Ik gebruik een router waarop ik een aantal computers en een wireless accespoint heb aangesloten. De wireless verbinding is momenteel onbeveiligd maar wil deze gaan beveiligen. Iemand een idee hoe hiervoor op het wireless accesspoint in te kunnen loggen? Ik weet geen ip adres, in het boekje staat hier niets over en in de router zijn wel de uitgedeelde ip adressen van de computers maar niet van het accesspoint te zien.
Begin eens met het merk en type accesspoint te geven. Reset deze naar fabriekscondities en kijk dan in de manual, welke je kan zoeken gebaseerd op merk/type.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Begin es met het geven van het merk+type van het access point 
Verder zou je kunnen kijken in 1 van de clients wat de gateway is (stata wel bij de properties van de verbinding in windows). Probeer dat IP es in de web browser.
[edit] Dan beland je ws. in het config scherm van je router... zal niet helpen dus.
Verder zou je kunnen kijken in 1 van de clients wat de gateway is (stata wel bij de properties van de verbinding in windows). Probeer dat IP es in de web browser.
[edit] Dan beland je ws. in het config scherm van je router... zal niet helpen dus.
[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 05-05-2008 20:40 ]
Die gateway zal waarschijnlijk niet het AP zijn, maar de router 
Sommige fabrikanten leveren trouwens ook speciale tooltjes om een accespoint op de zoeken in je netwerk en er vervolgens verbinding mee te kunnen maken.
Sommige fabrikanten leveren trouwens ook speciale tooltjes om een accespoint op de zoeken in je netwerk en er vervolgens verbinding mee te kunnen maken.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Het gaat om een Edimax accespoint van het type EW-7206APg (http://www.edimax.com/en/...d_id=18&pl1_id=1&pl2_id=5) en een Draytek Vigor 2200E router. Zoals eerder gezegd in het boekje is niets te vinden
Heb je je router verteld je AP een vast IP toe te wijzen (ten stelligste aan te raden)? Zo ja dan heb je maar in te loggen op de webinterface... Je hebt 'm toch ooit geconfigureerd, neen?
Het standaard IP-adres zal het sowieso niet meer zijn.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik heb die accespoint nooit geconfigureerd. Net gewoon het accespoint op de router aangesloten. Op de laptop alles op automatisch gezet en ik had verbinding, helaas alleen onbeveiligd.Borromini schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:49:
Heb je je router verteld je AP een vast IP toe te wijzen (ten stelligste aan te raden)? Zo ja dan heb je maar in te loggen op de webinterface... Je hebt 'm toch ooit geconfigureerd, neen?
De volledige manual staat waarschijnlijk op de meegeleverde CD, en is ook hier te downloaden:
http://www.edimax.com/ima...06APg_PDg_0302_Manual.zip
Daar staat op pagina 6:
http://www.edimax.com/ima...06APg_PDg_0302_Manual.zip
Daar staat op pagina 6:
En verderop:From Wired Station
1. Make sure your wired station is in the same subnet with the Access Point.
The default IP Address and Sub Mask of the Access Point is:
Default IP Address: 192.168.2.1
Default Subnet: 255.255.255.0
Configure your PC to be in the same subnet with the Access Point.
Eventueel moet je de AP resetten naar fabriekcondities. Staat allemaal in de manual.- Enter 192.168.2.1 from Web Browser to get into the Access Point’s configuration page.
- A screen will be popped up and request you to enter user name and password. The default user name and password is as follows.
User Name: Admin
Password: 1234
Enter the default user name and password, then press OK button directly.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
zo'n manual is prachtig alleen kom ik er niet op met 192.168.2.1 en username admin en password 1234 , had dat namelijk al geprobeerd
Je moet ook eerst één pc rechtstreeks met een UTP kabel aan het accespoint hangen en die handmatig een ip in de range van het AP geven. Op je pc stel je dus bijvoorbeeld het volgende adres in: 192.168.2.2.(en als subnetmasker 255.255.255.0)
En dan nog eens proberen hem te benaderen met de gegevens uit de manual
En dan nog eens proberen hem te benaderen met de gegevens uit de manual
En zo'n opmerking is prachtig, maar dit had je dan wel eerder aan moeten geven. En waarschijnlijk heb je alleen stap 2 gedaan, maar niet stap 1 (je computer in de juiste IP-range zetten). Als jij niet volledig bent in de informatie die je geeft, dan moet je niet verongelijkt reageren zoals hierboven.Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 08:18:
zo'n manual is prachtig alleen kom ik er niet op met 192.168.2.1 en username admin en password 1234 , had dat namelijk al geprobeerd
Oftewel: beschrijf een compleet en uitgebreid wat je allemaal zelf al hebt geprobeerd, en lees je in op de materie.
Pagina: 1