[ASP.NET] Website met forms authenticatie deployen in IIS

Pagina: 1
Acties:

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Odin

¯¯¯¯¯

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem met mijn website, ik ben klaar met ontwikkelen in Visual Studio en ik wil mijn website uitrollen. Ik gebruik een admin pagina waar iemand alleen toegang tot krijgt als er is ingelogd.
Ik heb deze walktrough van MSDN gebruikt om een .mdf user database aan the maken in de App_Data folder, en een login.aspx pagina gemaakt met een login-control.

Allemaal vrij basic en het werkt prima als ik de website op de Visual Studio development server draai. Als ik echter in IIS 6.0 een website aanmaak die naar de solution directory wijst en ik die website benader kan ik niet meer inloggen, krijg ik alleen user/password is incorrect. Voor de website staat ASP.NET aan op versie 2.0.

mijn web.config in de root
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<configuration xmlns="http://schemas.microsoft.com/.NetConfiguration/v2.0">
    <appSettings>
    <add key="connectionStringName" value="Kohleroid"/>
    <add key="connectionStringName" value="LocalSqlServer"/>
  </appSettings>
  <connectionStrings>
    <add name="Kohleroid" connectionString="Server=odin-server\sqlexpress;Database=kohleroid;uid=xxxx;pwd=xxxx;Trusted_Connection=yes;" providerName="System.Data.SqlClient" />
    <remove name="LocalSqlServer"/>
    <add name="LocalSqlServer" connectionString="Data Source=.\SQLExpress;Integrated Security=True;User Instance=True;AttachDBFilename=|DataDirectory|aspnetdb.mdf"/>
  </connectionStrings>
    <system.web>
    <authentication mode="Forms" />
      <authorization>
        <allow users="?"/>
      </authorization>
    <compilation debug="true"/>
    <customErrors mode="Off"/>
  </system.web>
</configuration>

de web.config in de Admin folder waar de admin pagina staat:
code:
1
2
3
4
5
6
    <system.web>
        <authorization>
            <allow users="Odin" />
            <deny users="?" />
        </authorization>
    </system.web>

Ik heb MSDN plus andere bronnen afgezocht naar de mogelijke oorzaak, maar kan tot nu toe niets vinden. Misschien kan de website de .mdf database niet aanspreken of iets dergelijks, maar ik kom er niet uit waarom mijn website op de development server wel werkt en in IIS niet.

Ik hoop dat dit bericht in het goede subforum staat...

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
ik denk dat je op site niveau de authenticatie methoden goed moet zetten.
aangezien je form based authenticatie doet moet integrated windows authentication uit.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|