Toon posts:

videokaart niet compatibel met moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 534 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een asrock AM2NF3-VSTA gekocht.
ik wist dat de moederbord alleen vista kan draaien onder specifieke videokaarten. Heb ik van de asrock site. Maar ja ik dacht dus dat je vista overal wel op kon draaien.
Mijn vraag is eigenlijk wat gebeurt er dan als ik toch vista zal installeren. Want mijn videokaart is niet compatibel met de moederbord voor vista. Win xp 32 en 64 bit kan ik wel draaien zonder problemen volgens asrock. Er zijn toch ook mensen die vista draaien op een pc van 10 jaar geleden??
Dus zal ik sommige functies niet kunnen gebruiken dan ofzo?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

bekijk de site nog eens. En je ziet dat hij zegt.
Worldwide the only nForce3 MB with Windows® Vista™ Premium Logo
WIndows vista basic is de ander variant die minder hardware nodig heeft.

Klik

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke maar wat heeft de videokaart nou met de moederbord te maken over welk OS je er opzet.
Ik heb een HIS 3850 van ati dus dat trekt het wel.
Als je systeemeisen voldoet aan de eisen van een OS dan moet je het toch kunnen draaien?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 07:15
Welke Vista versie doet helemaal niet ter zake.......
En dat vista basic een ander variant die minder hardware nodig heeft zou zijn raakt kant noch wal.......

Je moet alleen op zoek naar een geschikte AGP kaart die onder Vista wil werken, intructies en hieromtrent en welke (ATi/nVidia) drivers je het beste kunt gebruiken staan duidelijk hier, op de Asrock site

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

kaajee schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:25:
En dat vista basic een ander variant die minder hardware nodig heeft zou zijn raakt kant noch wal.......
Je mist bepaalde features (meest zichtbare is aero interface) onder vista premium als je geen directX hardware draait. (Met een 3850 geen probleem). Je kunt in dat geval net zo goed de goedkopere vista basic kopen.

offtopic:
"kant nog wal" is nogal ongenuaceerd, en niet leuk he?

/Edit:

In de link van kajee staat dat ATI AGP kaarten niet ondersteund worden :? :?

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 05-05-2008 14:46 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• kaajee
leuk_he schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:33:
[...]

Je mist bepaalde features (meest zichtbare is aero interface) onder vista premium als je geen directX hardware draait. (Met een 3850 geen probleem). Je kunt in dat geval net zo goed de goedkopere vista basic kopen.

offtopic:
"kant nog wal" is nogal ongenuaceerd, en niet leuk he?
Maar hij vraagt toch helemaal niet welke versie ie nodig heeft? Hij vraagt of ie Vista kan installeren, aangezien dat volgens hem niet zou kunnen (ik lees dat overigens nergens op de Asrock site).

En mocht hij een 'mindere videokaart' hebben/kopen kan ie nog steeds prima Premium of zelfs Ultimate kunnen installeren en dan wellicht alleen geen gebruik maken van alle grafische mogelijkheden die deze Vista's bieden. Maar wellicht heeft ie juist andere dingen die níet in Basic zitten weer wel nodig.....

Nogmaals, iedere versie van Vista is te installeren en te gebruiken, mits je een goed AGP kaart vindt, de juiste drivers erbij zoeken en de instructies aldaar opvolgt!

Verwijderd

Topicstarter
@ kajee dat wist ik wel die link.

ik vind het gewoon raar dat je een driver moet installeren om je videokaart te moeten laten werken met je moederbord om vista te kunnen draaien. Ik bedoel xp kan je toch ook overal op draaien...

Dit staat op de asrock site:

ATi™AGP Card (Windows® Vista™ 32-bit / Vista™ 64-bit):
Under Windows® Vista™ 32-bit / Vista™ 64-bit OS, this motherboard does not support ATi™ AGP card because NVIDIA® does not provide nForce3 250 relevant driver for Windows® Vista™ OS.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 14:47 ]

• kaajee
Ok iets genuanceerder dan: op zoek naar een compatible nVidia AGP kaart.........

Zoals daar geschreven wordt: nVidia heeft voor die chipset (nForce3 250) geen AGP-bridge/GART driver geschreven/geleverd, althans niet één die icm een ATI kaart/driver werkt.......
Het moederbord (chipset) communiceert met de videokaart (middels de GART driver) en als ie dat niet (meer) kan (zoals in dit geval) werkt die combi dus niet goed.
Net als dat er voor veel/bepaalde moderne moederbord (chipsets) geen Windows 98 drivers meer geleverd worden eigenlijk...........

En in principe dien je onder XP ook altijd drivers voor je videokaart te installeren hoor, of dat nou een AGP of een PCI(e) versie is

Verwijderd

Topicstarter
ATi™AGP Card (Windows® Vista™ 32-bit / Vista™ 64-bit):
Under Windows® Vista™ 32-bit / Vista™ 64-bit OS, this motherboard does not support ATi™ AGP card because NVIDIA® does not provide nForce3 250 relevant driver for Windows® Vista™ OS.

Dit slaat dus op dual core processors op enkel core kun je wel alle ati kaarten en nvidea kaarten gebruiken. Daar hebben ze wel drivers voor.
Mochten mensen willen weten hoe dat precies zit met de asrock moederbord AM2NF3-VSTA i.v.m. de ati kaarten kunnen ze deze link wel checken http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=33128&st=0

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me dat een en ander zeer duidleijk op de Asrock site staat. Er ontbreekt een AGP miniport driver voor Vista voor dit chipset, maar met een GeForce kaart lukt het wel.

Wil je per se Vista draaien op dit bord, dan zul je een nVidia AGP kaart moeten gebruiken. Wil je per se dit bord met een ATi kaart draaien, dan zul je XP (of een ander OS) moeten draaien.

Aangezien dat al op de site staat voegt een topic hier niets aan toe...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.