[Monitor] Applicatie opent in "tweede", niet bestaand scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon1985
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-04 21:15
Goedemorgen,

Ik zit met een erg raar probleem waar ik niet uit kan komen. Ik heb al gezocht op GoT maar ik kan er niks over vinden. Het volgende is er aan de hand..

Tot gisteren had ik twee schermen. Een 930BF en een 172V, beide van Samsung, in een dual setup staan. De 930 was het hoofdscherm en de 172 was het uitgebreide bureaublad. Standaard verhaal. Toen ik gisteren mijn pc afsloot om één van mijn twee schermen te verkopen heb ik alle vensters gewoon in het tweede beeldscherm laten staan.

Toen zette ik mijn pc weer aan met nu één beelscherm. Maarrr, het viel me op dat twee applicaties die ik altijd opende op het tweede scherm nu ook weer in het tweede scherm opende :o terwijl dit tweede scherm niet meer is aangesloten. Als ik de vensters mini- en maximaliseer dan zie ik dat ze naar het tweede scherm verspringen. Met als gevolg dat ik wel netjes in me startbalk de applicatie zie maar de applicatie zelf niet op mijn hoofdscherm verschijnt. Verplaatsen gaat ook niet want mijn muis komt direct bij de rechterhoek van mijn scherm weer tevoorschijn... zonder het venster van de applicatie.

Ik heb zelf al wat lopen rommelen in de instellingen van mijn bureaublad maar door de weinig instel mogelijkheden kom ik er niet uit. Ik heb ook het scherm op de andere dvi poort aangesloten van mijn videokaart (8800GT).

Komt iemand dit probleem bekent voor? En zo ja, wat ik kan ik hier aan doen. Ik heb echt geen flauw idee meer. Ook zoeken op google heeft mij tot op heden niks opgeleverd. Ik heb ook geprobeerd om de app opnieuw te installen maar ook dat werkt niet.

BVD Groeten Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 09:50
Probeer eens rechts te klikken op de taakbalk en dan kiezen voor: "Venster trapsgewijs schikken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je kunt ook rechtsklikken op de programma's in de taakbalk, dan op 'Restore' of 'Vorig formaat' klikken, en dan nogmaals rechtsklikken en dan voor 'move' of 'verplaatsen' kiezen. Nu kun je met de pijltjestoetsen het venster verplaatsen, dus hou dan gewoon de pijl naar links ingedrukt. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon1985
CodeCaster schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:27:
Je kunt ook rechtsklikken op de programma's in de taakbalk, dan op 'Restore' of 'Vorig formaat' klikken, en dan nogmaals rechtsklikken en dan voor 'move' of 'verplaatsen' kiezen. Nu kun je met de pijltjestoetsen het venster verplaatsen, dus hou dan gewoon de pijl naar links ingedrukt. :)
_/-\o_

Dat werkt dus voor mijn 1ste programma!! :D Nu nog mijn 2e programma zien te krijgen. Die heeft namelijk geen verplaats optie...

@ 1ste poster, tnx voor de tip maar werkt dus ook niet! Maar bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 09:50
Dan zou je eventueel nog kunnen proberen via RDP naar je computer te verbinden.

En ook kan je de trail van MaxiVista gebruiken om tijdelijk een extended destop terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen hardware- of driverissue, maar gewoon een known "feature" van Windows OSsen.

Move VB -> WOS

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon1985
Het is me niet meer gelukt om het 2e programma naar boven te krijgen. Toen ik echter mijn nieuwe 24" scherm aan mijn pc geconnect had was ook het tweede programma weer zichtbaar. Dus het was toch een resolutieprobleem : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

Phenomenon1985 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:14:
Het is me niet meer gelukt om het 2e programma naar boven te krijgen. Toen ik echter mijn nieuwe 24" scherm aan mijn pc geconnect had was ook het tweede programma weer zichtbaar. Dus het was toch een resolutieprobleem : )
Niet zozeer opzich.
Veel software "onthoudt" ergens de laatst geopende positie's van forms, en als jij 2 monitoren hebt kan je een negatieve of te grote left/top krijgen waardoor een en ander wegvalt als je een monitor weghaalt. Een en ander is afhankelijk van je monitor opstelling (hardwarematig en instellingen in b.v. windows)

Ik heb dat hier voor onze software opgelost door te checken of een form wel zichtbaar is, zoniet dan geforceerd zichtbaar op een monitor zetten.

Ook dit gedrag is niet altijd gewenst maar iig beter dan dat forms onzichtbaar raken.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 50683 op 06-05-2008 11:30 ]

Pagina: 1