Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp gevraagd - SPSS hypothesen

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren,

Op mijn stage werd mij gevraagd of ik een marktonderzoekje kon analyseren met SPSS. Enthousiast heb ik natuurlijk ja gezegd, omdat je je baas niet wilt teleurstellen.... Nou ben ik al een aantal dagen bezig met dat marktonderzoek te analyseren (SPSS bestand) maar kom nu geen stap meer verder...

Graag zou ik de expertise van een van jullie willen inschakelen om de analyse van het marktonderzoek af te ronden!

Het gaat om de laatste 3 hypothesen. Eventueel is een kleine vergoeding te bespreken...

Jullie kunnen mij PM-en, of toevoegen op MSN.

Met vriendelijke groet,

Maarten.

Edit: misschien handig om te vertellen over welke hypothesen het gaat, om een beeld te vormen van de complexiteit:

1. In de weekenden en vooral op de zondag is er meer tijd voor het lezen van een krant.
2. Mensen met een christelijke geloofsovertuiging hebben geen of minder behoefte aan een krant op zondag.
3. Een abonnement op een krant wordt vaak als duur ervaren en is vaak een van de redenen om een abonnement op te zeggen. Een weekend abonnement of een zondagsabonnement zou voor deze groep consumenten een uitstekend alternatief kunnen zijn.

Meer informatie is uiteraard beschikbaar!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 21:59 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik kan je aanraden een goed boek over marktonderzoek met SPSS te zoeken. En ook je cursus multivariate statistiek opfrissen kan geen kwaad.

Toevallig heb ik net een marktonderzoekje geanalyseerd met behulp van SPSS maar er zijn zoveel dingen die je er mee kan dus je bent niet specifiek genoeg vrees ik :P

Oh ja, goede tip: zeg niet zomaar ja op alles wat je baas vraagt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Admiral Freebee op 05-05-2008 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Boek heb ik al uit de bibliotheek gehaald, namelijk het basishandboek spss 11voor windows. Overigens gebruik ik spss 16 waar de functielocaties nauwelijks verschillen...

Multivariate statistiek heb ik ooit gehad op mijn hbo opleiding, maar is helaas weggezakt. Tijd voor cursussen en dergelijke heb ik ook niet, vandaar deze vraag!

Bedankt voor je reply!

Edit: Inderdaad, die tip zal ik zeker in acht nemen :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 21:29 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dit valt onder Het algemeen beleid #spam. :)

Signature

Dit topic is gesloten.