Toon posts:

Zelfbouwspeaker kan niet hard.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een soort subwoofer gebouwd en ben hem vandaag gaan testen maar hij kan niet hard.
Er zitten 2x 100watt rms in en dat zou in iedergeval best hard moeten gaan maar dat is niet het geval. De speaker klink namelijk bij redelijk zacht geluid alsof ie niet harder kan. Nu heb ik de complete kast verlijmd er is dus bijna geen mogelijkheid om te zien hoever de speakers springen. Nu is mijn vraag hoe kan dit en is het op te lossen en of het geluid de van de speakers zijn die te ver springen of de kast die iets raars doet. de kast heeft een inhoud van ongeveer : 200 liter met 1 kamer van 80 liter en 1 kamer van 120 liter met 2 7cm poorten.

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:34
gokje hoor, maar is die kast niet een beetje veel te groot?

Verwijderd

Topicstarter
Speedlink schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:55:
gokje hoor, maar is die kast niet een beetje veel te groot?
Hij is wel groot maar de kast waarin de speakers zaten was 175 liter dus leek mij dit geen probleem maar ik zal kijken of ik morgen de bovenkant eraf kan halen voor wat hout tegen de zijkant voor een inhoud van 150 liter. Eens zien of dat wat wil uitmaken.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:18

voodooless

Sound is no voodoo!

Zonder meer info kunnen we niets. Als je de kast niet hebt berekend op de woofers dan is de kans inderdaad groot dat er weinig geluid uit komt, zeker als het om een bandpass sub gaat!

Je kunt niet zomaar een kast maken en er een willekeurige woofer in stoppen en dan hopen dat het werkt.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Peter Geerts
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2024
Aangezien je het over twee woofers hebt, zomaar een wilde gok:

Woofers toevallig uit fase met elkaar aangesloten?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

wel de goede audiokabel gebruikt?

mijn vader heeft ook zelf boxen gebouwd en daar gaat een kabel heen met een 2,5 - 3mm dikke kern waar 'normale' audiokabel bij computerboxen +-1,5mm is

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost ik heb de kast voorzichtig opengemaakt en het bleek een constructiefoutje te zijn. Bedankt voor de hulp.

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-02 20:43
Ik ben benieuwd wat het foutje was, zou je dat hier kunnen posten? Kunnen wij er ook nog wat van leren :)

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:40

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:45:
Het probleem is opgelost ik heb de kast voorzichtig opengemaakt en het bleek een constructiefoutje te zijn. Bedankt voor de hulp.
Wat voor een constructiefoutje?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:45:
Even voor de nieuwsgierige tweakers onder ons (incl. moi); Wat voor constructiefoutje was het?

...en opeens staat er 3x hetzelfde 8)7 |:( .

[ Voor 7% gewijzigd door SirNobax op 05-05-2008 22:51 ]

Pentaxiaan

Verwijderd

Topicstarter
electropruts schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:49:
Ik ben benieuwd wat het foutje was, zou je dat hier kunnen posten? Kunnen wij er ook nog wat van leren :)
Het is een cabinet dus in het midden een plank met de speakers. Nu had ik (in gebrek van hout) hem uit 2 planken gemaakt en die boven elkaar met 2 latten aan elkaar vastgeschroefd. Die 2 planken gingen dus toen trillen vanwege de vibraties van het geluid en dat maakte dat vreemde geluid. Het was namelijk de bedoeling om er kit tussen te doen om dit te voorkomen.
Pagina: 1