Toetsenbord-probleem: tekens na de cursor bij snel typen

Pagina: 1
Acties:

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:37
Sinds een tijd (maand of twee) heeft een kennis van me een vreemd probleem met zijn Logitech LX300 draadloze toetsenbord. Waneer je heel snel typt, worden er na de cursor tekens ingevoegd. Voornamelijk [ , maar ook letters en andere tekens staan er wel eens tussen.

Omdat de tekens ontstaan na de cursor en vooral de [ vaak, dacht ik eerst aan een software-probleem (Vista x32), maar via remote desktop doet het probleem zich niet voor. Alle toetsenbord-instellingen doorgelopen, maar vreemds niks te vinden. Batterijen omgewisseld (maar zijn nog vol), opnieuw geconnect, opnieuw encryptie ingesteld, maar nog altijd hetzelfde.

Ik weet dus niet waar ik het eigenlijk moet zoeken. Hardware-probleem toetsenbord, USB-probleem, Vista-probleem, conflict met andere Logitech hardware (MX300 muis, Quickcam Fusion camera en mic)? Iemand een hint/idee?

Verwijderd

Kan een toetsenbord probleem zijn, misschien wat teveel in gemorst of te ruw omgaan met toetsenbord. Het kan een USB conlict zijn of Human Interface Device conflict of een driver conflict.

Wat hij kan proberen is een keer al zijn USB en HID in apperaatbeheer/hardware weg te halen nadat hij zijn drivers heeft uninstalled. Daarna booten, de USB apparaten worden opnieuw gedetecteerd en dan de laatste versie setpoint drivers installeren. Dan zijn al je poorten weer fris en worden de drivers opnieuw toegekend aan dat ene USB station.

Tegenwoordig maken we steeds meer gebruik van USB, met name USB sticks en iedere keer als je een zelfde apparaat in een andere USB poort stopt word er wederom een nieuw profiel voor datzelfde stukje hardware aangemaakt op iedere gebruike USB poort. Kwam er zelf achter nadar ik mijn USB stick in diverse USB poorten had gebruikt en de lijst volliep met profielen :

http://www.logitech.com/index.cfm/433/3286&cl=nl,nl

Verwijderd

Idd, pas ook zeker op met usb-splitters/verdeelstekkertjes! Dan heb ik net hetzelfde probleem met een bedraad toetsenbord dat anders perfect werkt.