Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[C#] Check data VOOR genereren Crystal reports rapport *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
G'day,

Ik ben in C# aan het werk aan een stukje code waardoor een serie Crystal Report rapporten gemaakt moeten worden. Alleen als een rapport geen data bevat hoeft deze ook niet geprint te worden.

Is het mogelijk om voordat het daadwerkelijke rapport gemaakt wordt vanuit Crystal Reports terug te krijgen of de query in het rapport gegevens op levert of niet? Zo hoef ik niet voor elk rapport een aparte query in de code te maken voordat elk rapport geprint wordt.

Alvast bedankt!

Grtz

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 11:51 . Reden: Vergeten aan te geven over welk taal het gaat ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom schop je dan uberhaupt tegen CR aan als er niets te maken is? Ik neem aan dat de app ('initiator') dat dan toch ook al weet? Sowieso zijn dat geen dingen die je door CR wil laten doen, dus hang in je app een extra join of whatever it takes in je query om te zorgen dat je niet eens CR belast met het onderzoeken of er data is.

Verder wil ik je van harte welkom heten ( :w ) en meteen even wijzen op onze werkwijze die je terug kunt vinden in onze Programming Beleid Quickstart, want zoals je daar zult lezen mis ik nogal het een en ander in je TopicStart.

[ Voor 74% gewijzigd door RobIII op 05-05-2008 11:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-11 10:30

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik vermoed (maar dat is erg onduidelijk) dat je nu het report zelf contact laat leggen met de database (de zogenaamde PULL-methode). Wat je moet doen, is zelf de data aanleveren aan de report, zodat je controleert welke data je wanneer aan een report geeft. De zogenaamde "PUSH" methode. Er zijn veel artikelen over te vinden. Dit is er 1:

http://www.codeguru.com/c...party/article.php/c13253/

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de snelle reacties!
RobIII schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:51:
Waarom schop je dan uberhaupt tegen CR aan als er niets te maken is?
Er wordt tegen CR aangeschopt omdat we vantevoren dus nog niet weten of er wel data is voor het betreffende rapport. Dit is juist wat we willen weten voordat we een rapport gaan tonen of printen. Tijdens een proces ervoor wordt een flinke bulk data gegenereerd en in de database opgeslagen. Aan de hand van die data wordt later een set rapporten gegenereerd met verschillende sets gegevens.
RobIII schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:51:Verder wil ik je van harte welkom heten ( :w ) en meteen even wijzen op onze werkwijze die je terug kunt vinden in onze Programming Beleid Quickstart, want zoals je daar zult lezen mis ik nogal het een en ander in je TopicStart.
Toen ik op verzenden klikte zag ik al meteen dat ik me niet helemaal aan de regels gehouden had 8)7 Ik hoop dat met onderstaand verhaaltje alles wat duidelijker wordt.
mOrPhie schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:57:
Ik vermoed (maar dat is erg onduidelijk) dat je nu het report zelf contact laat leggen met de database (de zogenaamde PULL-methode). Wat je moet doen, is zelf de data aanleveren aan de report, zodat je controleert welke data je wanneer aan een report geeft. De zogenaamde "PUSH" methode. Er zijn veel artikelen over te vinden. Dit is er 1:

http://www.codeguru.com/c...party/article.php/c13253/
Nu worden inderdaad gebruik gemaakt van het PULL-principe. Deze weg is ooit ingeslagen voordat ik begon en wordt gebruikt voor alle rapportages in de applicatie. Dit zijn er een stuk of 100. De rapporten kunnen gegevens bevatten, maar dit is dus niet altijd het geval.
Om alles nu om te gooien is nogal drastisch aangezien we ver richting de eindfase zijn. Helaas is het niet printen van lege rapporten weer een mooie requirement die vooraf niet voorzien was, maar er wel moet komen |:(

Ik ben dus op zoek om binnen deze methode de beste oplossing te zoeken, maar als die er niet is dan zullen we er toch echt aan moeten geloven om alles om te bouwen, als dat kan en de tijd het toelaat. Sommige rapporten zijn erg complex en bevatten honderden velden uit een twintigtal tabellen.

Ik zoek dus eigenlijk iets waardoor aangegeven wordt hoeveel records het rapport vindt zodat ik kan zeggen of een rapport wel of niet gegenereerd kan worden.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dan kun je toch nog altijd vantevoren query-en of er iets geprint moet worden en aan de hand daarvan besluiten om wel/niet tegen CR aan te schoppen? Overigens is het al even geleden dat ik met CR werkte, maar ook binnen CR kun je wel wat frutselen dat doet wat je wil. Helaas kan ik je daar niet mee helpen (te lang geleden en geen CR bij de hand).

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 05-05-2008 13:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij