Wireless Roaming zonder netwerkkabels

Pagina: 1
Acties:

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-03 09:25
Hoi medetweakers, hier een interresante probleemschets

Situatie:
Hotel met restaurant op begane grond en 10 slaapkamers op de 1e verdieping
Veelal oude dikke muren, geen mogelijkheid om kabel te trekken

Op de begane grond komt de adsl binnen, waar ik de eerste ap wil ophangen in het restaurant en op de gang op de 1e verdieping wil ik ap's ophangen via WDS data uitwisselen en acteren als één groot netwerk met roaming functionaliteit...
Nu lees ik op got en andere forums dat dit mogelijk is door de ap's via een switch met elkaar te verdinden.. maar deze mogelijkheid heb ik niet..

Mijn vraag is dus.. is het mogelijk om wireless roaming te gebruiken met wireless access points in WDS zonder deze bedraad met elkaar te verbinden?

Mvg Erwin

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

WDS of Repeater mode (wireless)
De term WDS staat voor Wireless Distribution System. Een Wireless Access point kan drie verschillende rollen hebben in een draadloos netwerk: basisstation, Remote en Relay. Een basistation is meestal verbonden met een bedraad Ethernet, al is het maar om een verbinding met een router of modem tot stand te brengen. Een Relay station heeft de functie om gegevens door te geven tussen het basis station, clients en andere relay station en een Remote station verbindt clients door met een een Relay of main base station:
lees die link even

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 05-05-2008 22:47 ]

Iperf

• Erwinvz1
Dankjawel Fish voor de snelle reactie,

Ik heb de documentatie van de Zyxel website doorgenomen.
Ik zag volgende model erin staan: G-3000H
En als ik goed begrijpt kan je met dit model mijn situatie realiseren?

Mvg Erwin

Verwijderd

Beste Erwin,

Inderdaad kan dit! Ik heb zelf de G-3000H ook, en heb ongeveer jouw situatie hier draaien, aldus in het klein.

Op het moment ben ik aan het kijken voor Linksys spul, omdat ik Zyxel toch erg gebruiksonvriendelijk (en toch nog erg instabiel) vind...

Neem Linksys ook in je opties mee, zij hebben ook prima repeaters geschikt voor jouw doel!

Maarten.

• Erwinvz1
Beste Maarten,

Wat bedoel je precies met instabiliteit? valt de verbinding weg of schommelt de snelheid heel erg.
Ik heb zelf stabiliteitsproblemen met de G-1000 v2 opgelost door een firmware upgrade.

Wat betreft linksys, welke modellen overweeg jij?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je oeft ook niet perse een zyxel te kopen maar het ging een beetje om de uitleg
voor de rest lijkt hij wel ok

Iperf

Verwijderd

Beste Erwin,

De snelheid van al mijn zyxel apparatuur tot nu toe viel erg tegen. Waar ik met linksys spul echt beter heb behaald! Op het moment overweeg ik nog niet echt wat, gezien ik het erg druk heb met andere voorbereidingen. Je zou eens kunnen kijken naar een WAG200G in combinatie met een repeater (misschien uit USA importeren, gezien het zendvermogen), zie linksys.com voor type's.

Groet,

Maarten.

• Burton
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-03 09:55
Iedereen is opeens wel bezig met WDS-en zeg;)

Waar gaat het netwerk voor gebruikt worden? Je geeft aan dat het om een hotel+restaurant gaat. Hotspot voor gasten of puur zakelijk gebruik?
Besef wel: met WDS wordt de doorvoersnelheid gehalveerd: Alles wordt via hetzelfde kanaal verstuurd/ontvangen.

Ik zou 1 AP ophangen en verder werken met Range Extenders.. (Belkin Range Extender)

Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door Burton op 06-05-2008 00:25 . Reden: typo ]

Pagina: 1