Goede middag,
wij hebben hier op kantoor een servertje draaien voor het testen van web applicaties. Een tijdje terug besloten we (na een hard drive crash) een backup faciliteit in te bouwen, namelijk een cron job die wekelijks data wegschrijft naar een USB stick. Dit scriptje werkt niet helemaal naar behoren, in het script staat dat er een dagelijkse incrementele backup moet gebeuren, en elke week een volledige.
Alleen, voor een of andere reden maakt het script geen nieuwe backups aan. Ik heb gegoogled op cron jobs, en een aantal voorbeeld scripts geraadpleegt, maar gezien mijn (ik moet toegeven, gelimitieerde kennis) van linux en vooral scripts zoals deze, ben ik ten einde raad. Dus mijn hoop is dat er misschien een tweaker hier rond hangt die mij kan helpen bij het vinden van de oplossing!
Het script :
wij hebben hier op kantoor een servertje draaien voor het testen van web applicaties. Een tijdje terug besloten we (na een hard drive crash) een backup faciliteit in te bouwen, namelijk een cron job die wekelijks data wegschrijft naar een USB stick. Dit scriptje werkt niet helemaal naar behoren, in het script staat dat er een dagelijkse incrementele backup moet gebeuren, en elke week een volledige.
Alleen, voor een of andere reden maakt het script geen nieuwe backups aan. Ik heb gegoogled op cron jobs, en een aantal voorbeeld scripts geraadpleegt, maar gezien mijn (ik moet toegeven, gelimitieerde kennis) van linux en vooral scripts zoals deze, ben ik ten einde raad. Dus mijn hoop is dat er misschien een tweaker hier rond hangt die mij kan helpen bij het vinden van de oplossing!
Het script :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| #!/bin/bash # # creates backups of essential files # DATA="/home /var/www" CONFIG="/etc /var/lib" LIST="/tmp/backlist_$$.txt" # #mount /mnt/usb_stick set $(date) # if test "$1" = "Sun" ; then # weekly a full backup of all data and config. settings: # tar cfz "/mnt/usb_stick/data/data_full_$6-$2-$3.tgz" $DATA rm -f /mnt/usb_stick/data/data_diff* # tar cfz "/mnt/usb_stick/config/config_full_$6-$2-$3.tgz" $CONFIG rm -f /mnt/usb_stick/config/config_diff* else # incremental backup: # find $DATA -depth -type f \( -ctime -1 -o -mtime -1 \) -print > $LIST tar cfzT "/mnt/usb_stick/data/data_diff_$6-$2-$3.tgz" "$LIST" rm -f "$LIST" # find $CONFIG -depth -type f \( -ctime -1 -o -mtime -1 \) -print > $LIST tar cfzT "/mnt/usb_stick/config/config_diff_$6-$2-$3.tgz" "$LIST" rm -f "$LIST" fi # # create sql dump of databases: mysqldump --user=root --password= --opt --all-databases > "/mnt/usb_stick/database/mydb_$6-$2-$3.sql" gzip "/mnt/usb_stick/database/mydb_$6-$2-$3.sql" # #umount /mnt/usb_stick |
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 15:46 . Reden: Code-tags om de code voor de leesbaarheid :) ]