Toon posts:

no boot met power op 8800GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb hier een klein probleempje met mijn nieuwe systeem van twee weken oud.

Het systeem heeft gedraaid; videokaart gaf goede resultaten op maximum settings bij bijvoorbeeld cod4 en TF2.

Bij spelen crysis viel alles ineens uit het wilde niet meer booten; slechts een korte aanslag van alle fans en leds. Systematisch componenten losgekoppeld, probleem bleef zich voordoen tot ik de PCI-E1 stroomaansluiting van de videokaart loskoppelde; dan boot het systeem en draait, hoewel choppy in games. PCI-E2 geprobeerd en again; no boot. Spanning meten met multimeter op PCI-E1 en PCI-E2 vanuit PSU geeft gewoon twaalf volt. Geen (zichtbare) beschadigingen aan connectors. Wat zijn jullie aangeraden handelingen om dit probleem op te lossen?

Intel dualcore E8400
Gigabyte GA-EP35-DS4
Gigabyte 8800 GT Zalman
Zalman ZM600-HP (600W)

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 12:54
Klinkt als je videokaart die kapot is. Soms boot hij dan niet meer. Zeker omdat hij het opgaf onder belasting van je videokaart met crysis. En je zegt zelf als de kaart eruit is de pc het wel doet. Probeer is met een andere kaart. mis heeft iemand nog effe iets liggen om te teste.
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Daarentegen doet hij het wel met de videokaart ingestoken zonder power, maar dan geeft een nvidea tooltje zelf al aan dat de prestaties aangepast zijn vanwege te weinig vermogen. Ik heb een andere voeding geleend bij de winkel en ga hem vanavond proberen.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:59
Zit er een aangepaste koeler op de GT? Zeker weten dat deze niet te heet is geworden doordat koeling kosgekomen is oid?

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een zalman koeler op deze gigabyte, zo komt hij orignineel. Ik heb het overigens vanavond met een andere PSU geprobeerd en ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Volgende stap toch maar een probeer-videokaart...

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Gebruikte je een oude driver toen het probleem zich voort deed? Bij wat oudere drivers was een bug met de 8800GT waar de fanspeed op een te laag toerental blijft waardoor de kaart verschikkelijk heet wordt. Hierdoor kan het zijn dat de kaart defect is geraakt.
Pagina: 1