opnieuw ingesteld.

Het bestandje moet verwijdert worden omdat mijn netwerk applicatie niet meer werkt.

Iemand enig idee?

Groet,

Rembrand

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
via share beheer gekeken of er nog een open verbinding is? (en deze dan verbreken)

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
open is deze computer dan extra mapopties.

Dan extensie blabla verbergen uitvinken.
De extensie veranderen in pdf of .exe oid. en dan nog is proberen.

ook eenvoudig delen van bestanden uitvinken....

[ Voor 14% gewijzigd door pennenlikker op 06-05-2008 15:32 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• Rembrand20
De share zelf is gewoon actief. Maar er staan geen bestanden open ofzo. Ik heb het idee dat het bestand door 2 mensen tegelijk is geopend waarna deze corrupt is geraakt ofzo.

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

• Rembrand20
pennenlikker schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:31:
open is deze computer dan extra mapopties.

Dan extensie blabla verbergen uitvinken.
De extensie veranderen in pdf of .exe oid. en dan nog is proberen.

ook eenvoudig delen van bestanden uitvinken....
De simple file sharing aanzetten maakt geen verschil.

Bij het rename krijg ik de volgende melding. Logisch want er staan geen rechten op deze file.

Afbeeldingslocatie: http://img.ffis.nl/error.png

Verwijderd

het is een database bestand, waarschijnlijk draait er nog iets op de achtergrond waar het bij hoort...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Inderdaad even kijken of er nog filehandles open staan. Na een reboot van de machine zou je dat zeker wel uit moeten kunnen sluiten, tenzij er iets blijft reconnecten. Is het niet ergens een license-file ofzo van?

Ik zet nog even je OS in de topictitel en breid deze nog uit. Probeer voortaan zelf een duidelijke titel te verzinnen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Rembrand20 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:38:
[...]

De simple file sharing aanzetten maakt geen verschil.

Bij het rename krijg ik de volgende melding. Logisch want er staan geen rechten op deze file.

[afbeelding]
hhhmm.. heb je al een reboot/safemode geprobeerd?
of chkdsk /r

anders is hier wel meer info te vinden

[ Voor 19% gewijzigd door pennenlikker op 06-05-2008 15:54 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Je krijgt die foutmelding waarschijnlijk omdat het bestand in gebruik is. Een .lck bestand zie je eigenlijk alleen als een programma een file bewerkt en deze dus "locked". Als het programma daar klaar mee is zou het lock bestand automatisch moeten verdwijnen. Waarschijnlijk zie je daarom ook geen security tab omdat het een speciaal soort filetype is.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Rembrand20
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:41:
het is een database bestand, waarschijnlijk draait er nog iets op de achtergrond waar het bij hoort...
Nee, het is geen database bestand. Het is een bestand wat ingelezen dient te worden in een programma.

• Rembrand20
sanfranjake schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:45:
Inderdaad even kijken of er nog filehandles open staan. Na een reboot van de machine zou je dat zeker wel uit moeten kunnen sluiten, tenzij er iets blijft reconnecten. Is het niet ergens een license-file ofzo van?

Ik zet nog even je OS in de topictitel en breid deze nog uit. Probeer voortaan zelf een duidelijke titel te verzinnen :)
Ik ga vanavond een reboor proberen.

En mijn excuses voor de topic titel :)

Verwijderd

Rembrand20 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:54:
[...]

Nee, het is geen database bestand. Het is een bestand wat ingelezen dient te worden in een programma.
Ja ik legde het verkeerd uit: File Extension .LCK DetailsDetails for file extension: LCK - Lock File - Database access control file.

het is een locker voor een database applicatie....
maar inderaad reboot in veilige modus zou het mogelijk moeten zijn om het te verwijderen.

• Rembrand20
Heren,

Zoals het er nu uitziet is het opgelost. Het bestand stond inderdaad open op de server vandaar dat ik er niets mee kon doen.

Iedereen bedankt voor het mee denken.

Pagina: 1