Toon posts:

Hoe maak ik dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik het voor elkaar, dat ik een server opzet, die wanneer hij via pop3 wordt aangeroepen, mail gaat checken van een externe pop-server, deze ophaalt en dan volgens een filter verdeelt in 2 mapjes, die vervolgens beide een aparte login en password hebben dus dit:

computer 1 vraagt mail op aan server, server vraagt dan mail op aan externe mailserver en filtert deze vervolgens in 2 verschillende mapjes, die beide een aparte login hebben

Het gaat om RedHat 7.0

Verwijderd

Mmmmmm...dat triggeren via POP3 lijkt mij wel te realiseren met een scriptje (Perl) dat monitort en dan gaat checken. Scriptje stuurt externe mail ophalen aan en laten verdelen kan met sendmail zelf of ook via scriptje.

Moet je dus wel 1 keer poppen om te activeren en later nog eens om je mail op te halen.

• T006
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 14:43
je kan je mail ophalen met fetchmail het filter kan je wel in sendmail maken en dan zelf een scriptje maken dat fetchmail gaat runnen als je je mail gaat ophalen. Het moet wel kunnen denk ik heb het zelf nog nooit gedaan.

Suc6

Verwijderd

Voor het sorteren van de mail kun je kijken naar procmail: www.procmial.org
...sort your incoming mail into separate folders/files (real convenient when subscribing to one or more mailing lists or for prioritising your mail)...

Verwijderd

Topicstarter
Dus:
scriptje maken dat ophaalt wanneer POP aanroep en procmail filteren..
en dan gewoon sendmail als pop server..

ben niet zo goed in scripts :) hehe

Wijnolst : het is de bedoeling dat het in 1x poppen kan...

Verwijderd

Aj, ik weet niet of dat mogelijk is. Waarom pop je niet direct?
Wat ook kan: server met vaste interval laten oppoppen en de clients gewoon op de server laten poppen. Met een interval van 0,5u heb je dus maximaal een 'vertraging' van 30 minuten. Is dat wat?

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik ook aan zitten denken inderdaad...maar dan met een interval van 5 minuten...

met cron mail laten checken en dan gewoon pop server opzetten...is wel een idee..

dank je

Verwijderd

Dat doe ik hier ook (welliswaar met een andere mailserver), ik moet zeggen dat dat perfect werkt.

Hier maken er meerdere mensen gebruik van. Er worden zo'n 20 pop-3 mailboxen door m'n mail-server gepolt. Waarbij er een aantal om de 3 minuten gechecked worden, dee rest heeft een interval van 10 minuten. Dat werkt gewoon perfect moet ik zeggen.

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
het hoeft trouwens niet eens met cron. Je kunt ook fetchmail -d [aantal seconden] doen.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik kom er wel uit...bedankt

Verwijderd

Topicstarter
hmm...ik wil fetchmail in /etc/rc.d/rc.local
zetten..

welke parameter moeten er precies 8er??

fetchmail -d [interval] pop.blabla.nl

maar hoe geef ik de username en w8woord aan, want het is niet de bedoeling dat ik eerst inlog op de linuxbak..
Pagina: 1