Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Serieuze vraag over ORB Tweaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week stond er een link op http://www.virtualhideout.net/ over hoe je je Orb kon tweaken, zodat hij bijna 10 graden koeler werd. Maar ik ben vergeten de link op te slaan en kan hem nu niet meer vinden. Wie weet/heeft de link nog. En wie heeft het al geprobeerd Zelf ben ik er al mee bezig.

Verwijderd

Topicstarter
Nee sorry. Dit was niet een link naar een pagina op VH. Er werd een plasticen koker om een orb geschoven waardoor hij 10C kouder werd.

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-11 10:25
Hmm, daar had ik vorig jaar patent op moeten aanvragen:). Ik heb al heel lang zon constructie (zelf bedacht) en hij wordt er inderdaad veel kouder van omdat hij zijn eigen warme lucht niet meer naar binnen slurpt. Ik heb een oude Karvan Cevitam blik gebruikt. Met blikopener boven en onderkant eraf gedraaid en hij past er dan precies omheen. Wel zou ik iets ter ondersteuning onder het blik zetten, omdat dat blik behoorlijk zwaar is voor de socket om te houden. Ik heb er een kartonnen constructie omheen gebouwd met daarin nog een fan. Het blik moet je trouwens niet zo ver over de orb heen schuiven, omdat hij dan geen lucht meer kan aanzuigen. Zal ik een keer fotos van posten:P

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
Ik ben momenteel bezig met het maken van een windtunnel om met een 12x12 papst direct me processor te koelen en ik denk dat ik dan wel een beter rendement haal mede omdat ik de fan die in de orb zit ga verwijderen

• [J.d.I.] DirtyHarry
Ok hier heb ik wat plaatjes.

Dit is de hele constructie:

[plaatjes verwijderd, trekt bij onze server teveel bandbreedte]

En hier zie je dat onder die karton en blikrotzooi wel een chrome orbje zit:)

[plaatjes verwijderd, trekt bij onze server teveel bandbreedte]

Nou ik hoop dat je er wat mee kan. Ik kan je een ding verzekeren. Met deze constructie wordt de proc stukken koeler, bij mij is hij van 52 graden (orb zonder constructie eromheen) naar 40 graden gezakt!!

mocht je nog een plaatje willen bekijken, doe dat dan op http://exploder.keyserver.org/images/

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit moet netter kunnen volgens mij... :+

• [J.d.I.] DirtyHarry
Correctie: het is geen Karvan Cevitam blik maar een C1000 Vruchtenlimonade-blik. Welke smaak weet ik eigenlijk niet meer:)

En ik ben in geen enkele manier aansprakelijk voor schade aan processoren en dergelijken die door het lezen van mijn stukje en het nabouwen ervan zijn veroorzaakt:P

• [J.d.I.] DirtyHarry
Dit moet netter kunnen volgens mij...
Hmm, ja het verdient niet de schoonheidsprijs maar het werkt wel:9

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Op maandag 19 februari 2001 00:13 schreef [J.d.I.] DirtyHarry het volgende:
Ok hier heb ik wat plaatjes.

Dit is de hele constructie:
[afbeelding]

En hier zie je dat onder die karton en blikrotzooi wel een chrome orbje zit:)
[afbeelding]

Nou ik hoop dat je er wat mee kan. Ik kan je een ding verzekeren. Met deze constructie wordt de proc stukken koeler, bij mij is hij van 52 graden (orb zonder constructie eromheen) naar 40 graden gezakt!!
ik heb ook een Orb, maar als ik al mijn Fans aan zet en dan Q3 ga spelen wordt mijn CPU toch niet warmer dan 20 graden :9 anders is ie rond de 17C en dat alleen met airflow.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• [J.d.I.] DirtyHarry
Dat komt omdat bij mij de temperatuursensor strak tegen de onderkant van de core zit. En als je net als mij je Th bird800 naar 980MHz klokt op 1,85V zal je hem niet gauw onder de 40graden krijgen:)

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 16:49
je moet jouw constructie toch nog es nakijken, want dit is echt troep he :P

als je nu es ipv een blik een kartonnen koker pakt die net zo breed is als een 12x12 fan. Je pleurt dan op die koker een 12x12 fan
in de zijkant hak je 2 gaten uit aan allebij de kanten waardoor je lucht aan en afzuigt, dus de lucht echt door de koelvinnen van die orb heen "trekt"

veel nuttiger lijkt mij :?
Pagina: 1