[XP/2003]DesktopSearch zonder install/register instellingen*

Pagina: 1
Acties:

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Ik ben opzoek naar een desktop search programma wat een index lokaal (op een netwerklocatie) wegschrijft. Dit programma moet echter niet tot geen registerinstellingen nodig hebben. Waar ik het voor wil gebruiken is het indexeren van een grote map (1.000+ word docs). Gebruikers moeten dan via hun gewone gebruikers account, waardoor ze niet kunnen schrijven in het register, het programma kunnen openen waardoor snel gezocht kan worden.

Freehand was een ideaal programma voor mij, maar deze werkt dus niet. Verder werken alle andere indexeer applicaties volgens mij ook met register instellingen. Weet iemand een programma die dat niet doet, of een tool om dit te omzeilen? Het programma moet lokaal op windows XP professional en op een terminal (win server 2003) kunnen draaien.

Verwijderd

Misschien is locate32 iets voor je, je kan de zip file downloaden die geen registry gebruikt, maar of je het index archive ergens anders kan bewaren weet ik wel niet.
Het is ook enkel de filenames dat deze bij houdt.

• FJMT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-02-2025
Ik kan je Gaviri Pocketsearch aanraden. Dit is een volledig portable app die vanaf een USB stick (U3/non-U3) kan worden gerund. Bijzonder aan Gaviri is dat de met één index meerdere devices kunt indexeren. Dan moet je de index natuurlijk wel op je USB stick plaatsen.

Een time-limited editie kun je hier downloaden: http://www.gaviri.com/
Ik heb dit ding een tijdje gebruikt. Werkt prima, maar werk nu met een "normaal" geinstalleerde Desktop Search Engine die beter integreert met de mailclient vwb bestandsbeheer.

Verwijderd

Misschien zou je Microsoft Search Server kunnen gebruiken. Ik heb er absoluut geen evaring mee en wat z`n methode is van indexeren.

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
FJMT schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:21:
Ik kan je Gaviri Pocketsearch aanraden. Dit is een volledig portable app die vanaf een USB stick (U3/non-U3) kan worden gerund. Bijzonder aan Gaviri is dat de met één index meerdere devices kunt indexeren. Dan moet je de index natuurlijk wel op je USB stick plaatsen.

Een time-limited editie kun je hier downloaden: http://www.gaviri.com/
Ik heb dit ding een tijdje gebruikt. Werkt prima, maar werk nu met een "normaal" geinstalleerde Desktop Search Engine die beter integreert met de mailclient vwb bestandsbeheer.
Locate32 deed het goed, maar maakt alleen een index van de bestanden, niet van hun inhoud :(. Pocketsearch is de enige die het aardig deed. Het probleem is echter dat hij enorm veel netwerkverbindingen aan gaat maken totdat schijf c t/m Z bezet zijn. Dat is erg irritant, en dat kan ik mijn collega's niet aan doen. Ik heb geen rechten om op de server iets te veranderen, vandaar dat ik de voorkeur geef aan een stand-alone programma. Weet iemand nog een ander programma? Filehawk deed het ook goed, alleen krijg ik een systematische geheugenerror (op verschillende systemen) als hij gaat indexeren... Dat werkt dus ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door burlapp op 07-05-2008 10:25 ]

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 09:09

Jake Bullet

Wise Scripter

Waarom wil je geen registerinstellingen? Je kan gebruikers namelijk schrijfrechten geven op sleutels buiten current_user. Met de tool Regmon van Sysinternals kan je precies zien wat je open moet zetten.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Inderdaad, waarom ben je zo speciek gebrand op registerinstellingen? Lijkt me toch niet dat dat bepalend mag zijn voor de keuze van een applicatie anno 2008?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1