Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PKR leest Windows licenties uit? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Dit weekend kwam ik op een LAN party in aanraking met PKR,
wat me in het begin een leuk spel leek bleek achteraf toch
anders te zijn. Namelijk bij het aanmelden (
afbeelding
) krijg je een website te zien waar je je account op
aanmaakt. In deze bron kunt u zien dat de Microsoft licentie
o.a. wordt meegenomen naar hun server.

Test het zelf:
- Ga naar pkr.com en download daar het programma;
- Installeer en update het programma;
- Maak een nieuw account aan en klik dan op uw
rechtermuisknop in het registratie veld;
- U kunt nu kijken naar de bron waar u ongetwijfeld uw MAC
adres en Microsoft licentie tegenkomt in de form action.

Origineel artikel (engels):
http://kootstra.net/blog/...soft-license-and-more.cfm

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Even voor de zekerheid, is dit topic nu bedoeld als waarschuwing zodat anderen het niet downloaden, of iets anders? :)

FWIW: is het serial je echte product key, of is het je serial? Dat men een boel "unieke" codes doorgeeft om redelijk zeker te weten dat je niet al bent geregistreerd is heel erg fout v.w.b. privacy (en ik weet ook niet of het in Europa wel mag) maar is dan niet iets om bang te worden over serienummers-jatten.

Disclaimer, ik heb niet de link naar je eigen artikel gevolgd, maar ga er van uit dat daar in essentie hetzelfde staat als hier.
offtopic:
Het is niet nodig en wel lelijk om de enter-knop te gebruiken om zelf regeleindes te zetten. Dat doet de forumsoftware helemaal automagisch voor je. Dus ajb alleen gebruiken voor alinea's ;)
En welkom op GoT :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 06-05-2008 19:12 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

F_J_K schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:11:
FWIW: is het serial je echte product key, of is het je serial?
Het gaat om de product ID, dus niet de serial/license key.
Ongetwijfeld bedoelt om cheating tegen te gaan.

Nogal twijfelachtig... Misschien dat we het als riskware toevoegen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:27:
[...]

Het gaat om de product ID, dus niet de serial/license key.
Ongetwijfeld bedoelt om cheating tegen te gaan.

In wat voor vorm van cheaten dan als ik vragen mag? Sommige mensen zaten te praten over dat ze het deden om dubbele accounts te controleren, maar dit zou al via het ip adres wat ze ongetwijfeld ook pakken kunnen.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 13:04
Op basis van ip-adres kan je ook maar met 1 computer tegelijk, zouden ze daar op filteren. Met deze 'serial' dus niet je licentie, kunnen ze onderscheid maken tussen meerdere computers binnen het zelfde netwerk. Of het netjes is is vraag twee, maar om te praten het stelen van windows licenties gaat ook wel weer heel ver...

En cheating wellicht in de trend van twee PKR sessies, waar ze nu voor zorgen dat die niet in dezelfde room kunnen komen? Zodat je niet zelf 2 keer aan dezelfde tafel kan zitten. Ken de software zelf niet, dus het is voor mij ook maar gissen.

[ Voor 27% gewijzigd door Nielsvr op 06-05-2008 20:43 ]

Verwijderd

Nielsvr schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:42:
Op basis van ip-adres kan je ook maar met 1 computer tegelijk, zouden ze daar op filteren.
Daar is redelijk gemakkelijk omheen te werken.
Met deze 'serial' dus niet je licentie, kunnen ze onderscheid maken tussen meerdere computers binnen het zelfde netwerk.
Ik geloof niet dat ze het daarvoor gebruiken. Want ze doen ook een Local IP check. Dus op die manier kun je verschillende pc's op hetzelfde netwerk onderscheiden.
En cheating wellicht in de trend van twee PKR sessies, waar ze nu voor zorgen dat die niet in dezelfde room kunnen komen?
Hoewel ik de soft ook niet ken, is dat inderdaad het aannemelijke scenario wat ze willen voorkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Shouw heeft gelijk je kan makkelijk even een VPN opzetten of iets dergelijks. Je kan Everest Poker (om nog even zo'n lame programma te noemen) met meerdere mensen op hetzelfde netwerk aan een tafel gaan om te pokeren. Misschien kan dit niet bij PKR maargoed het is dan nog vreemd dat er ook niks in hun disclaimer staat noch privacy policy.

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-11 15:00
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:15:
met meerdere mensen op hetzelfde netwerk aan een tafel gaan om te pokeren. Misschien kan dit niet bij PKR maargoed het is dan nog vreemd dat er ook niks in hun disclaimer staat noch privacy policy.
dat kan idd niet heb het al geprobeerd voor de gein met een vriend van me. je kan wel tegelijker tijd pokeren binnen 1 netwerk maar niet op 1 en dezelfde tafel

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Laten we even duidelijk stellen dat het niet mogelijk is om met behulp van het OS serial nummer een licentie te verkrijgen. Wat dat betreft zou ik een titelfix willen voorstellen, zodat de suggestie van diefstal wordt weggehaald.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:27:
[...]

Detectie is toevoegd als not-a-virus:Monitor.Win32.PKRPoker.a. :)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Titelfixje uitgevoerd. :)

Signature

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-11 20:49
Dit kan denk ik geen kwaad, maar het is niet netjes om dit niet in de disclaimer te zetten.
Waarschijnlijk gebruiken ze het MAC adres voor het bannen van leden o.i.d.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Pagina: 1