In mijn HTPC draait een Tagan TG330-U01 voeding. Gezien de geluidsproductie ervan denk ik dat -ie voor meer dan 60% belast wordt. Ik heb (vooralsnog) geen zin om een zwaardere voeding te kopen, dus ik denk aan het vervangen van de fans.
In de laatste meting werd er ongeveer 180-200w uit het stopcontact getrokken. Wat dat betreft klopt het wel dat de geluidsproductie wat toeneemt.
Dan nu de hamvraag: welke fan? Het enige wat ik weet is dat de originele fans 80mm zijn en een toerental tussen de 500 en 1600 hebben. Ik wil graag weten hoeveel lucht die dingen verplaatsen zodat ik een verantwoorde aankoop kan doen van een stel andere 80mm fans.
Ik dacht zelf aan Silenx 80mm fans, maar ik weet niet of die voldoende CFM leveren.
Gaarne advies/kanttekeningen/commentaar.
Mod, zit ik met deze vraag wel in het goede forum? Of mag -ie naar TCA?
In de laatste meting werd er ongeveer 180-200w uit het stopcontact getrokken. Wat dat betreft klopt het wel dat de geluidsproductie wat toeneemt.
Dan nu de hamvraag: welke fan? Het enige wat ik weet is dat de originele fans 80mm zijn en een toerental tussen de 500 en 1600 hebben. Ik wil graag weten hoeveel lucht die dingen verplaatsen zodat ik een verantwoorde aankoop kan doen van een stel andere 80mm fans.
Ik dacht zelf aan Silenx 80mm fans, maar ik weet niet of die voldoende CFM leveren.
Gaarne advies/kanttekeningen/commentaar.
Mod, zit ik met deze vraag wel in het goede forum? Of mag -ie naar TCA?
[ Voor 4% gewijzigd door hansdegit op 07-05-2008 09:26 ]