Toon posts:

Hoe krijg ik een vast MAC-Adres met een P5K?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik een P5K in mijn pc gehangen en wilde gisteren na het formatteren even het internet op. Ik zit op campusnet, waar je je mac-adres moet registreren, dus dat deed ik. Daarna zou het na een half uur moeten werken, maar dat gebeurde niet.
Toen het vanochtend nog steeds niet werkte heb ik even in de IPConfig gekeken en zag ik dat per keer dat ik boot mijn mac-adres veranderd. Nu schiet dat niet echt op, want de toegang is gebaseerd daarop, dus zou ik elke keer dat ik opstart opnieuw toegang aan moeten vragen.
Ik kwam op het idee om mijn mac-adres te veranderen, maar in de drivers is daar nergens de mogelijkheid toe. Weet iemand een andere oplossing, of kan ik het beste een losse NIC gebruiken ipv het onboard geval?

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 10:18

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

mac-adres kan niet veranderd worden - deze zit ingebakken in je netwerk-chippie zover ik weet.

edit // my bad - nooit geweten dat dat kon dus ;)

heb je hier mss wat aan: http://www.nthelp.com/NT6/change_mac_w2k.htm

[ Voor 40% gewijzigd door ocdaan op 05-05-2008 13:31 ]

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 16:19
Er is een optie in je bios volgens mij daar kan je Mac instellen, wel een beetje vreemd default zou hij constant moeten zijn.
Edit: gekeken in pk5pro die ik aan het bouwen ben voor kennis daar zit niet die optie in.
In drivers kun je het soms aanpassen maar standaard zou het constant moeten zijn.
ipconfig geeft al je adapters aan ook eventuele wifi etc.
wel even op de naam letten..

[ Voor 52% gewijzigd door EnderQ op 05-05-2008 13:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij veel drivers kan je het veranderen, bij die van mn losse netwerkkaart in ieder geval. Maar zal even in de bios kijken zo :) .

En als dat niet werkt, probeer ik die oplossing van OCDaan wel, post zo wel ff of het gelukt is :) .

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 13:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon het idd in de bios ook niet vinden, dus heb die ene tutorial gevolgd. Nu werkt het, bedankt :D .