Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista/XP] Geen toegang tot pc's binnen netwerk*

Pagina: 1
Acties:

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Ik zit sinds enige tijd met een probleem. Ik kan namelijk met geen mogelijkheid (die ik heb geprobeerd tenminste) vanaf mijn pc op andere pc's/laptops in het netwerk komen.

Nu heb ik net een nieuwe laptop gekocht. Natuurlijk wil ik nu vanalles overzetten, maar ho maar, no way dat dit dus lukt. Ze draaien nota bene allebei Vista x64 HP (de ene NL de andere Engels). Als ik vanafde pc de laptop wil benaderen (noot: ik zie ze wel, ik zie zelfs de gedeelde mappen, maar kan er niet in komen) krijg ik "Toegang geweigerd tot bestand" te lezen. Andersom krijg ik een inlogvenster (zo eentje die lijkt op die van de GMail notifier) te zien, maar ik gebruik geen wachtwoorden en ik heb al allerlei namen geprobeerd, ik kom er niet op.

Ik heb de schijven gedeeld (ik zie de andere pc ook, zelfs de gedeelde mappen/schijven), windows firewall uitgezet, geen andere firewall/virusscanners aan, maar het wil niet baten.

Op het internet kwam ik zelfs dit nog tegen: "Try running dcomcnfg and right click on My Computer and then select Properties. Check the Default Properties and COM Security tabs and see if anything looks 'not right'. The best way to verify what the setting should be would be to run on a computer where this works and compare the results to one that does not. Unfortunately, I think that this utility must be run locally on each computer.". Dit heb ik ook gedaan, al heb ik geen idee wat het precies is, maar nog steeds geen succes.

De andere laptop en pc in het netwerk draaien op XP en ik geloof dat ik die wel kan benaderen (maar het is éénrichtingsverkeer: alleen vanaf de Vista pc kan ik de XP pc benaderen).

Ik denk dat de oplossing vrij simpel kan zijn, maar ik ben echt ten einde raad. Heeft iemand van jullie voor mij de gouden tip?

PS: ik gebruik een ZyXEL wireless modem voor internet en het netwerk. PC's aan het snoer en de laptops draadloos.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

probeer de laptops eens met een draad.

Ook kan je als het goed is met Vista direct een kabel tussen de twee pc's die gekoppeld moeten worden hangen en zo een 'netwerk' creëren en zo de data overzetten.

En anders een externe HDD om je gegevens over te zetten wil ook altijd wel werken ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Heb je dit verhaal op MS al eens doorgenomen ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 22:46 ]

• Googolplex
Laptops ook aan draad gehad, helpt niet. Ik zal proberen de pc's aan elkaar te koppelen, misschien dat dat wel werkt ja. Dat moet dan toch met een ander snoertje (straight en niet cross, of net andersom :P).

En ja, met n externe HDD wil het wel, maar ja da's wel weer omslachtig. Het zou in principe gewoon moeten kunnen werkten lijkt mij...

CybErvee: zal dat stukje nu doorlezen, hoop dat het me helpt.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Een computer-naar-computernetwerk (tijdelijk netwerk) instellen deze kan ook helpen

en een externe HDD is altijd handig, mocht je een computercrash krijgen, dan heb je iig een redelijk recente back-up van je gegevens

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Googolplex
Ik ben nu zover dat ik bedraad de mappen Openbaar/Public kan vinden. Hier kan ik bestanden uitwisselen. Draadloos kan ik de laptop niet zover krijgen dat hij het netwerk als private netwerk ziet. Hij blijft 'initializing' of weet ik wat, nog steeds raar.

Ook kan ik geen andere mappen delen. Ik heb gekeken naar de machtigingen voor de mappen Openbaar/Public, daar staat iedereen bij als gebruiker, maar als ik dat op een andere map toepas dan kan ik daar nog steeds niet op komen. Damn zeg dit is echt te vaag...

Nou ja, het kan slechter, maar ik zou het wel fijn vinden natuurlijk als ik toegang krijg tot de hele schijf... wat toch best zou moeten kunnen lijkt mij.

En nog een vraag, ik kan dus "Met wachtwoord beveiligd delen" aanzetten, maar WAT is dan de inlognaam en het wachtwoord? Ik kan dat nergens instellen!?

[ Voor 10% gewijzigd door Googolplex op 06-05-2008 14:29 ]

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:41
EleanorNL schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:27:

En nog een vraag, ik kan dus "Met wachtwoord beveiligd delen" aanzetten, maar WAT is dan de inlognaam en het wachtwoord? Ik kan dat nergens instellen!?
Dat is de inlognaam en wachtwoord van een gebruiker op die specifieke pc die je wil benaderen.

Verwijderd

Heb zelfde geleuter hier ook gehad. Me main-pc is vista. De overige pc's draaien op XP. Wat bleek? De pc's op XP hadden geen "eigen" user account maar startten meteen op met admin. Heb dus op de XP pc's een gebruiker aangemaakt met wachtwoord.

Probleem was opgelost....

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-11 15:59

Vae Victus

Awesome God

Kan zijn dat je in vista netwerk instellingen de benadering via gebruikerscode / paswoord moet afzetten.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Pagina: 1