Toon posts:

DOS parallel naar serieel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een parallelle dongle die gebruikt wordt in een DOS applicatie. Dit draait onder Windows 98. De dongle rechtstreeks benaderen via de LPT poort gaat wel. Nu heb ik de dongle aangesloten op een Serial to Parrallel converter (232SPS2, datasheet:http://www.bb-elec.com/bb-elec/literature/232sps2-3903ds.pdf). Ik kan nu wel via deze poort een printer benaderen. Dus het omzetten van serieel naar parallel werkt hiermee. Nu moet er alleen nog voor gezorgd worden dat de LPT poort doorgeschakeld wordt naar de COM poort. Dit zou moeten kunnen met MODE LPT1=COM1. Alleen dit krijg ik niet voor elkaar. Iemand een idee?

Groeten,
Bart

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Windows 98 --> WC ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• daanmsvl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06-2021

daanmsvl

Daan

Volgens mij moet je eerste je compoort initialiseren en dan kan je vervolgens de poort omleiden:

code:
1
mode com1:9600,n,8,1

of voor een printer was het (dacht ik)
code:
1
mode com1:4800,e,,,p

En dan kan je middels
code:
1
mode lpt1:= com1:

een reroute maken, toch? In ieder geval is

code:
1
mode lpt1

De opdracht to cancel van de reroute
Of iets vergelijkbaars, DOS is alweer lang geleden....

--edit--
Ja volgens mij klopt het wat ik heb geschreven Deze link helpt je anders verder.

[ Voor 16% gewijzigd door daanmsvl op 07-05-2008 10:33 ]

"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977

Verwijderd

Topicstarter
Zo hoort het in ieders geval wel te werken ja..
Maar het lijkt wel of ie het redirecten niet pakt bij mij. Als ik dat in het bat bestand zet dan geeft ie wel aan dat ie omgeleid wordt, maar het werkt dan nog niet. Als ik de dongle dan op de parallelle poort steek dan ziet ie deze wel. Hij redirect het dus niet naar de COMpoort maar stuurt het nogsteeds gewoon naar de LPT poort.

Of redirect ie alleen in die bat file? Want daarin wordt een .exe bestand geopent die van de LPT poort gebruik maakt. En dat dan daarin de redirect niet meer gemaakt is?

-- Ow en met die link 00.asp kan ik niet heel veel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 11:57 ]