Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Harddisk met encryptie, wachtwoord kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 802 views

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Hello, deze vraag is van een collega van me..

Hij heeft een laptop met encryptie software erop, die software vraagt om een wachtwoord voordat hij boot vanaf de NTFS partitie.. Het lijkt erop dat de gehele schijf is ge-encrypt.
Nou is hij het wachtwoord kwijt en iedere keer dat je een fout wachtwoord invult, verdubbeld de tijd dat je het nog eens mag proberen, inmiddels moeten we nu 2 uur wachten voor er een nieuwe poging mag worden gedaan.
Het is niet bekend welke encryptie het is, maar is het mogelijk om dit te omzeilen?
We hebben het geprobeerd met Easy Recovery maar die vind niets...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik geloof niet dat het op Got toegestaan is om dit soort vragen te stellen. We weten natuurlijk niet of het echt bedoeld is voor je eigen laptop :)

Maar als de tijd steeds verdubbeld, is het dan niet handig om Windows maar opnieuw te installeren. Dat duurt dan een stuk korter. Of staat er nog belangrijke data op?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Zonder informatie hoe de encryptie werkt is het waarschijnlijk niet mogelijk om de data terug te halen. Heb je geen idee welk programma is gebruikt? Misschien kan je een screenshot van wachtwoord dialog plaatsen misschien dat iemand het herkent.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-11 14:38
tjah dat lijkt me niet he, of er moet een bug in die software zitten.

Ik denk dat dit gewoon opnieuw installeren word, je kunt het proberen met een live cd ofzo misschien is er eigenlijk helemaal niks geencrypt en kun je nog bestanden terug halen, maar ik geef je weinig (lees maar GEEN ipv weinig) kans

edit: vaak is het zo dat alleen systeem partitie versleuteld wordt, met beetje geluk heb je partities en staat er een hoop belangrijke data op een andere partitie

[ Voor 27% gewijzigd door LeVortex op 05-05-2008 13:30 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wachtwoord voor booten is meestal full disk encryption.

Tenzij degene die het heeft geinstallerd een master wachtwoord heeft aangemaakt (is bij sommige software mogelijk) heb je echt het wachtwoord nodig.

Je kunt uiteraard wel je OS (niet perse windows) opnieuw installeren.

hacken (wat niet mag op dit forum) kan hoogstwaarschijnlijk niet. Je kunt wel eens met een live-linux cd boten en kijken wat je nog ziet.

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 05-05-2008 13:35 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-11 14:38
full disk, daar heb je gelijk in, maar soms ook alleen partitie, wel jammer dat documenten eigenlijk altijd op c schijf staan :/ tenminste bij mij dan

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

We gaan hier geen beveiliging omzeilen. Zie ook Het algemeen beleid #misbruik :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.