Toon posts:

[MOSS2007] 'file not found' bij configuratie WSS Search

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows 2003 Enterprise Server R2 SP2 ingericht met o.a. Microsoft Office SharePoint Server 2007. Deze server is een 'single server'. Bij het configureren van Windows SharePoint Server Search krijg ik de melding 'File not found', zonder verdere aanvulling/ toevoeging op de fout (geen errorcodes, meldingen, etc.)

Ik heb in 'help' van MOSS gezocht, maar geen resultaten. Op Google zoeken naar zoiets valt ook niet mee.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Verder heb ik alle andere services zoals onderstaande wel goed kunnen configureren (en zijn de services netjes gestart):
  • Document Conversions Launcher Service
  • Document Conversions Load Balancer Service
  • Excel Calculation Services
  • Office SharePoint Server Search
  • Windows SharePoint Services Web Application

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 14:40 ]

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-02 10:07
Heb je al een SSP aangemaakt (Shared Service Provider) dit is noodzakelijk voor de search en bijvoorbeeld ook voor je MySites.

Verwijderd

Topicstarter
Even kort een reactie, waar ik morgen uitgebreider op in wil gaan: Ja, ik heb al een SSP aangemaakt/ geconfigureerd. MySite en Microsoft Office SharePoint Search is wel goed geconfigureerd, maar bij Windows SharePoint Server Search krijg ik dus foutmeldingen. (en als ik niet alle services installeer blijft SharePoint de melding geven (en terecht) dat de server niet geheel geconfigureerd is).

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 23:56 ]

• hstuivenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-02 10:07
Heb je dan al wel een index geconfigureerd en de boel al laten indexeren?
Je zult in je SSP moeten kunnen zien dat er al x items in de index zitten.

Heb je nog iets in de eventviewer staan? Misschien iets over service accounts of database errors?

[ Voor 25% gewijzigd door hstuivenberg op 06-05-2008 10:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de server d.m.v. een back-up van de virtuele machine in zijn oude staat teruggebracht, en alle services opnieuw geinstalleerd, zonder fouten! Probleem is voor mij dus opgelost zo.

Ik heb echter alle services van Microsoft Office SharePoint Server 2007 geinstalleerd en geconfigureerd, maar MOSS2007 blijft de melding geven (op de homepage van Central Administration) dat de server niet geheel geconfigureerd is. Wat moet ik nog meer configureren dan alle services die toegewezen zijn aan de server?

(ik heb de server geconfigureerd als zijnde een server in een nieuwe farm (zodat ik later meerdere servers kan toevoegen)).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze tool gedownload, uitgepakt en de instructies gevolgd, maar als ik het commando sharepointbpa.exe -cmd analyze -substitutions SERVER_NAME CentralAdministrationServer
invoer (met natuurlijk mijn eigen waarden voor CentralAdministrationServer) dan krijg ik een pop-up met daarin vermeld: "Usage: /extract /log ".. etc. Het commando schijnt dus niet goed te zijn, of ik doe iets niet goed.
  • Ik heb het .exe bestand uitgepakt naar C:\temp.
  • Ik ben vervolgens naar Start > Uitvoeren > Cmd > Ok gegaan
  • In de commandprompt ben ik met cd c:\temp naar de juiste map gegaan, en heb ik onderstaand commando gebruikt:
sharepointbpa.exe -cmd analyze -substitutions SERVER_NAME mijnservernaam.

Verder nog allerlei combinaties geprobeerd....maar het lukt niet

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bij mij, de root van de uitgepakte exe is C:\g. De map waar de logs heen gaan, die _MOET_ al bestaan! Je krijgt op de commandline ook duidelijke foutmeldingen trouwens ;)
code:
1
c:\g\sharepointbpa.exe -cmd analyze -rulefile c:\g\en-us\sharepointbpa.config.xml -outputdirectory c:\g\logfilesgenerated -reportformat html -noupdate

Als je noupdate-parameter weglaat checkt ie online voor updates.

[ Voor 20% gewijzigd door sanfranjake op 10-05-2008 14:51 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Thnks, het is gelukt... (The analysis is complete). Als ik echter het reportbestandje open, dan staat er: "Warning: No messages in file. Analysis may not have been run". Dit terwijl ik het bestand twee keer gerund hebt (voor de zekerheid).

Wel vreemd. Als de 'analyse' compleet is, zie ik in de command prompt een verwijzing staan naar het reportbestand. Dus er is wel degelijk een analyse uitgevoerd, maar het reportbestand 'zegt' van niet.

Edit 14-05-2008: Het goed configureren van Shared Services Provider zorgt ervoor dat de melding 'dat de SharePoint Server nog niet geheel geconfigureerd is' weg gaat.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 14:59 ]

Pagina: 1