Toon posts:

Douane ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las 2 dagen terug dat mijn caraudio versterker twv 170 euro vanuit Amerika in NL is aangekomen en bij de douane licht.

Wat is de gemiddelde doorlooptijd van de douane. Heeft iemand enig idee? Ik heb geen zin om een maand te wachten. Kan ik dit proces versnellen?

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Laatst had ik ook een pakje uit de USA, die lag er 8 dagen bij de douane.

Daar kan je weinig (niks eigenlijk) aan doen.

Zelf vind ik het schandalig dat ze er zo lang over doen en daarbij komt nog dat je inklaringskosten krijgt + BTW (19%) en invoerbelasting.

[ Voor 56% gewijzigd door crack_en_hack op 05-05-2008 18:36 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:37
offtopic:
SG->SF

Verwijderd

Erg afhankelijk, kan soms in een dag gebeurd zijn, soms een week. Afhankelijk van welke dag het is aangekomen, met weekend en evt feestdagen ertussen duurt het allemaal weer wat langer.
Hou maar alvast minimaal 40~50 euro apart voor de postbode, als ie bij je aankomt.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het duurt nu al een hele tijd voor mij, ik heb op 21-4 een pink floyd dvd box (120$ betaald, kost bij bol 389E) bij de douane gekregen.
maar ze zijn van 30-4 tot 5-5 dicht (belastingdienst, en dus douane ook).

het zure is dat ik er in de USA ook al belasting over heb betaald :/.

Verwijderd

Topicstarter
Rekening met de extra kosten hou ik wel. Als ik t niet aan de deur kan betalen kan t gewoon op het Postkantoor geregeld worden dat is het probleem niet zo.

Bedankt voor de info iig.

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-01 16:11
Boudewijn schreef op maandag 05 mei 2008 @ 18:54:
het zure is dat ik er in de USA ook al belasting over heb betaald :/.
Welke belastingen heb je er dan in de USA al op betaalt? BTW moet niet betaald te worden bij internetshops als het verzonden moet worden naar een andere staat.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De laatste keer dat DHL wat voor mij van uit de US hier heeft gestuurd was het er over het weekend. Vrijdag in Florida opgehaald, zondag in Brussel (DHL hub), maandag aan de deur in Amsterdam.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:25:
Rekening met de extra kosten hou ik wel. Als ik t niet aan de deur kan betalen kan t gewoon op het Postkantoor geregeld worden dat is het probleem niet zo.

Bedankt voor de info iig.
Niet dat ik nieuwsgierig ben hoor :+ maar hoeveel € was de schade die je aan de deur moest dokken...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Pagina: 1