Toon posts:

p5n32-sli plus

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem!!!
Ik heb sinds een week een nieuw mobo,in het begin kon ik overklokken tot een fsb van 1220 en mem(ddr2 800)unlinked op 1033 laten draaien.Kwam ik op een nette 2.7..op een waarde van 300Mhz.
Nu heb ik xp pro geinstaleerd en een biosupdate gedaan (naar versie 1002 beta) en hij begint ongelooflijk te zeuren.
Als ik vanuit het bios clock dan start ie windows niet meer op maar als ik vanuit win oc(mbv AIbooster) kan ik weer tot 2.7.GhzMaar als ik dan herstart hetzelfde verhaal.
Ik heb verschillende bios versie al op schijf maar downgraden lukt niet (Met asusupdate of vanuit bios ezflash)
Ik hoorde dat het verschillende mensen wel was gelukt die q6600 op 3Ghz te laten draaien dat wil ik ook..HELP
PS is er een crack zodat winxp prosp1 al het ram ziet of moet je dan echt naar 64??
Mijn specs:

Asus P5N32-E SLI+
Core 2 Quad Q6600
2x2048ddr2@800mhz
2x8500gt sli bridged
Waterkoeling cpu(Thermaltake Tribe L.C.S.)
2 casefans xtra(4 totaal)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 09:57 . Reden: ongeordend ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Kwam ik op een nette 2.7.. op een waarde van 300hz
300MHz of GHz en dat is tevens de waarde van wat? 2.7GHz kan ik nog wel inkomen, maar dat andere geval..
maar downgraden lukt niet
Er is een speciale switch voor deze tools om een BIOS flash te forceren zodat je kunt downgraden. Gebruik je Google eens.
Gebruik voor de rest geen ASUSUpdate omdat dit volgens mij een Windows tool is. Er zijn heel wat mobo's gesneuveld door het flashen in Windows, dus doe het gewoon in DOS met zo'n bootflop/stick/cd/whatever.
Lees anders ook even deze post door m.b.t. flashen vanaf AWDFLASH.
!!!Ik hoorde dat het verschillende mensen wel was gelukt die q6600 op 3 te laten draaien dat wil ik ook!!!HELP
In hoeverre komen hun specs overeen met die van jouw? Hoe hebben ze die OC bereikt? Even vergelijken dus.
PS is er een crack zodat winxp prosp1 al het ram ziet of moet je dan echt naar 64??
Kijk eens naar de /PAE switch, maar het is ten sterkste aan te raden gewoon naar x64 te gaan, daar PAE in mijn ogen een vieze oplossing is.

Voor de rest oogt je post ongeordend, zitten er excessief veel leestekens (vooral uitroeptekens) in, en zijn sommige termen niet volledig of fout (is het nou MHz of Hz?). Aanpassen leest voor anderen wel zo prettig ;)

Edit:// zo is het al een stuk beter ja :)

[ Voor 16% gewijzigd door Bitage op 06-05-2008 10:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de tips..!
Heb awdflash van asus supportsite afgehaald en ga dit vanmiddag zeker proberen.
Ik ga dan liever voor de 64 bit ipv /pea switch.Deze word toch gebruikt voor DEP?
En sorry ben een newby in forumland.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Zie voor de 4GB limieten op x86 systemen ook even Abbadon in "RAM FAQ" » 4GB en desktop PC's.
En sorry ben een newby in forumland.
Geeft niet hoor. Het ziet er nu iig een stuk leesbaarder uit :)
Welkom op GoT zeg ik dan maar :w

[ Voor 45% gewijzigd door Bitage op 06-05-2008 10:26 ]

Verwijderd

Als ik vanuit het bios clock dan start ie windows niet meer op maar als ik vanuit win oc(mbv AIbooster) kan ik weer tot 2.7.GhzMaar als ik dan herstart hetzelfde verhaal.
Dat AIbooster zou ik nooit en tennimmer gebruiken. Heb je in de bios al geprobeerd iets meer voltage te geven?

Verwijderd

Hi ik heb dit moederboard ook gehad en deze houdt niet van Quad cores.
Ik heb voor jou even de LINK naar dat topic gezocht.

Verwijderd

Topicstarter
Oh gelukkig dacht dat ik de enige was met dit probleem...
Bedankt voor de handige link!erg hulpzaam.Heb alle voltages op auto staan..
Ook raar van dat mobo want ze adverteren wel met de quad ready enzenz.
En de aibooster werkt wel na mijn biosupdate(naar versie 1002 beta)terwijl als ik via mijn bios de fsb verhoog(linked OF unlinked)hij vast slaat.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Naar cracks vragen is op GoT sowieso not done :X

Nog los daarvan is deze TS zeer warrig en staan er vragen in die met een beetje eigen inzet ook te beantwoorden zijn - als je maar even diep ademhaalt en orde schept in je gedachten (en in je zoekstrategie)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.