Team fortress 2 connection problems

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Hoi,

Na het free weekend heb ik TF2 aangeschaf, en had het al heel wat uurtjes gespeeld, maar sinds gisteravond heb ik een heel raar probleem.

Ik start gewoon TF2 op, join een game en ga lekker spelen, maar op elke server raak ik na ~ 1 minuut timed out, nja, er verschijnt dan rechtsboven in beeld warning connection problem auto disconnect after 30 seconds oid. Andere steam spellen geen probleem. Het rare is oo gewoon dat als ik die melding krijg kan ikw el gewoon servers refreshen en een andere joinen, alleen dan heb ik na 1 minuutje weer dat probleem...ik heb echt totaal geen idee waar dit aan kan liggen..

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Al geprobeerd om de Integrity van het spel te checken of het spel te her-installeren?

Integrity Check = Rechts klikken op spel, Properties, Local Files, Verify integrity of Game Cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Gevalidate en was gewoon goed..

Maar heb nu ook wel door ik probeer gewoon 20x in servers te komen en dan uiteindelijk lukt het wel om in 1tje te blijven..echt zo vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Laat je eens na die 30 seconden disconnecten en kijk wat voor meldingen er in je console staan.
Open de console met de tilde (~, onder de Escape). Indien je de console niet kunt openen moet je eerst "Enable developer console" aanvinken in de opties. Die vind je ergens onder een Advanced knop.
Post die foutmelding.

Heb je dit probleem op alle servers? Ook op GoT #1? en #2? Die twee hangen beide in een totaal ander netwerk.

Het kan zijn dat je firewall actief reageert (adaptive behavior) op vele inkomende pakketjes, en daarop een server tijdelijk blacklist. Gebruik je een softwarematige firewall, of een router met firewall? Welk type router? (gokje, speedtouch).

Dat het probleem bij de ene server wel en de andere niet optreed is te verklaren door de 'tickrate' van de betreffende server .Servers op een hogere tickrate versturen meer pakketjes.

Oplossing is dan afhankelijk van de mogelijkheden van je firewall.

[ Voor 16% gewijzigd door frickY op 06-05-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Gebruik net_graph en post je statistics voor verschillende servers (ook got #1).

Vooral loss is interesant.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal vraagjes ;)

Welk os heb je ?
wat is je provider, maak je gebruik van draadloos internet ?
sinds wanneer heb je er last van ?
wat zijn je systeem specs ?
Welke firewall gebruik je en heb je deze al eens uitgezet ?
heb je andere disk intensieve programma's draaien ?
heb je dezelfde problemen met andere steam games zoals css of hl2 of iets dergelijks ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Sorry ik had die info wel in mn hoofd zitten maar vergeten te posten :).

Ik zit op xs4all en heb een 780WL..geen softwarematige firewell draaien, ook geen windows. Console is btw leeg als ik disconnection problem heb. Nouja leeg, ik zie wel kills staan van mensen e.d. maar verder niets met betrekking tot mijn problemen...

Mn systeem specs sja 4400 met een 6600GT onder xp..verder draait cs:s enzo wel gewoon goed.

Ik zal eens verschil tussen got #1 en got #2 proberen, had al geloof ik op 1 van de 2 gespeeld maar ging snel weer weg omdat het niveau daar iets hoog was haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 21:47
Op de HLDS mailinglists komt dit probleem ook voor. Wat daar als mogelijk oorzaak genoemd wordt is het openhouden van de server browser. Als je deze open laat staan tijdens het spelen blijft 'ie op de achtergrond alle server pollen voor hun status. Waarschijnlijk kan je router dit niet aan (wordt opeens met erg veel adressen contact gemaakt).

Router vervangen zou hiertegen moeten helpen, een eenvoudigere oplossing is de server browser uitschakelen op het moment dat je een spel joint. Op die manier kun je ook eenvoudig testen of dit daadwerkelijk het probleem is.

Vergeet niet dat er twee server browsers zijn, eentje ingame en eentje daarbuiten. Lijkt me aan te raden om ze allebei af te sluiten. De ingame browser kun je afsluiten door nadat je een spel gejoined bent op escape (hoofdmenu weergeven) te drukken en te zorgen dat de serverbrowser gesloten is.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Zal het eens proberen, thx brainstorm...maar dan nog wel apart, zou niet mogen gebeuren met een ST780WL denk ik maargoed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

Ik heb dus ook dit probleem. De GoT 1 server is één van de enkele die ik kan spelen zonder na 20 sec een connection problem message te krijgen. Na 30 sec zie ik in de console dus server timeout staan.

Net de GoT 3 geprobeerd en ook die gaf geen problemen!

Ik probeerde de tip van server venster sluiten en joinde een public en het lukte zowaar (dacht ik). Maar daarna een andere en toch nog steeds hetzelfde gezeik.

Ik heb ook netgraph 1 geprobeerd alleen snap niet alles wat er te zien valt dus heb maar screenie gemaakt toen ik pp GoT 3 zat:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadgeek.com/thumbs/0/hl2%202008-05-06%2016-46-03-31.jpg

Zal straks nog ff een screenie maken op een kutserver.

[ Voor 21% gewijzigd door Freich op 06-05-2008 17:07 ]

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28
Dit probleem heb ik sinds geruime tijd, zowel bij TF2 als bij CS:S.
Na 30~60s krijg ik een DC melding. De volgende server die ik dan join heeft geen connectie problemen.

Als ik de server join via de favoriten heb ik geen connectie problemen.
Bij CS:S moet ik beslist niet de serverlijst ophalen.
Wanneer ik een server join uit de hoofdlijst of ik join een server via favoriten ontstaan er weer connectieproblemen.

Dit is met IPB(zakelijk) te samen met een speedtouch 780(En 516).

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Hier precies hetzelfde probleem. :( Mijn game is goed volgens Steam, en ik heb het probleem om zowel mijn PC als mijn laptop. Ook heb ik TF2 op beide machines meerdere malen opnieuw geïnstalleerd en mijn PC heb ik zelfs helemaal van een verse installatie van Vista voorzien.

Ik kan ongeveer 10-15 seconden spelen en daarna wordt de verbinding verbroken zonder melding in de console. De specificaties van mijn PC zijn ruim voldoende, dus het lijkt me sterk dat het daar aan ligt. Als modem heb ik een Speedtouch 716<aantal letters>, maar zowel de factory default config als mijn aangepaste configuratie hebben mijn probleem dus of het daaraan ligt weet ik niet. Eventueel kan ik een Copperjet gebruiken, maar die genereert zoveel lag (800ms of meer) dat de kans groot is dat ik daardoor ook disconnects krijg.

[ Voor 22% gewijzigd door AtleX op 06-05-2008 17:14 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Ik vermoed dat het probleem ligt in de modem en het aantal connecties die gemaakt worden.
Of de firewall/IPS/IDS doet vreemd.

[ Voor 17% gewijzigd door The_Greater op 06-05-2008 17:15 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich

Freich

YOU ARE NEX!

Al deze problemen zijn bijna i.v.m. met Speedtouch en Internet Plus Bellen enz. Dus ik vermoed ook dat het aan die bagger troep ligt. Ik heb die troep ook helaas.
Dan is het wel heel vreemd dat de GoT servers wel prima werken bij mij en anderen. Zonder grollen: komt dit omdat de kwaliteit gewoon beter is dan de meeste servers?

Wel bizar en heel vervelend. Ik heb ook een ticket op steamsupport gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Freich op 06-05-2008 17:24 ]

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:43
Als je op de Steampowered forums zoekt naar Speedtouch vind je een hele reeks aan probleem topics en elke keer schijnt die 780 of een variant er op het probleem te zijn.

Overigens is er in de Steam support knowledge base een artikel over deze Speedtouch modems en hoe je deze in moet stellen (onderaan de pagina).

Probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Van het steam artikel:
Please follow this Zen Detail Report with specific instructions on how to resolve this issue if you are using this hardware.

If that does not resolve the issue, then please follow these directions:

*Note: if you are not comfortable with Telnet or editing your router's advanced configuration, we recommend contacting your ISP or router manufacturer for assistance*

1. Click on "Start", then select "Run", type "cmd" and press Enter or click "Ok". This will bring up a command prompt.
2. Type "telnet speedtouch", or if that doesn't work then type "telnet 192.168.1.254".
3. You will be prompted to login to the modem with a username/password. The default is one of the following:

Username: Administrator
Password: None (leave this field blank)

OR:

Username: admin
Password: admin

If neither of those combinations work, please contact your Internet Service Provider for assistance.
4. Once you have logged in, you will be presented with the command line of your modem. This is where you must enter the following commands:
* Type connection bindlist and press enter. This will list connection bindings.
* Look for a line that contains "GAME" and some port numbers. For example: GAME(UDP) udp 27010-27011
* Enter the command: connection unbind application=GAME(UDP) port=27***-27*** and press enter. The port numbers in this command must match the numbers that are listed in your GAME port listing, similar to the example above.
5. When finished, close the command line and launch Steam. Try joining the game server and see if it works correctly. If it does not, please contact your router manufacturer or Internet Service Provider for assistance.
Zal het eens even proberen, server windows dichtzetten hielp overigens niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:28
Ik heb uiteindelijk IDS maar uitgezet. Ook de tips op de Steam support pagina's hielpen bij mij niet (Speedtouch 716).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich

Freich

YOU ARE NEX!

biobak schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:03:
Ik heb uiteindelijk IDS maar uitgezet. Ook de tips op de Steam support pagina's hielpen bij mij niet (Speedtouch 716).
Wat is IDS?

En de tip om via telnet in de Speedtouch te komen is volgens mij een oplossing en dat blijkt ook uit wat anderen zeggen.

Helaas heeft k*t KPN de Experia Box dichtgetimmerd en een telnet is onmogelijk. De naam en wachtwoord geven ze ook niet vrij tegen hacking enz.
Dus er is niks aan te doen...

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Lol ik kom niet met telnet in mn modem ( 780iWL) terwijl ik 100% zeker weet dat mn username en pass goed zijn..namelijk administrator en pass blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich

Freich

YOU ARE NEX!

Dersan schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:59:
Lol ik kom niet met telnet in mn modem ( 780iWL) terwijl ik 100% zeker weet dat mn username en pass goed zijn..namelijk administrator en pass blank.
Als je m van KPN oid hebt dan is t normaal dat t niet werkt. Anders moet je ff wat andere combo's proberen. Administrator met hoofdletter btw.
en password: blanco

of:
KPN
pass:"leeg"

admin/admin
enz

Dit kwam ik iig tegen via google toen ik aan t speuren was ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Freich op 06-05-2008 19:28 ]

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:35
Bij mijn Speedtouch 546(i) heeft het uitstekend gewerkt :D Heel erg bedankt voor het wijzen naar het artikel jimmie :) Niet alleen TF2 doet het weer goed, maar Unreal Tournament 3 doet het ook weer!

1 tip: goed opletten dat je de username (en evt. password) goed invult met hoofdletters enzo. Ik moest 'Administrator' invullen, maar eerst deed ik een aantal keer 'administrator' 8)7

@Freich,
IDS is volgens mij het inbraakdetectie (-systeem? weet niet waar de S voor staat :P) bij speedtouch routers met de laatste firmware. Deze kan niet via de browserinterface uitgeschakeld worden, moet ook via telnet afaik. Was bij mij niet nodig trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich

Freich

YOU ARE NEX!

Heb wat screenies gemaakt op de GoT server en andere kutserver. Is wel een verschil te zien op net_graph. Zal daar wel aan liggen dat de ene t wel doet en de ander niet. Maar het probleem ligt gewoon bij SpeedKots en KPN.

GOED:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadgeek.com/uploads456/0/hl2%202008-05-06%2020-04-47-92.jpg
Nooit gezeik enz.

SLECHT:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadgeek.com/uploads456/0/hl2%202008-05-06%2019-52-12-43.jpg
"In" is 5x zoveel dan op de GoT server.

DISCONNECT 2 sec later:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadgeek.com/uploads456/0/hl2%202008-05-06%2019-52-33-45.jpg
zie de rode lijn onderaan. Hoort alleen blauw te zijn. = dode connectie.

[ Voor 6% gewijzigd door Freich op 06-05-2008 21:21 ]

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Forcepoint schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 20:03:
Bij mijn Speedtouch 546(i) heeft het uitstekend gewerkt :D Heel erg bedankt voor het wijzen naar het artikel jimmie :) Niet alleen TF2 doet het weer goed, maar Unreal Tournament 3 doet het ook weer!

1 tip: goed opletten dat je de username (en evt. password) goed invult met hoofdletters enzo. Ik moest 'Administrator' invullen, maar eerst deed ik een aantal keer 'administrator' 8)7

@Freich,
IDS is volgens mij het inbraakdetectie (-systeem? weet niet waar de S voor staat :P) bij speedtouch routers met de laatste firmware. Deze kan niet via de browserinterface uitgeschakeld worden, moet ook via telnet afaik. Was bij mij niet nodig trouwens.
Heb het nu ook voor elkaar gekregen, je moet bij een xs4all modem gebruiken

Username: Administrator HOOFDLETTER A!!!
Pass: leeg laten

Nu kijken of het werkt :)

EDIT: Het werkt bij mij nu dus ook goed, dit is dus de goede oplossing!

[ Voor 3% gewijzigd door Dersan op 07-05-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:51
Ik heb de speedtouch 716 v5, en precies dezelfde problemen. Soms een paar maand nergens last van en dan ineens weer die problemen. Zeer frustrerend, heb ook al stad en land afgezocht naar de oplossing, ik kan zowiezo bovenstaande faq niet uitvoeren van de usernames en passes werken allemaan niet voor mij :-( iemand enig idee welke user en pass ik moet hebben van speedtouch 716?

Ook als ik bij speedtouch.lan de game wil assignen aan mijn pc gebeurd er iets raars. Bij home network zie ik 2 PC's actief, genaamd Borlaptop en martijn. Ik assign Martijn aan de steam preset, maar als hij hem toepast verandert ie martijn opeens in Borlaptop??? wtf is dat nou weer?

[ Voor 27% gewijzigd door Snuurtje op 14-07-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
Heeft iemand ondertussen al een oplossing voor de Speedtouch 780 WL? KPN heeft hem zo beveiligd dat je telnet niet op kunt. Staat een wachtwoord op. Dus weer hetzelfde probleem |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Forcepoint schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:38:
Heeft iemand ondertussen al een oplossing voor de Speedtouch 780 WL? KPN heeft hem zo beveiligd dat je telnet niet op kunt. Staat een wachtwoord op. Dus weer hetzelfde probleem |:(
Ik join eerst een andere server, wacht to deze een dc melding geeft en join de server waar ik op wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
Ik heb het nu opgelost door de poorten 27000-27050 te openen voor UDP en TCP. Dit heeft het probleem opgelost voor TF2 en Left 4 Dead, maar niet voor Unreal Tournament 3. De 2 belangrijksten doen het iig :)
Pagina: 1