Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:55
Ik heb een PC met Vista 64-bits ultimate (SP1) en eentje met Windows XP (SP3). Beiden zitten in een lokaal netwerkje en behoren tot dezefde workgroup. Voor beiden is een share gedefinieerd.

Vanuit de XP machine zie ik keurig de share van de Vista machine en kan ik deze ook benaderen.

Vanuit de Vista machine zie ik niet de XP machine in mijn netwerk omgeving, maar als ik gewoon hard het netwerkpad naar de share op de XP machine opgeef, kan ik deze wel benaderen.

Het probleem lijkt dus puur te zijn dat de Vista machine niet automagisch de andere PCs in de workgroup detecteert (er zit ook nog een samba server in het netwerk, welke wederom wel door de XP machine en niet door de Vista machine gezien wordt, hoewel beiden de sambaserver wel kunnen benaderen als je gewoon hard het netwerkpad opgeeft).

Firewall is uitgezet. Ping werkt. Shares zijn voor iedereen toegankelijk.

Ik heb uiteraard gegoogled en binnen dit forum gezocht. Ik kwam daarbij wel de suggestie van 1 poster tegen om gewoon terug te gaan naar de 32 bits versie van Vista, maar hoop eerlijk gezegd dat dat niet nodig is.