Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Op mijn nieuwe laptop is Vista pre-installed. Ik heb hier inmiddels vrede mee, Vista is eigenlijk best te doen. Echter, ik gebruik de laptop veel op het podium in mijn band. Daarvoor heb ik alleen maar Ableton Live nodig. Geen netwerkverbindingen, virusscanners of ingewikkelde user-interface.

Het oorspronkelijk plan was XP te installeren, maar dat heb ik inmiddels opgegeven (problemen met drivers etc). Een laptop met twéé keer XP zit er dus niet in. Graag zou ik dan 2 keer Vista er op zetten. Maar natuurlijk heb ik bij de laptop geen installatie-cd's gekregen. Kan ik iets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 13:44
Is een VM met xp geen optie voor je?

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Is een 2de hardwareprofiel + 2de user aanmaken geen optie voor je?

Dan kun je tijdens het starten kiezen tussen normaal/geen netwerk+ ander spul en eenmaal gestart kies je de user die "clean" is.

[ Voor 18% gewijzigd door max op 05-05-2008 12:29 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Kun je geen Vista cd bestellen of downloaden? Als je een legale key hebt, dan mag dat volgens mij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een 'VM'? Een virtual machine?

Zo'n tweede hardwareprofiel klink veelbelovend, wist niet dat zoiets mogelijk is! Bedankt.

Bij mijn weten krijg je geen key bij een pre-installed OS. Ben ik althans niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:04:
Wat is een 'VM'? Een virtual machine?
Ja een virtual machine. Dit kun je b.v. met VMware of Virtual PC realiseren. Virtual PC 2004 is volgens mij gratis te downloaden. En ook VMware heeft een uitgeklede versie die je gratis kan gebruiken.
Bij mijn weten krijg je geen key bij een pre-installed OS. Ben ik althans niet tegengekomen.
Jawel hoor, kijk maar even naar de stickers op de onderkant van je laptop.

[ Voor 28% gewijzigd door Noork op 05-05-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
even voor mijn idee, je kunt dus een 2e account aanmaken (duh) en daar een bepaald hardware profiel mee aanmaken?
Als ik game staat er te veel troep open, waardoor ik merk dat prestaties achteruit gaan tijdens het gamen. Als ik dus een 2e account aanmaak onder vista, en daar inzet wat hij allemaal wel of niet mag opstarten qua services, gaat mijn andere account daar dan geen last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

(jarig!)
Kijk eens in deze computer > rechtsklik eigenschappen > tabblad hardware > hardwareprofielen

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1