Verkeerde maat vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47
paar weken terug hebben mijn vriendin en ik een nieuwe badkamer gekocht. Bad/wc/meubels/tegels en vloerverwarming. Alle maten hebben we doorgegeven en de leverancier ging alles berekenen wat besteld moest worden.
Nu is alles betegeld en bad is geplaatst. Nu wilden wij de vloerverwarming er neer leggen maar we hadden teveel vloerverwarming. We hebben een gedeelte van de mat gesneden om het te laten passen.
Maar we hebben ongeveer 1 m^2 teveel. volgens de handleiding mogen de slangen niet op elkaar liggen en minimaal 4 cm uit elkaar. We hebben alles nagemeten en we kwamen uit op 4.5m^2 terwijl er 5m^2 geleverd is. Volgens de handleiding mag je alleen het 'koude' stuk inkorten en niet de verwarming kabel.

Vandaag verhaal gehaald bij de leverancier en die wilt de mat niet terug nemen omdat er in gesneden is. (beetje in het gaas). Natuurlijk behoorlijk pissig nu omdat we een te grote mat hebben. Nu wilde ik weten wat mijn rechten hier in zijn :? In de handleiding staat ook aangegeven dat je minder moet bestellen dan dat er in de kamer past. Dus de leverancier zou hier van op de hoogte moeten zijn, ik vertrouwde hun dus dat alles paste. Mooi niet dus.

Welke stappen zou ik nog kunnen ondernemen?

(het gaat om een Magnum millimat vloerverwarming)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Waarom ga je in een mat zitten snijden terwijl je weet dat deze te groot geleverd is? Natuurlijk wil de leverancier deze niet meer terug. Je had meteen terug moeten gaan.
Ik denk dat je aardig kan fluiten naar je centen.

[ Voor 16% gewijzigd door DeeJee op 06-05-2008 12:55 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
DeeJee schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:54:
Waarom ga je in een mat zitten snijden terwijl je weet dat deze te groot geleverd is? Natuurlijk wil de leverancier deze niet meer terug. Je had meteen terug moeten gaan.
Ik denk dat je aardig kan fluiten naar je centen.
Niet correct. Om de mat te leggen moesten we hierin snijden. Toen we bijna alles bedekt hadden, hadden we nog 1m^2 over. Toen hebben we alles nagemeten.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 07:20
Tja, je krijgt iets geleverd constateerd dat het fout is, maar gaat het desondanks gebruiken. Dan ga je dus min of meer akkoord met de fout.

Voor de volgende keer, als er iets mis is, direct klagen en niet eerst zelf, hoe goed bedoeld ook, het probleem willen oplossen.

Wellicht kun je een nieuwe mat bestellen bij dezelfde leverancier met korting? Blijf redelijk, want de verkoper is volgens mij geensinds verplicht dit nu nog op te lossen.

Edit: Na je reactie hierboven, je komt dus pas na het leggen van de mat achter de fout van de leverancier. Tja dan is het een ander verhaal. Vraag is nu "had je redelijkerwijs deze fout vooraf kunnen waarnemen".

[ Voor 19% gewijzigd door tm030614 op 06-05-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

PoweRoy schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:59:
[...]

Niet correct. Om de mat te leggen moesten we hierin snijden. Toen we bijna alles bedekt hadden, hadden we nog 1m^2 over. Toen hebben we alles nagemeten.
Tja, volgende keer toch eerst goed kijken wat je krijgt. En eerst goed nameten.
Ik ben bang dat je alleen nog maar op de goedheid van de levancier mag hopen dat ze nog iets voor je kunnen doen.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185039

PoweRoy schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:59:
[...]

Volgende keer dus EERST meten voor je begint?
Een leverancier kan je dan wel vertrouwen, maar ook HUN kunnen fouten maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
Anoniem: 185039 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:05:
[...]

Volgende keer dus EERST meten voor je begint?
Een leverancier kan je dan wel vertrouwen, maar ook HUN kunnen fouten maken
We hebben de badkamer gemeten maar zelf niet berekend wat we nodig zouden hebben. Dit heeft de leverancier gedaan. Als hun een fout maken in de berekening (te krap oid) dan moeten hun toch zelf voor de kosten opdraaien? Ik vind het een vreemd excuus om te zeggen dat het nu niet meer kan omdat er in de mat is geknipt. (We wilden hadden eerder getracht om de vloerverwarming te annuleren omdat er teveel sloopwerk gedaan moest worden ivm groepen kast en kabels. Toen kon het niet ingenomen worden omdat het speciaal op maat is besteld. En nu kan het wel mits te mat nog intact was).

Ik ga vanavond een stuk touw pakken wat dezelfde lengte is van de verwarming. Hiermee hoop ik een baan te kunnen creeeren zodat alles in de vloer kan.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-06 12:23
Misschien zou je een wat foto's kunnen maken van waar het mis gaat en het ontrbrekende stuk.
Als je die een paar plaatst is het wat duidelijker waar we nu precies over zitten te praten en hoe groot de fout van jou/de leverancier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:10

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mag ik vragen wat die mat per m2 kost? Als dat 'n tientje oid is, zou ik me er niet al te druk om maken.

En als de berekening van de benodigde hoeveelheid onderdeel was van de leveringsovereenkomst, kun je dus stellen dat de leverancier zich niet aan de overeenkomst gehouden heeft. En als jullie kunnen redelijkerwijs aanneembaar kunnen maken dat jullie niet hadden kunnen weten dat er teveel geleverd was, voordat jullie in de mat hebben geknipt, lijkt het mij dat het risico bij de leverancier ligt.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1