[iMac 3.06 Ghz] Wat voor LCD panel zit erin ?

Pagina: 1
Acties:

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Zoals de topic title al zegt :

Weet iemand (met enige zekerheid) wat voor panel type er in de nieuwe iMacs zitten (met name de 24" schermen ben ik benieuwd naar) ? Is dit TN, S-IPS, PVA, MVA ? etc.

Kan het nergens vinden.

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
In de 24" zit iig geen TN paneel gezien de kijkhoek; http://www.apple.com/nl/imac/specs/

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
24": LG.Philips LM240WU2-SLB1 (S/H-IPS).
20": AU Optronics M201EW02 VB (TN) of LG.Philips LM201WE3-TLF1 (TN).

[ Voor 84% gewijzigd door Frietsaus op 05-05-2008 14:20 ]

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 20:47
H-IPS indeed

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 00:10

qless

...vraag maar...

En wat is beter?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34
IPS/*VA is beter dan TN, zowel qua kijkhoek als qua kleurechtheid. TN is sneller.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 20:47
zo te zien doe je veel met fotografie en dan meen ik dat de IPS varianten beter geschikt zijn dan een NT paneel. mede gebaseerd op het verschil in reactietijd/kleurechtheid. die is idd trager op de IPS schermen. maar dat moet geen probleem zijn voor fotobewerking e.d.
met gamen zou ik voor een sneller scherm kiezen

Verwijderd

zowiezo als je gaat werken met fotobewerking/videobewerking niet kiezen voor een iMac. Niet lullig bedoelt maar dan komt er zometeen weer een berichtje dat het scherm van je iMac niet goed is*blablabla*. Een iMac is eenmaal een minder professioneel product. Daarnaast is het een glossy scherm wat zowiezo niet echt goed is voor beeldbewerking.
Als je iets met beeldbewerking gaat doen, en je scherm dus heel belangrijk is: koop een MacPro + Goed LCD scherm (cinema display kan, maar moet natuurlijk niet!)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:53:
zowiezo als je gaat werken met fotobewerking/videobewerking niet kiezen voor een iMac. Niet lullig bedoelt maar dan komt er zometeen weer een berichtje dat het scherm van je iMac niet goed is*blablabla*. Een iMac is eenmaal een minder professioneel product. Daarnaast is het een glossy scherm wat zowiezo niet echt goed is voor beeldbewerking.
Als je iets met beeldbewerking gaat doen, en je scherm dus heel belangrijk is: koop een MacPro + Goed LCD scherm (cinema display kan, maar moet natuurlijk niet!)
Je kan natuurlijk aan een iMac ook een 2e scherm hangen. Maar of je nu een iMac hebt, een kloon PC of whatever, een gecalibreerd scherm is belangrijk als je serieus wil fotobewerken.

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 21:04
Weet iemand de responstijd van de imac 24" en 20"? Ben nl aan het twijfelen om een imac te kopen om tv en films op te zien (ofwel een ander scherm of gewoon een lcd tv dan?)

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

Verwijderd

Hoe kom je d'r van een beetje normaal scherm achter wat voor type paneel erin zit? Is er toevallig een site die dat een beetje bijhoudt? Dan heb ik het dus niet over Imacs maar gewoon monitoren an sich.

Je kan je soms het schompes zoeken in de specs/google/fabrikantensites en als nog niets vinden namelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 19:55:
Hoe kom je d'r van een beetje normaal scherm achter wat voor type paneel erin zit? Is er toevallig een site die dat een beetje bijhoudt? Dan heb ik het dus niet over Imacs maar gewoon monitoren an sich.

Je kan je soms het schompes zoeken in de specs/google/fabrikantensites en als nog niets vinden namelijk.
Misschien kun je wat vinden op http://www.flatpanels.dk/panels.php

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:53:
De Cinema HD lijn stamt uit 2004 oid, met een S-IPS paneel, daarna kwam in 2006 de H-IPS lijn uit die volgens Wikipedia een verbetering is van S-IPS panelen, wat zou er dan mis mee zijn behlave dan dat het glossy is?

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34
Niets, de 24 iMac kan prima gebruikt worden voor fotobewerking. De hoogglans is wel gevoelig voor hinderlijke reflecties dus de plaatsing is wat kritisch. De 20" iMac is niet voor fotobewerking in de wieg gelegd wat het scherm betreft. Daarom staat naast mijn iMac een 20" Cinema Display, die aan gaat zodra ik Photoshop in duik.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Pagina: 1