Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PNG fix IE6 werkt niet op alle servers

Pagina: 1
Acties:

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Een klant van mij heeft een website laten ontwikkelen. Hierbij is gebruik gemaakt van transparante PNG's en om dit bij IE6 ook goed weer te geven: een pngfix.
Via een stylesheet wordt een behaviour (een .htc file) gehangen aan img, div en a.

Nu werkt dit op de server van de ontwikkelaar zonder problemen (2 server getest) en ook lokaal werkt het zonder problemen. Maar zodra het op mijn server wordt geplaatst (ben reseller) werkt de fix echter niet meer.

Om uit te sluiten dat het probleem alleen bij mijn server optreed heb ik de website ook geupload naar nog 2 andere servers en daar werkt de fix ook niet.

Heeft iemand enig idee waarom het op de ene server wel werkt en op de andere server niet? Het gaat om exact dezelfde bestanden en ook zijn alle servers linux servers.

Indien gewenst kan ik wel de links geven naar de verschillende sites

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
simpel gedacht hoor : klopt de link naar je .htc file nog wel?

edit: kun je makkelijk met firebug checken (tab: Net)

[ Voor 31% gewijzigd door Cartman! op 05-05-2008 13:30 ]

Verwijderd

Path fout ?

Eerste wat ik zou nakijken aangezien de server verder helemaal 'geen' invloed heeft over de weergave van je document.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:37

BCC

Veel bedrijven hebben bepaalde active x dingen geblokkeerd voor remote servers. De PNG fix werkt dan ook niet meer.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Wordt het bestand met het juiste contenttype gestuurd? HTC moet verstuurd worden als text/x-component.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de eerste mogelijkheid die ik zou onderzoeken is of in de logs de request naar het betreffende HTC bestand een 404 oplevert...
pluis de errorlog eens erop na

bedenk daarbij goed dat alle andere paths in een CSS relatief naar de CSS zijn, maar juist bij HTC-behaviors opeens de path relatief is aan de pagina waarbinnen deze wordt opgeroepen (lang leve proprietaire technieken )...

een andere mogelijk zou kunnen zijn of de pagina op een andere webserver mogelijk niet meer als 'trusted' geld en msie opeens activeX content (wat htc's ook zijn naar ik meen) gaat blocken..
of mogelijk een probleem met mime-headers die al dan niet meegezonden worden of juist dat niet gebeurt waar het wel zou moeten.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• bartbh
  • Niet online
Dat was ik nog vergeten te vertellen, in het errorlog staan geen fouten vermeldt.

De paths naar de bestanden zijn allemaal correct, aangezien het lokaal zonder problemen werkt. Ik heb gewoon de complete site in een rar. Deze heb ik uitgepakt in een map op de computer -> alles werkt. Upload ik de complete inhoud van de map naar de webserver -> pngfix werkt niet.
Rickets schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:33:
Wordt het bestand met het juiste contenttype gestuurd? HTC moet verstuurd worden als text/x-component.
Hoe kan ik dat het beste controleren of evt. aanpassen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
bartbh schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:07:
Hoe kan ik dat het beste controleren of evt. aanpassen?
Door de HTTP response headers te bekijken ;)

Controleer ook even of je geen fout hebt in de cAsInG van je file; dat gaat bij case-sensitive servers namelijk mis :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 05-05-2008 17:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:37

BCC

Ik denk toch dat ik gelijk krijg :). Heb om die reden onze website laten omschrijven naar jpg. Er waren gewoon teveel mensen waarbij de png hack niet werkte vanwege policies :(.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• bartbh
  • Niet online
RobIII schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:09:
[...]

Door de HTTP response headers te bekijken ;)

Controleer ook even of je geen fout hebt in de cAsInG van je file; dat gaat bij case-sensitive servers namelijk mis :Y)
Content-Type: text/plain
Dat is dus geen "text/x-component". Via een .htaccess heb ik dit aangepast, maar geeft ook geen oplossing.

Alles is in lower-case, dus zowel de paths als de bestandsnamen.

Edit: ik zie dat op de site waar het wel werkt, de content-type gewoon "text/plain" is. Dus dat is het probleem ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door bartbh op 05-05-2008 17:34 ]

Verwijderd

dan zit er denk ik niks anders op dan een url posten... kunnen we ff meekijken of te achterhalen valt wat er mis gaat...

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik had met het ontwerpen van mijn site ook PNG's en had het zelfde probleem. HTC-dingen werken niet in alle browsers. Ik had het met een stukje js opgelost.

Dit in een js-bestandje doen

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
var arVersion = navigator.appVersion.split("MSIE")
var version = parseFloat(arVersion[1])

if ((version >= 5.5) && (document.body.filters)) 
{
   for(var i=0; i<document.images.length; i++)
   {
      var img = document.images[i]
      var imgName = img.src.toUpperCase()
      if (imgName.substring(imgName.length-3, imgName.length) == "PNG")
      {
         var imgID = (img.id) ? "id='" + img.id + "' " : ""
         var imgClass = (img.className) ? "class='" + img.className + "' " : ""
         var imgTitle = (img.title) ? "title='" + img.title + "' " : "title='" + img.alt + "' "
         var imgStyle = "display:inline-block;" + img.style.cssText 
         if (img.align == "left") imgStyle = "float:left;" + imgStyle
         if (img.align == "right") imgStyle = "float:right;" + imgStyle
         if (img.parentElement.href) imgStyle = "cursor:hand;" + imgStyle
         var strNewHTML = "<span " + imgID + imgClass + imgTitle
         + " style=\"" + "width:" + img.width + "px; height:" + img.height + "px;" + imgStyle + ";"
         + "filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader"
         + "(src=\'" + img.src + "\', sizingMethod='scale');\"></span>" 
         img.outerHTML = strNewHTML
         i = i-1
      }
   }
}

Dit op je pagina

HTML:
1
<script defer type="text/javascript" src="pngfix.js"></script>

[ Voor 85% gewijzigd door H92! op 05-05-2008 21:51 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Huy schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:22:
Ik had met het ontwerpen van mijn site ook PNG's en had het zelfde probleem. HTC-dingen werken niet in alle browsers. Ik had het met een stukje js opgelost. Ik verwacht dat je het uit mijn code kan puzzelen, want anders moet ik alles hier posten: *spam*
En waar staat dan die JS? Ik zie die pagina niets met PNG's doen en geen enkele JS doet iets vergelijkbaars als wat jij nu belooft. Ik zie (dus) alleen maar spam.
Of je hebt de verkeerde URL geplakt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 05-05-2008 21:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-11 15:20
(jarig!)
Handig om als hij probeert te helpen nog voor hij zich kan verantwoorden zijn post te editen zodattie gelocked zit.

There is no replacement for displacement!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
_eXistenZ_ schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:32:
Handig om als hij probeert te helpen nog voor hij zich kan verantwoorden zijn post te editen zodattie gelocked zit.
Hij zit niet gelocked en hij kan 'm nog gewoon aanpassen. En bemoei je verder even met je eigen zaken. Doe dan een TR of mail / DM me.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 05-05-2008 21:34 ]

Over mij

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
RobIII schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:25:
[...]

En waar staat dan die JS? Ik zie die pagina niets met PNG's doen en geen enkele JS doet iets vergelijkbaars als wat jij nu belooft. Ik zie (dus) alleen maar spam.
Of je hebt de verkeerde URL geplakt ;)
Ik zei uitpluizen, dus in code kijken. Tweede regel van mijn pagina:
<script defer type="text/javascript" src="............/png.js"></script>

Hmm.. Javascript, png :P

Mijn vorige post is geupdate..

[ Voor 3% gewijzigd door H92! op 05-05-2008 21:54 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Huy schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:52:
[...]

Ik zei uitpluizen, dus in code kijken. Tweede regel van mijn pagina:
<script defer type="text/javascript" src="............/png.js"></script>

Hmm.. Javascript, png :P

Mijn vorige post is geupdate..
De tekenreeks png.js komt nergens voor op de url die je postte hoor :?
Laat mijn FireFox nu net de IE7 comment niet tonen :X :X Neemt niet weg dat het handiger was geweest om effe (zoveel werk is het niet) een linkje naar die JS te posten ;)
Anyhoe; het is opgelost en (w.m.b.) zand erover :>

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 05-05-2008 21:59 ]

Over mij

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Het probleem zit em erin dat bij de niet werkende servers de htc file als een download wordt aangeboden. Waarschijnlijk komt dit omdat de .htc files niet bekend zijn bij de webserver en aangeboden worden als application/octet-stream of een ander onbekend mimetype voor de browser (ik kan het helaas niet nagaan omdat livehttpheaders me in de steek laat bij downloads.).
Je zal dit aan moeten passen met een .htaccess bestand (als dit is toegestaan bij je hosting provider), het veiligste is denk ik om het gewoon als text/plain te versturen aangezien dit wel lijkt te werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Borizz op 05-05-2008 22:14 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

• bartbh
  • Niet online
Borizz schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:14:
Het probleem zit em erin dat bij de niet werkende servers de htc file als een download wordt aangeboden. Waarschijnlijk komt dit omdat de .htc files niet bekend zijn bij de webserver en aangeboden worden als application/octet-stream of een ander onbekend mimetype voor de browser (ik kan het helaas niet nagaan omdat livehttpheaders me in de steek laat bij downloads.).
Je zal dit aan moeten passen met een .htaccess bestand (als dit is toegestaan bij je hosting provider), het veiligste is denk ik om het gewoon als text/plain te versturen aangezien dit wel lijkt te werken.
Het MIME type zou "text/x-component" moeten zijn (link) heb ik dit voor www.4motion.nl/4Motion/home.htm ingesteld (zie enkele posts hierboven)

De overige 4 sites geven een "text/plain", zowel de werkende als de niet werkende sites. Dus dit lijkt het probleem ook niet te zijn.

edit:
4motion.nl: text/x-component
sensifer.com : text/plain

[ Voor 15% gewijzigd door bartbh op 05-05-2008 22:31 ]

Verwijderd

Het kan aan mij liggen hoor maar ik zie die htc helemaal niet gelinkt op: www.4motion.nl/4Motion/home.htm

Ook niet in de 'generated source'

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 22:43 . Reden: begin kachel te worden :p ]

• bartbh
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:39:
Het kan aan mij liggen hoor maar ik zie die htc helemaal niet gelink op: www.4motion.nl/4Motion/home.htm

Ook niet in de 'generated source'
zit in de css file "css.css" gelinkt. (ik kon hem zelf eerst ook niet vinden ;))

Verwijderd

Ah... okay... :p wellicht is het handig hem daar ff uit te slopen als test? dus gewoon in de pagina knallen? Wellicht dat het daar mee te maken heeft... word die css wel als juiste mime type verstuurd?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 22:56 . Reden: tijd voor bed? (tijd voor bed dus. zie crisps bericht hieronder) ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

• bartbh
  • Niet online
.txt |:( (iets met zichzelf voor z'n hoofd slaan... :( )

Die had ik vergeten weer te veranderen naar .htc

Maar dan blijft nog het rare blijft dat het nu dan wel werkt (4motion.nl) want daar stond het wel de hele tijd al gelinkt naar iepngfix.htc.
Maar het werkt nu inderdaad bij mij ook op 4motion.nl, geen idee waarom 8)7
Pagina: 1