Problemen Installatie Ubuntu via WubI

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Enige tijd geleden ben ik eens gaan meelezen over het hele linux gebeuren, en gisteren toch eens besloten om een partitie vrij te maken en daarop Ubuntu te installeren. Al snel googelend kwam ik uit op wubi, een programma die de .iso van ubuntu download & installeert. Erg gemakkelijk, het programma werkt ook en zodra ik de computer reboot en Ubuntu kiest gaat het programma netjes installeren. Totdat deze voltooid is, er komt dan héél snel een foutmelding te staan over netwerk_bus fouten, vervolgens gaat het scherm weg en wordt er opnieuw opgestart. Als ik dan weer Ubuntu kies, wordt er een poging gedaan om Ubuntu op te starten, maar ik krijg direct de melding: Error 15; File not found.

Ik heb het al enkele malen geprobeerd, via een NTSF partitie maar ook via een FAT32 partitie. Niks wil helpen, kan iemand mij verlossen?

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neothor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik heb zelf geen ervaring met Wubi maar ik kan uit ervaring zeggen dat ubuntu zelf een hele makkelijke installatie heeft. 9 van de 10 keer kan ik gewoon af met LiveCD versie.

Voordat je verwoede pogingen doet met Wubi zou je even kunnen naar de standaard iso van Ubuntu.

Last.fm | LinkedIn | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
neothor schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:50:
Ik heb zelf geen ervaring met Wubi maar ik kan uit ervaring zeggen dat ubuntu zelf een hele makkelijke installatie heeft. 9 van de 10 keer kan ik gewoon af met LiveCD versie.

Voordat je verwoede pogingen doet naar Wubi zou je even kunnen naar de standaard iso van Ubuntu.
Ik heb die beste ISO inderdaad ook gebrand (dus gedownload van de site van Ubuntu en toen gebrand) maar deze gaf fouten bij het booten. Ik zal zo dadelijk alles nog eens doen, maar dan ook die hele md5hash er doorheen halen.

Als een volgende poging van Ubuntu dan wel zou lukken, regelt deze dit dan ook automatisch het dual-boot scherm?

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

De ubuntu installatie installeert grub als boot loader. Bij de meeste distro's (ik weet niet of ubuntu dat zelf ook automatisch doet) worden er in grub ook entry's gezet voor je windows installatie als die gedecteerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Je windowsinstallatie wordt automatische herkent en je kunt instellingen en documenten overnemen + accountnaam en wachtwoorden, je krijgt ook gelijk een dualboot setup

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, vriendelijk bedankt.
Ik heb net even gekeken met de MD5hash en het bleek dat ze dus niet gelijk waren, wat dus volgens de site resulteert in een niet goed-werkende CD. Ik ben nu opnieuw een .iso aan het downloaden, hopelijk werkt deze wel goed!

Inmiddels is de ISO van Ubuntu nog bezig met downloaden, maar ik zie net dat je ook een md5hash kan uitvoeren voor wubi.exe. Deze MD5hash klopt ook al niet, ik heb hem inmiddels al gedownload met FF en IE en op 2 PC's getest, maar steeds kloppen de checksum niet. Wat doe ik verkeerd?

Robin

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik een werkende .iso van een andere mirror. Deze gebrand en de Live-CD werkt prima. Enkel wanneer ik ga installeren gaat alles ook weer goed, totdat ik die laatste netwerk fout krijg (dus die ik in het begin v/h topic ook had). Vervolgens krijg ik bij het opstarten ditmaal error 21.

Enig idee?

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-08 09:23
Kun je vertellen op welke hardware je dit probeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met Hardy ook problemen met de checksum gehad. Normaal gebruikte ik de alternate CD die ik downloadde met bittorrent. Uiteindelijk klopte de checksum van de Live CD wel...

Error 21 is een bekende foutmelding van grub. Ik weet 123 niet wat het betekend maar Google weet het vast en zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
jelly schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:43:
Je windowsinstallatie wordt automatische herkent en je kunt instellingen en documenten overnemen + accountnaam en wachtwoorden, je krijgt ook gelijk een dualboot setup
Instellingen en documenten e.d. kunnen niet worden overgenomen als je Vista draait. Dual boot kan wel gewoon.
Pagina: 1