Toon posts:

Secure File Transfer System

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn op zoek naar een geschikt File Transfer Systeem.

Ik zal even kort onze situatie beschrijven:
We zijn een softwarebedrijf dat componenten voor ERP systemen maakt, en deze indirect verkoopt via een wereldwijd partnernetwerk.
Voor demo’s wordt er veel gebruik gemaakt van VPC’s. Deze bestandsgrootte van deze VPC’s is tussen de 2 en 20 GB.
Op dit moment gebruiken we Windows FTP. Wanneer bijv. Een partner uit Amerika een VPC van 15GB wil downloaden, wordt de download op een gegeven moment afgebroken.
Wat ook veel voorkomt is dat een bestand gedownload is, en niet geopend kan worden omdat het corrupt is.

Voor elke partner moet handmatig een account worden aangemaakt, wat erg veel tijd vergt.

We hebben ook geen speciale client. Daar willen we verandering in brengen. Zo moet iedereen op de zelfde wijze downloaden om zo min mogelijk problemen te krijgen.

In het kort onze eisen:
- Grote bestanden moeten probleemloos worden verzonden over de hele wereld.
- Op basis van folder-permissions moet de user,na login op basis van Windows
authenticatie, een overzicht krijgen met de voor hem/haar beschikbare data.
- Beheersbaar systeem, zo veel mogelijk automatisch
- Speciale client die alle users moeten gebruiken. Het liefst een build-in web client.
- Gebruiksvriendelijke interface
- Client aan te passen aan de huisstijl met logo ed. dus geen namen van de leverancier
- Triggers/email notificatie is een pre, niet verplicht
- Goede beveiliging, en ingebouwde controle zodat bestanden niet corrupt raken
- Ondersteuning voor minimaal 2 domeinen, Intern en DMZ domein
- Geavanceerde monitoring, en logging gegevens

Ik heb al een vergelijkingstabel met de volgende pakketten: Globalscape Secure EFT Server, Titan FTP Server, WS_FTP Server, JSCAPE File Server, Serv-U en Gene6 FTP Server.

Serv-u en JSCAPE heb ik geinstalleerd en getest.

Serv-U vind ik persoonlijk niet erg gebruiksvriendelijk, en bij beide paketten krijg ik de Windows Authenticatie niet werkend. Het Exacte budget is nog niet duidelijk, maar Globalscape komt daar zowieso bovenuit.

Omdat Serv-U niet zo duur is komt positief naar voren, alleen zitten er ook wat nadelen aan zoals geen aanpasbare client, en het is niet erg overzichtelijk.

Heeft er iemand ervaring met een File Server systeem met bovenstaande eisen, of aanbevelingen?
Reacties zijn zeer welkom!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ingebouwde controle zodat bestanden niet corrupt raken
Dat betekent een ActiveX component oid. Denk je dat dat bij elke klant wordt geaccepteerd? Misschien is het handiger om naar het P2P-model te kijken. Of een Bittorrent-achtig iets, of opdelen in een aantal rarfiles en een boel par2 files aanbieden. Bij bittorrent ben je een deel van de controle kwijt, maar het scheelt je wel eenm boel bandbreedte. Bij het aanbieden van een dozijn rarfiles + een paar par2-files via FTP of HTTP verwacht je iets meer intelligentie van je klanten.

"Gewoon" FTP incl resume-functie kan natuurlijk ook. E-mail-notificatie kan je natuurlijk er omheen scripten, al is handmatig net zo makkelijk. Waarom trouwens login o.b.v. Windows auth, trekken alle klanten dat?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
sftp :)

En die gewoon via een link op een van jullie sites op internet/intranet laten lopen.

Kan het nog gratis ook.
Er zijn genoeg pakketen beschikbaar om zoiets te maken.. heb beste is uiteraard op een linux server.

[ Voor 78% gewijzigd door pennenlikker op 06-05-2008 11:52 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 10:01

mutsje

Certified Prutser

Bij GetronicsPinkroccade gebruikt men het pakket FileTrans, dat is intern ontwikkeld en ik weet niet hoe het omgaat met 2gb tot 20gb aan data maar ik ik stuurde toen ik er nog werkte complete cd's mee rond. (650mb) Je zult zelf contact moeten opnemen met bovenstaande club, meeste kans heb je denk ik als je staalmeesterslaan in A'dam belt.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

mutsje schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:55:
Bij GetronicsPinkroccade gebruikt men het pakket FileTrans, dat is intern ontwikkeld en ik weet niet hoe het omgaat met 2gb tot 20gb aan data maar ik ik stuurde toen ik er nog werkte complete cd's mee rond. (650mb) Je zult zelf contact moeten opnemen met bovenstaande club, meeste kans heb je denk ik als je staalmeesterslaan in A'dam belt.
Ik denk niet dat GPR je dat pakket gaat geven/verkopen.
Dat is voor gpr zelf ontwikkeld.

Money for nothin' and your chicks for free

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 10:01

mutsje

Certified Prutser

DeeJee schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:00:
[...]

Ik denk niet dat GPR je dat pakket gaat geven/verkopen.
Dat is voor gpr zelf ontwikkeld.
En jawel dit verkopen ze. Ik heb er namelijk al een keer naar geinformeerd en met de bouwer ervan gesproken. Ze zijn bereid het te verkopen en dat is dan domain gebonden.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

mutsje schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:12:
[...]

En jawel dit verkopen ze. Ik heb er namelijk al een keer naar geinformeerd en met de bouwer ervan gesproken. Ze zijn bereid het te verkopen en dat is dan domain gebonden.
Nou dat verbaast mij (positief) dan wel. Ik dacht dat ze dat echt alleen voor intern hadden.
Verkopen ze het dan vanuit GPR of doet de bouwer dat zelf?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:12:
[...]

Weet je ook nog verdere features van dit pakket? Heb je enig idee hoeveel dat pakket ongeveer gaat kosten?

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:

Voor onze partners hebben we een Sharepoint Portal. Alle partners hebben hiervoor een login, deze logins zijn gekoppeld aan de Active Directory van een DMZ server. Het mooiste is dat er een aparte ftp-pagina komt met de beschikbare bestanden voor desbetreffende partner. Ik heb geen ervaring met SSH enzo. Het lijkt mij het beste om een File Transfer Manager te integreren in sharepoint door bijvoorbeeld de web-based ftp client als webpart toe te voegen. Ik weet niet wat er precies mogelijk is op dit gebied. Tips en informatie is altijd welkom.
Pagina: 1