Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een tijd terug heb ik ooit eens een reportage gezien op TV over een nieuwe vorm van fotografie. Hoe en wat weet ik niet precies meer, maar het sprak me wel aan. Dit is dus een beetje de gedachte van de klok en de klepel. Hoe het precies zat weet ik niet meer, maar ik hoop dat iemand de techniek uit onderstaand relaas herkend.

Volgens mij werden er 2 foto's genomen (maar het kan ook één en dezelfde foto zijn geweest die tweemaal als basis werd gebruikt). Deze foto's worden op een computer gezet.
Met behulp van een speciaal programma werd de foto verwerkt. De resulterende foto had hierdoor speciale kleuren of een hoger contrast o.i.d.

Dit is eigenlijk het enige wat ik me er van kan herinderen. Volgens mij is het een vrij jonge techniek. Hoewel ik me er verder niet veel kan van herinderen meende ik wel dat het de moeite waard was om eens te bekijken en daarom zou ik graag willen weten of iemand weet wat ik bedoel of hoe het i.i.g. heet?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik gok op HDR.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Ha ha, volgens mij heb je helemaal gelijk. Ik sta er van versteld dat er ondanks mijn vage omschrijving al zo snel iemand wist wat ik bedoelde. _/-\o_

Het gaat dus om High Dynamic Range Imaging. Een zeer interessante techniek waar ik me in de zomervakantie eens in ga verdiepen. :*)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:57

Zoefff

❤ 

Kijk ook vooral de topics hier in FG over HDR eens door, er is al best veel over gebabbeld en er zijn leuke tutorials :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter