• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb een Sanyo PLV-Z1 beamer die op dit moment composiet is aangesloten op een Panasonic DC40 decoder voor digitale televisie van @home. De beeldkwaliteit is niet bevredigend en ik wil hem anders aansluiten.

De andere opties die ik heb is via s-video of component (er zit al een PC op de VGA). Als ik s-video doe, moet ik een nieuwe decoder hebben, want de Panasonic doet geen s-video over scart. De decoders van Philips en Humax wel. Als ik component doe - wat op papier betere beeldkwaliteit oplevert dan s-video - loop ik tegen een ingewikkelder probleem aan. Ik heb me door een of andere hifi-verkoper ooit deze kabel laten aansmeren:

Afbeeldingslocatie: http://www.pirates24.de/images/product_images/popup_images/116_0.jpg

Maar dit resulteert in RGB component maar de beamer wil YUV (ook wel YPbPr genoemd lijkt het?) component. Nu heb ik iets gelezen over RGB-YUV converters maar deze zijn mega-exotisch en alleen te bestellen in het buitenland.

Mijn vraag is dus eigenlijk:

Moet ik kiezen voor s-video omdat de de makkelijkste optie is (gewoon nieuwe decoder kopen), of moet ik kiezen voor component YUV omdat dit misschien beter beeld geeft dan s-video, en zo ja, waar haal/bestel ik in NL een converter?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-02 17:12

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

De beperkende factor is de decoder. Je krijgt niet een component signaal uit de scart van de decoder welke exotische kabel je ook gebruikt. De reden hiervoor is dat scart een gestandaardiseerde aansluiting is.

Ik zou je de Samsung DCB-H360R decoder aanraden in jouw geval. Laat je niet afschrikken door de problemen met deze decoder want deze zijn enerzijds opgelost in de nieuwe revisies en anderzijds zal je toch geen HDMI gebruiken. Ik zelf gebruik der al twee jaar ene via HDMI en heb ook het probleem dat het geluid soms weg valt, echter is een spdif kabel richting de receiver de oplossing. Op de DCB-360R zit een component uitgang en die kun je dus rechtstreeks aansluiten op de beamer op de juiste aanlsuitingen zonder speciale kabels.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Captain Pervert
Als dat ding inderdaad voor 169 euro te krijgen is (aldus Kieskeurig) en niet voor 299 (adviesprijs) zoals op www.home.nl staat dan is dat inderdaad de perfecte oplossing!

Afbeeldingslocatie: http://www.mediahomeservice.nl/upload/products/big/samsung_hdtv2.jpg

Maar is dit ding enkel geschikt voor het HD-pakket, of werkt ie ook gewoon samen met mijn huidige smartcard (gewone digitale televisie)?

[ Voor 21% gewijzigd door Captain Pervert op 05-05-2008 14:24 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-02 17:12

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Enigste opmerking wat ik je wel nog wil meegeven is dat we op het punt staan dat alle kabelmaatschappijen een HDMI PVR gaan uitbrengen. Tot nu toe waren PVR's alleen scart en konden geen HDTV weergeven. Ik heb helaas geen datum, maar ze gaan zowiezo +300 euro kosten.
Captain Pervert schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:17:
Maar is dit ding enkel geschikt voor het HD-pakket, of werkt ie ook gewoon samen met mijn huidige smartcard (gewone digitale televisie)?
Zou een beetje stom zijn als je twee decoders naast elkaar moet gebruiken. Je zou de HD decoder dan voor precies 4 zenders hebben :+ . Nee, je kunt de HD decoder gebruiken voor het hele pakket, met als voordeel dat de standaard non-HD zenders er ook beter uitzien dan op een scart decoder.

[ Voor 50% gewijzigd door Dukey op 05-05-2008 16:22 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Captain Pervert
Bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://hornehandy.com/images/piggy_and_hammer.jpg