ik heb hier nog een oude cdromspeler (4x) met play en stop knopje voorop als ik er dus een audio cdtje indruk en op het play knopje druk gaat ie dus netjes een audiocdtje afspelen er zit ook een koptelefoon aansluiting voorop dus hoef er geen geluidskaart aangesloten te zijn alleen stroom ik heb het al getest met een oude computer voeding dat ging perfeckt maar nu kwam ik op het grandioze idee om het ding als cd speler voor in de auto te gebruiken allen weet ik niet op hoeveel stroom zo cdrom speler draait en of dat wel kan op een auto accu heeft er iemand ideeen of dit mogelijk is en hoe????
koop een discman ???
cd-speler in de stereo is niet portable
cdrom aan autoaccu is lastig en ook niet portable
discman is niet lastig en wel portable
geen idee waarom je het zou willen
cd-speler in de stereo is niet portable
cdrom aan autoaccu is lastig en ook niet portable
discman is niet lastig en wel portable
geen idee waarom je het zou willen
Ehm... Er zit een koptelefoon aansluiting op...Op zondag 18 februari 2001 22:01 schreef SirCommieBastard het volgende:
het werkt dan nog niet, hij moet wel aan een geluidskaart hangen.
Verwijderd
Ik denk dat het wel kan. Je zult alleen die 12v even moeten afvlakken door een elco er tussen te zetten (en misschien een spanningsbegrenzer).
Alleen wat het grote probleem is denk ik, is dat het natuurlijk wel onwijs trilt in de kofferbak. Volgens mij slaat dat ding om de haverklap vast.
Alleen wat het grote probleem is denk ik, is dat het natuurlijk wel onwijs trilt in de kofferbak. Volgens mij slaat dat ding om de haverklap vast.
toch maar een diskman koopen dan
kan ik ook nog op de fiets gebruiken weet iemand toevallig een leuke en waar ik die online kan bestellen?
kan ik ook nog op de fiets gebruiken weet iemand toevallig een leuke en waar ik die online kan bestellen?
durf je dan niet meer achter je pc vandaan te "klimmen" ?? om ff naar de winkel te lopen/fietsen/rijden whatever ??Op maandag 19 februari 2001 19:28 schreef giertank het volgende:
weet iemand toevallig een leuke en waar ik die online kan bestellen?
krijg je weer van die reacties: "NEE, NATUURLIJK NIET !!"
het kan wel ik heb wel eens iemand gezien die dat had in de auto
Is zo'n speler niet erg schokgevoelig??
e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur
heeft zo'n speler naast 12v niet ook nog 5v nodig?
De voedingsconnector geeft wel 12 en 5 V....
De voedingsconnector geeft wel 12 en 5 V....
Verwijderd
niet aan beginnen als je hem eenmaal hebt ingebouwd zal het heel mooi klinken als je een maal rijd zal je merken dat hij begint
over te slaan,
normale cd speelers voorin de auto slaan de muziek die word afgegeven naar de boxen eerst op en word gekontroleerd en eventueel gerepareert en geeft opdeze manier eenperfect geluid af ongeacht wat voor wegdek je berijd
over te slaan,
normale cd speelers voorin de auto slaan de muziek die word afgegeven naar de boxen eerst op en word gekontroleerd en eventueel gerepareert en geeft opdeze manier eenperfect geluid af ongeacht wat voor wegdek je berijd
Op het pinnetje waar normaal het gele draadje zit moet 12V D.C. op de rode 5v D.C. en zwart is de GND (+), Succes...
PS dit soort CD-spelers hebben een spontane allergie voor verkeersdrempels.
Verwijderd
GND (+) ??????????????Op maandag 19 februari 2001 21:31 schreef Gabriel-LG het volgende:
Op het pinnetje waar normaal het gele draadje zit moet 12V D.C. op de rode 5v D.C. en zwart is de GND (+), Succes...
GND = altijd -
De plus op de GND is einde cd-speeler
Tuurlijk werkt dat wel (misschien dat de cd speler nog 5 volt nodig heeft
kun je oplossen door een 7805 (spanningsregelaar) er tussen te prutsen, kost je 2,50 ofzo.
Altijd leuk (en goedkoop)
Cd speler slaat vast niet over, tis 4 speed, de fouten die hij tegenkomt corrigeert ie wel in die tijd (lijkt mij)
Als je niet weet hoe zo'n 7805 werkt kun je ff kijken op de pagina van farnell daar moet je even zoeken op datasheets van de 7805...
suc6
kun je oplossen door een 7805 (spanningsregelaar) er tussen te prutsen, kost je 2,50 ofzo.
Altijd leuk (en goedkoop)
Cd speler slaat vast niet over, tis 4 speed, de fouten die hij tegenkomt corrigeert ie wel in die tijd (lijkt mij)
Als je niet weet hoe zo'n 7805 werkt kun je ff kijken op de pagina van farnell daar moet je even zoeken op datasheets van de 7805...
suc6
een CD-rom heeft meestal genoeg aan 5V met een 7805 gaat dat makkelijk.
+12V ---|7805|--- +5V
|
|
GND
Op die manier dus. Maar echt schokbestendig is het niet.
+12V ---|7805|--- +5V
|
|
GND
Op die manier dus. Maar echt schokbestendig is het niet.
Verwijderd
Portable MP3-Discman aanschaffen lijkt me wel zo slim. Kost bijna net zoveel als een discman maar kan beide afspelen.
Pagina: 1