Xfree, kernels en /boot/map probs

Pagina: 1
Acties:

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
Heej Hallo. Ik heb even een nieuwe kernel gebakken (2.2.18) op mijn debian 2.2 systeempje. make xconfig, make dep, make modules_install, make bzImage en daarna een lilo edit.

Reboot: "cannot find map file"
check in lilo.conf: map=/boot/map
check in /boot: ja hoor, map bestaat (-rw-------)
Heb ik ergens iets over het hoofd gezien? Of een foutje in de kernel config gedaan?

Xfree probleem: als ik nu gdm laat starten is het scherm helemaal zwart op de naam en pw invoer vakjes na. Log ik in kde, zijn delen van mijn scherm zwart, als ergens met de muis overheen ga wordt het weer goed. Als ik een tijdje wacht gaat het ook beter. Iemand 'enig' idee??

Bedankt!

----
[edit]
Scherm op zwart is ook als ik met de oude kernel boot.

Ohja, als ik 'depmod -a' doe krijg ik een heleboel "depmod: not an ELF file" mededelingen. (ook tijdens booten trouwens)

Verwijderd

Je bent waarschijnlijk de nieuwe System.map vergeten te kopieren uit je linux source dir. Deze moet je dus over de oude heen kopieren. Heb je ook na het editen van lilo.conf lilo opnieuw gedraait?? Als je dat niet doet werkt het ook namelijk niet.

Verwijderd

Ik zie nu ook dat je wel make modules_install hebt gedaan, maar voor je dit doet moet je wel eerst een make modules doen.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
ik heb idd de make modules overgeslagen. Ik net de hele bakkerij opnieuw gedaan ( hele linux dir weggehaald, opnieuw make xconfig dep modules modules_install bzImage en dan depmod -a. Die ELF error is weg

Het zal idd wel de System.map zijn....

Trouwens, net even de compu uitgehad om wat te studeren, nu deed X het wel goed (heel vaag)

Bedankt!