Toon posts:

Help - Laptop!

Pagina: 1
Acties:
  • 811 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een laptop te gaan kopen, en nou heb ik deze gevonden: http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=2009. Lijkt érg goedkoop voor wat je ervoor krijgt. Weet iemand of dit goede kwaliteit laptops zijn en of ze gewoon goed werken (zoals b.v. Dells)?

Van welk merk zijn de computers die ze bij Frieslandcomputers.nl verkopen? Indien je antwoord is FCB, wat is dat?

En dan nog één vraag; Als ik garantie bijbestel op die site, bij welk bedrijf krijg ik dan die garantie, bij Friesland Computers? Zo nee, waar dan wel?

Ik had nog nooit van Friesland Computers gehoord, vandaar al deze vragen.

Alvast bedankt!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-01 13:59
Euh, ik zou zeggen: mail of bel ze eens? Verder de zoekfunctie eens gebruiken?

Verwijderd

Zoek eens wat rond op Google over het merk en je komt vast vanalles tegen. Daarentegen zie ik staan dat ze er 2 jaar garantie op geven wat opzich niet slecht is.

Verwijderd

Topicstarter
Meestal is de medemens wat betrouwbaarder dan de verkopers; De verkopers kunnen allerlei lulverhalen vertellen, zodat ik erin trap.

Verder, ik heb op google gezocht naar "FCB", en toen kreeg ik allemaal onzin. Vervolgens heb ik op "FCB 15W26+" gezocht, en toen kwamen er maar 6 (nutteloze) resultaten, vandaar dat ik hier post.

Hulp zou zéér gewaardeerd worden. Indien ik geen hulp krijg bel ik ze morgen wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was er al achter dat ze bij Friesland Computers laptops verkopen die gelijk (of van dezelfde fabricant) zijn. Maar welke fabricant maakt deze laptops?

Wat betreft de kwaliteit kan ik dus gewoon in het BTO of Zepto topic terecht, aangezien dat dezelfde laptops zijn.

Wat betreft de garantie is het nog wat onduidelijk.

• Mark v Oostrum
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2020
De Fabricant is Compal,
en wat vind je onduidelijk aan de garantie dan ?

[ Voor 80% gewijzigd door Mark v Oostrum op 05-05-2008 22:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Of ik de garantie bij Friesland Computers is of bij Compal krijg? Zo ja, welke van de twee? Zo nee, waar dan wel?

Wat is de officiële website van Compal?

Ik keek trouwens net op hun website zodat ik zo kon bellen, kom ik er ineens achter dat ze geen telefoonnummer op hun site hebben staan, en op andere site's las ik dat ze er geen hebben. Dat is wel stom toch, hoe moet ik ze dan nu bereiken? Via e-mail gaat zo traag!

Is Friesland Computers wel te vertrouwen en hebben ze goede service, of kan ik mijn Compal laptop beter bij een andere zaak halen?

EDIT: Sorry voor de vele vragen, maar ik ken Friesland Computers niet, en het is me ook volkomen onduidelijk wat ze allemaal doen, aangezien ze geen colofon op hun site hebben staan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 08:07 ]

Verwijderd

hij gaat denk ook wat goedkoper weg omdat er een HD-Dvd in zit. HD is zo een beetje overleden. anders blijven ze ermee zitten. Uiteraard is dat geen probleem als je hem alleen als dvd speler gaat gebruiken

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:25

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb gisteren mijn laptop opgehaald bij Friesland Computers. Het is en 1 mans zaakje aan huis. Goede service, de laptop stond op tafel en hij liet (werkend) de specs zien. De laptop zat nog helemaal in zijn verpakking en alles was er gewoon bijgeleverd.
Dat hij goedkoper kan leveren is gewoon doordat het een eenmans bedrijf is.

Garantie is altijd fabrikant werk, je stuurt de laptop dan op naar FC, en zij sturen hem door naar de fabrikant/importeur. Zo werken de meeste computerzaken.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Verwijderd

The Wizard schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 08:55:
Garantie is altijd fabrikant werk, je stuurt de laptop dan op naar FC, en zij sturen hem door naar de fabrikant/importeur. Zo werken de meeste computerzaken.
Uhm?

Je sluit geen contract af met de fabrikant, maar met de verkoper. Van rechtswege zou je dan dus ook naar de verkoper moeten gaan voor garantie. Je kan dit op zich ook bij de fabrikant doen, maar de meesten zullen jou gewoon direct naar de verkoper sturen. Pas als dat niet lukt zou ik naar de fabrikant gaan. Ik heb geen ervaring met friesland computers, maar het zou gelijk moeten verlopen (jij verstuurt naar hem, hij stuurt naar fabrikant als hij met jou eens is dat het kapot is).

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Help - Slotje!

Bij dit soort dingen kun je veel beter even contact opnemen met de verkoper. Dan heb je veel meer informatie waardoor je veel gerichter zelf zaken kunt uitzoeken.
Daarna kun je hier op GoT nog genoeg dingen vinden en mocht je er dan niet uitkomen kun je gerust een topic openen, maar wel met meer info, een betere topicstart (en dus ook titel) en waarin je ook laat zien dat je het een en ander al zelf gedaan hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.